Harddisk clonen waar Windows 7 op staat.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:00

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe 1TB harddisk gehaald voor mijn game pc. Nu wilde ik de data van mijn oude 500 gig schijf op de nieuwe clonen. Heb geen zin om alles te herinstalleren. Dus BartPe erin gestopt en ghost gestart. Ziet de harddisk niet. Paragon geeft tijdens het clonen de melding Interupted by user.

heb dan even gekeken en gezien dat die software op de BartPe uit 2006 is. Okee te oud. Dus wat dan.

Na wat gegoogle kwam ik uit bij Ghost 14 (69 euro) en Acronis. handig acronis heb ik op het werk. Dus even geleend, maar deze begint wel te clonen maar stopt dan bij de 3de partitie.

Ik heb 3 partities (1 voor xp met 20 gig, 2 voor W7 met 40 gig en dan zo'n 400 gig voor data). Ik heb geprobeerd om automatisch te clonen en handmatig. Liefst wil ik er nog 1 partite bij voor ISO's (die staan nu op een andere 160 gig schijf). Dus handmatig en de grote aan passen. Bij de 1e 2 partities gaat het goed, maar dan bij de 3de gaat het fout direct bij het begin. Alle 3 partities zijn primary. Ben nu bezig de 3de partite zo veel mogelijk leeg te gooien om te kijken of dat helpt.

Heeft iemand anders nog een idee of programma wat ik zou kunnen gebruiken (liefst zo goed koop mogelijk).

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

ik denk dat het misschien verstandig is, de groottes van de alle partities gewoon te houden, en eventueel later nog aan te passen. (je hebt toch je oude schijf nog als backup, mocht dat fout gaan :))

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Acronis True Image Home Edition installeer je in Windows, en vervolgens kun je de boel clonen (hij reboot dan in een bootmanager). Zou je kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
@M2M Heb ik geprobeerd en ook hier gaat het fout.

Ik heb die software ook al lokaal geïnstalleerd in XP en ook daar stopt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gparted + Clonezilla op een zelfstartende CD, Ubuntu Live CD, of desnoods G4U op 2 floppies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Of, als we toch met Linux bezig gaan, klonen via het 'dd' commando? Iets van "dd if=/dev/sda of=/dev/sdb". Wel even goed op 't net lezen hoe je dit het beste kan doen zodat je partities en MBR netjes meegenomen worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:25
Je weet dat in Windows 7 ook gewoon image backup zit? Dan kan je toch je Windows 7 partitie backuppen en restoren en je data even met Robocopy overgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Gamo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:43:
Acronis True Image Home Edition installeer je in Windows, en vervolgens kun je de boel clonen (hij reboot dan in een bootmanager).
Vele malen gedaan, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Roman schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:39:

Heeft iemand anders nog een idee of programma wat ik zou kunnen gebruiken (liefst zo goed koop mogelijk).
Met hierboven. Gewoon de Complete PC Backup van Windows 7 zelf gebruiken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Hero Of Time schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:53:
Of, als we toch met Linux bezig gaan, klonen via het 'dd' commando? Iets van "dd if=/dev/sda of=/dev/sdb". Wel even goed op 't net lezen hoe je dit het beste kan doen zodat je partities en MBR netjes meegenomen worden.
Naderhand nog even de uuid's van de partities aanpassen, anders kun je de twee schijven niet tegelijk gebruiken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat W7 een clone utility heeft wist ik niet. Maar het is nu wel gelukt. Heb de disk nu gecloned en later de volumes aan gepast... waarvoor linux niet allemaal goed is :o

Pagina: 1