Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Beste tweakers,

Gister heb ik mijn Nexus one voor een van de eerste keren laten vallen..... Toen ik hem oppakte zat er aan de onderkant een grote barst in het scherm....

je raad het al ..... ik kon wel janken .. :F :F ;( . en heb nog een paar keer gekeken of het wel echt zo was ... en JA het was echt zo :(

Maargoed... het is nu eenmaal gebeurd en je doet er niks meer aan. Nu ben ik opzoek naar een manier om het scherm te vervangen...

Hebben jullie nog suggesties? (heb al wat gegoogled maar ben niet zo van bestellen op vage sites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
eBay? In een gewone winkel ga je zo'n scherm niet zo snel vinden. Een alternatief is opsturen naar de fabrikant, maar die gaat je veel geld aanrekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Admiral Freebee schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:59:
eBay? In een gewone winkel ga je zo'n scherm niet zo snel vinden. Een alternatief is opsturen naar de fabrikant, maar die gaat je veel geld aanrekenen :P
ja klopt heb al even de fora afgestruind... en idd wanneer je het door HTC laat doen ben je zon 240 dollar kwijt... ik ga denk maar voor een Repair kit die zo snel mogelijk kan worden geleverd... (ga bijna op vakantie) dus wil het daarvoor wel gefixt hebben eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:57

Nakebod

Nope.

Is het bij de N1 ook zoals bij de Desire, dat er nog een glazen plaatje voor zit?
Oftewel, is het echt het scherm, of alleen het glazen plaatje? Geen idee of dat speciaal glas is, maar ik verwacht dat dat wel makkelijker/goedkoper te vervangen is.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:21
Nakebod schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:34:
Is het bij de N1 ook zoals bij de Desire, dat er nog een glazen plaatje voor zit?
Oftewel, is het echt het scherm, of alleen het glazen plaatje? Geen idee of dat speciaal glas is, maar ik verwacht dat dat wel makkelijker/goedkoper te vervangen is.
Is inderdaad een glazen plaatje maar hier zit het touchscreen in verwerkt.

Overigens hier hebben ze de onderdelen

En hier een teardown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Ik vraag me af of dat 'touchscreen'-functionaliteit van dat glazen plaatje nou alleen voor de knoppen onderaan geldt of voor het hele scherm. In ieder geval balen man en succes met de reparatie :)

(PS. @tommy: dank voor de links, hoop ze natuurlijk nooit nodig te hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
davidov2008 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:12:
Ik vraag me af of dat 'touchscreen'-functionaliteit van dat glazen plaatje nou alleen voor de knoppen onderaan geldt of voor het hele scherm. In ieder geval balen man en succes met de reparatie :)

(PS. @tommy: dank voor de links, hoop ze natuurlijk nooit nodig te hebben...)
haha dat hoopte ik dus ook :P .... maarja weetje je moet realistisch zijn het is een gebruiksvoorwerp en het kan nou eenmaal gebeuren dat ie een keertje valt. Ookal moet ik zeggen dat ik onwijs voorzicht was/ben met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
tommy schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:06:
[...]

Is inderdaad een glazen plaatje maar hier zit het touchscreen in verwerkt.

Overigens hier hebben ze de onderdelen

En hier een teardown
THX voor de linkjes! ... binnen 24 uur is wel chill :) dan gaat het me zelfs nog voor mn vakantie lukken ... wel 80euro maarja tis niet anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
goedkoopste wat ik zo kan vinden.

Touchscreen is voor het gehele display overigens.

Display: het AMOLED schermpje
Touchscreen: het glazen plaatje ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Nog goedkoper? Ja het kan:

Klik
Pagina: 1