• DDNurgle
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08-2024
Beste medetweakers,

Ik heb wederom een voor mij niet te traceren probleem met een 9800gx2. Mijn vorige is doorgebrand ala 8800 serie topic. Dat was duidelijk.

Ik heb nu ruim een half jaar een nieuwe 9800GX2 van EVGA. Ik heb deze bij een kleine webshop voor een zacht prijsje op de kop kunnen tikken. Ik had totaal geen problemen met deze kaart tot gisteren.

Hier mijn specs:
proc: E8400 @ 3.0 met scythe
mobo: Gigabyte 965P-DS3/S3
geheugen: Geil DDR2 pc 6400 800mhz 4 banken van 1 gig
Hd 4x samsung spinpoint 320 gig
geluid: Creative extreme Gamer
beeld: samsung syncmaster 226BW
OS windows 7 Nl 64 bits

Driver 257.21

Hier het probleem: Geen beeld.

Wat heb ik er zelf aan gedaan: Andere DVI uitgang geprobeerd geen beeld. Hdmi uitgang ook geen beeld. Verschillende schermen geprobeerd geen beeld. Ik heb de kaart uit de pc verwijderd ultra schoon gemaakt en terug geplaatst geen beeld. Gekeken naar de leds op de kaart hij krijgt genoeg prik. Ben dan maar zo vrij te stellen dat de voeding nog correct werkt. Ik heb geen artifacts of andere storingen gehad met deze kaart. Ik heb helaas geen ander systeem staan dat deze energie slurper kan hebben dus in een andere bak testen is voor mijn geen optie.

Tot n toe heeft voor mij dus nog niks geholpen wat ik zelf geprobeerd heb. Wil deze kaart nog niet dood verklaren. Dus misschien weten jullie wat er aan de hand kan zijn

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

heb je nog een andere kaart liggen? Dan is je videokaart namelijk als schuldige / onschuldige aan te wijzen. En als het ding dan echt niets meer doet, kun je 'm nog in de oven stoppen. Maar de kans bestaat dat je videokaart zo stuk is dat je 'm zelf niet meer kunt repareren.

edit: trouwens, geen beeld al bij de bios/post toch?

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 26-06-2010 11:25 ]

-_-

• DDNurgle
Nee totaal geen beeld. Al geeft het scherm wel aan dat er ''signaal'' is en dat hij ergens op aangesloten is.

• M2M

M2M

medicijnman

DDNurgle schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:50:
Nee totaal geen beeld. Al geeft het scherm wel aan dat er ''signaal'' is en dat hij ergens op aangesloten is.
dat zegt vrij weinig. De enige mogelijkheid is om of de videokaart in een andere pc te proberen, of een andere videokaart in je pc te stoppen. (en vervolgens garantie claimen, als dat nog mogelijk is). Als ik het goed begrepen heb, heeft EVGA een redelijk ruime garantie policy. Kans is aanwezig dat de kaart nog opgestuurd kan worden ter reparatie.

-_-

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:44
en kun je eventueel wel testen met een ander scherm? want het zou natuurlijk ook nog kunnen dat de verlichting in het scherm het begeven heeft. Als je de vga of dvi kabel eruit haalt staat er dan wel no input of iets dergelijks op het scherm?

• M2M

M2M

medicijnman

boers706 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:57:
en kun je eventueel wel testen met een ander scherm? want het zou natuurlijk ook nog kunnen dat de verlichting in het scherm het begeven heeft. Als je de vga of dvi kabel eruit haalt staat er dan wel no input of iets dergelijks op het scherm?
Wat heb ik er zelf aan gedaan: Andere DVI uitgang geprobeerd geen beeld. Hdmi uitgang ook geen beeld. Verschillende schermen geprobeerd geen beeld. Ik heb de kaart uit de pc verwijderd ultra schoon gemaakt en terug geplaatst geen beeld. Gekeken naar de leds op de kaart hij krijgt genoeg prik. Ben dan maar zo vrij te stellen dat de voeding nog correct werkt. Ik heb geen artifacts of andere storingen gehad met deze kaart. Ik heb helaas geen ander systeem staan dat deze energie slurper kan hebben dus in een andere bak testen is voor mijn geen optie.

-_-

• DDNurgle
Ok kast met andere kaart getest. Werkt. Kaart bij de lokale pc boer laten testen. Dood.

Garantie heb ik helaas niet. Heb de kaart in januari als demo model va een kleine pc boer gekocht zonder bon of garantie. Helaas geen 10 jaar bij EVGA voor mij. Op zoek naar een andere dan maar.

Het gekke is wel alle leds branden op de kaart en de koeler slaat netjes aan. heel vreemd in mijn ogen. maar ja.

• M2M

M2M

medicijnman

in dat geval, kun je dus ook garantieveilig de koeler er vanaf slopen en checken op onderdelen die los zitten, of doorgebrande banen op de PCB. Sommige dingen zijn met wat soldeerskills nog wel te fixen. Een erg lange levensduur naar de reanimatie is in sommige gevallen een utopie trouwens.

-_-

• DDNurgle
Als jij hem uit elkaar wil halen vind ik het ok

Verwijderd

Welke Tweaker wil dat nu niet? :p

• DDNurgle
Ik zie het met deze kaart totaal niet zitten om er ook maar iets mee te doen! Bij interesse geef maar een brul

• M2M

M2M

medicijnman

DDNurgle schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:56:
Ik zie het met deze kaart totaal niet zitten om er ook maar iets mee te doen! Bij interesse geef maar een brul
als je een tweaker ermee blij wil maken, zet 'm op V&A, te versturen tegen verzendkosten (+ eventueel verpakkingskosten ofzo).

-_-

• DDNurgle
Het wordt afhalen voor een krat bier Ik zal hem bij V&A zetten

Verwijderd

off-topic , waar heb je de grafische kaart gekocht ik wil er namelijk nog een kopen zodat ik hem in sli kan zetten

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Niet doen, quad sli/crossfire schaalt onwijs slecht. Een enkele 9800gx2 kan toch nog prima mee komen?

Verwijderd

FastFred schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:34:
Niet doen, quad sli/crossfire schaalt onwijs slecht. Een enkele 9800gx2 kan toch nog prima mee komen?
das waar maar als ik wat extra snelheid heb voor meschien 100 euro ofzo lijkt me dat geen slechte deal (voorbereiden op crysis 2 XD )

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Is dit niet het zelfde als de 8000 serie kaarten last van heeft. Dus dat hij even moet bakken?
Pagina: 1