Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brazen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-06 12:27
n00btime!

In mijn moederbord heb ik nu alleen een videokaart zitten, waar ik misschien nog een tweede bijzet in crossfire. Past er dan nog een PCIe geluidskaart bij of kan ik dan alleen nog een PCI geluidskaart erbij prikken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120346

tuurlijk, misschien wel 30stuks, maar dat is wel afhankelijk van welk moederbord je hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan nog een PCI-E geluidskaart in het bovenste slot steken. Moederbord staat bij de productkoppelingen overigens. Wel niet zo handig, maar ja :P

[ Voor 40% gewijzigd door Admiral Freebee op 26-06-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brazen
Ah, dank je. Crossfire en een geluidskaart, volgens mij ben ik dan eindelijk klaar. ^^

Sorry, dacht juist dat zo'n productkoppeling handig zou zijn omdat je dan meteen naar de specs kan en precies de componenten weet waar de vraag betrekking op heeft. Ik copieer de volgende keer de naam ervan wel in het bericht. *blush*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, die koppelingen zijn wel handig, maar het zou nog handiger zijn mocht je ook nog de onderdelen in het bericht zelf zetten. Misschien zelfs gelijk met een foto van het moederbord. Dan hebben de posters alles gelijk in één oogopslag, en kan men nog altijd op de koppeling klikken indien nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 18:37
brazen schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:47:
Ah, dank je. Crossfire en een geluidskaart, volgens mij ben ik dan eindelijk klaar. ^^

Sorry, dacht juist dat zo'n productkoppeling handig zou zijn omdat je dan meteen naar de specs kan en precies de componenten weet waar de vraag betrekking op heeft. Ik copieer de volgende keer de naam ervan wel in het bericht. *blush*
Waarom wil je trouwens nog een PCIe geluidskaart er bij? Het geluid op je mobo is toch wel voldoende voor een beetje gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brazen
Luister graag naar muziek en ga 'm ook gebruiken voor geluidsproductie (voor m'n dochter) als ik achter de Mac zit.

EDIT: Het maakt mij overigens niet uit of het PCI of PCIe is, weet niet wat het verschil is. Recente reviews die ik vind over de verschillende kaarten hebben het echter over de PCIe variant. Vandaar.

[ Voor 46% gewijzigd door brazen op 26-06-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:12

M2M

medicijnman

voor geluidskaarten maakt het inderdaad niets uit. PCI-E is wat toekomst-handiger. Aangezien de PCI standaard aan het uitsterven is, en PCI-E wat meer bandbreedte bied. Die jouw geluidskaart overigens toch bij lange na niet gaat benutten.

Sowieso zit er niet zo'n turnover in geluidskaarten. Zo eens in de twee jaar komt er weer eens wat nieuws op te markt. Zo competitief als videokaarten is dat dus echt niet, en dat wil ook zeggen dat een geluidskaart van 4 jaar oud, nog een perfecte aanvulling aan je systeem kan zijn.

-_-

Pagina: 1