Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
Hoi,

Onlangs is mijn moederbord (asus k8-vx) van mijn toch al wat verouderde computer overleden. Ik heb zojuist een vervangend moederbord geplaatst, en het leek na een cleane win XP installatie allemaal keurig te werken.
Helaas ging het mis bij het installeren van de videokaart drivers: Bij verschillende drivers (van guru3d, nvidia site etc) gebeurt hetzelfde: ik draai het installatieprogramma, de videokaart lijkt herkend te worden (te horen aan de vidkaartkoeler die langzamer gaat draaien). vervolgens wordt het beeld zwart (met backlight), waarna het signaal helemaal uitvalt en de computer even later reboot. Na de reboot gebeurt hetzelfde, vóór het inlogscherm van XP.

Ik heb reeds een bios update van het mobo gedaan, kabels gecontroleerd (ook stroomtoevoer op vidkaart zit goed), geprobeerd gemodificeerde drivers te installeren (handmatig nv4_displ.inf installeren welk ik vond na wat google zoekacties). Het lijkt er dus op dat de vidkaart alleen beeld geeft als er geen drivers geinstalleerd zijn.. In de bios kan ik geen relevante instellingen vinden. Zou mijn videokaart naar de maan zijn?

even het systeem op een rijtje:

Processor athlon64 3000+
Nieuw moederbord: ECS 755-A2
Videokaart: Geforce 6800LE

bij voorbaat dank!

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je systeem reboot, dus hij zal wel een blauw scherm krijgen. Probeer (via F8 bij het booten of via de eigenschappen van deze computer) het automatisch opnieuw starten bij een systeemfout (BSOD) even uit te schakelen. Misschien dat je de fout kan lezen.

Welke Windows XP versie draai je? SP2/SP3? Heb je je RAM al gecontroleerd met memtest bijvoorbeeld? Probeer de BSOD error even te krijgen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Het enige wat ik kan bedenken is dat je voeding te zwaar wordt belast op het moment dat de driver 'aanslaat' .
Misschien eet dat nieuwe bord net wat meer stroom waardoor de boel over de kop gaat zodra je ook de de 3d-chip gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:25
probeer anders eens de driver die bij je videokaart werd geleverd. Ikzelf heb ook nog een oude pc met een 6600GT deze werkte ook niet optimaal met de nieuwste nvidia drivers, de 170 serie drivers waren de laatsten die goed werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Ik dacht eerst zelf ook aan een stroomprobleem.. ik zou me voor kunnen stellen dat als de extra voedingsstekker op de kaart niet aangesloten zou zitten dat 'ie inderdaad zou uitvallen.
ik denk niet dat het de stroomtoevoer is. ik heb een goeie 450 watt voeding met een meter voorop, en hij gebuikt zelfs een stuk minder dan mn vorige mobo.

Ik krijg helaas geen bluescreen te zien. wat ik wel zie, als ik in veilige modus reboot nadat ie uitgevallen is het volgende:

"de computer is opnieuw opgestart blablabla... Het stuurprogramma voor het weegaveapparaat kan de opbouwbewerking niet voltooien. Vraag de fabrikant van het apparaat naar een bijgewerkt stuurprogramma... vertel microsoft over dit probleem. Het weergavestuurprogramma voor NVDIDIA GeForce 6800LE lijkt verantwoordelijk voor de instabiliteit van het systeem

en dan de rapportweergave:

szAppName: Drivers.Display
szAppVer: 10DE0042A121041682
szModName: nv4_displ.dll
SzModVer: 6.14.11.6921
Offset DDFB06EA

ik weet niet of jullie hier iets aan hebben..? ondertussen ga ik even hard op zoek naar de originele CD van de XFX vidkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Heb inmiddels de originele driver van de XFX website gedownload. Ik ondervond echter nog wat problemen en ben momenteel winxp er nog eens op te zetten.. Vraagje: op de website van moederbordfabrikant ECS kan ik een SiS agp driver downloaden. deze had ik vorige keer wél geinstalleerd, maar is dit nodig? en waarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Op de nieuwe win installatie eerst de originele drivers van de XFX site geprobeerd, maar deze gaven een foutmelding tijdens de installatie.
toen de link van Boers geprobeerd, en warempel: HET WERKT! ongelooflijk, dat het zo moeilijk kan zijn om de juiste driver te vinden.. wat is hier nou anders aan dan het standaard driver pakket van de nvidia site?
super bedankt iig!

Pagina: 1