[W7] Telkens BSoD na Windows update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:40
Hallo allemaal,

Iedere keer opnieuw heb ik last van een BSoD nadat Windows aangeeft mijn laptop te willen herstarten vanwege updates.
Ik kan mijn laptop uiteindelijk weer opstarten d.m.v. Windows opstartherstel, waarna ik opnieuw de melding krijg mijn pc te herstarten met als gevolg weer een BSoD, ook als ik op afsluiten klik en bijv. volgende dag de computer weer normaal wil opstarten gaat dit niet.

Op google kom ik weinig tegen over deze fout in Windows 7, wel komt deze stopfout vaak voor bij Windows XP.

Edit: Ik zie net bij Opstartherstel, en dan diagnose- en hersteldetails de gevonden hoofdoorzaak staan:
Het systeem kan mogelijk niet worden gestart vanwege een recente installatie of upgrade van een stuurprogramma.

Hierbij een foto van mijn BSoD, begint met foutcode: STOP: 0x0000007E.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/28jzgjl.jpg

Ik hoop dat er snel een oplossing kan worden gevonden!

Groeten,
Wietse

[ Voor 12% gewijzigd door Wietsee. op 26-06-2010 11:57 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wietsee. schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:51:
Hallo allemaal,

Iedere keer opnieuw heb ik last van een BSoD nadat Windows aangeeft mijn laptop te willen herstarten vanwege updates.
Ik kan mijn laptop uiteindelijk weer opstarten d.m.v. Windows opstartherstel,
Kijk dan eerst even na welke update dat is - met andere woorden: stel je WindowsUpdate even tijdelijk zo in dat je niet automatisch de boel installeert maar dat je eerst zelf de updates moet goedkeuren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Hallo,

Het betreft de volgende update:

Hewlett-Packard Development Company, L.P. - Other hardware - HP Mobile Data Protection Sensor

Downloadgrootte: 89 kB

U moet de computer mogelijk opnieuw opstarten om deze update van kracht te laten worden.

Type update: Aanbevolen

Hewlett-Packard Development Company, L.P. Other hardware software update released in June, 2010

Meer informatie:
http://winqual.microsoft.com/support/?driverid=20363831

Help en ondersteuning:
Select a Product Solution Center

Ben even aan het zoeken op google, zie dat er al meer mensen bij deze update een BSoD krijgen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar dat is dus een additionele en geen verplichte (driver)update.
Die kan je dan ook uitschakelen, dan wordt die ook niet meer aangeboden voor je systeem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
@alt-92:
Heb ik gedaan, probleem opgelost ;).
Vergeten te melden, excuses.

[ Voor 19% gewijzigd door Wietsee. op 26-04-2012 19:45 ]

Web Enrichment