Router reset bij verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-02 09:35
Beste tweakers,

Ik kam met een probleem, een vriend van heeft een SMC router en een ACER Aspire 5920. Het probleem in het kort: de router reset zichzelf als hij draadloos verbinding maakt, gedraad heeft hij wel gewoon internet.

Alle andere computers op het netwerk kunnen wel gewoon draadloos verbinding maken zonder dat de router zichzelf reset.

Google zegt niks nuttigs, zoek resultaten gaan alleen over het resetten van routers of DNS problemen. Maar daar hebben wij geen problemen mee.

Ik sta voor een raadsel. Red mij :+

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Fabrieks instellingen terug zetten, soft reset, google.
Maar je geeft aan dat de router zich reset, hoe zie je dat zo, zie je alles uitgaan en weer aangaan, in de router is er ook een eventlog (althans in de meeste SMC`s)

Geef eens wat meer specs van bijvoorbeeld de SMC.
en op welke modus werkt de SMC en welke de laptop.

Graag wat meer onderzoeken.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• Unixor
Mexel schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 06:23:
Fabrieks instellingen terug zetten, soft reset, google.
Maar je geeft aan dat de router zich reset, hoe zie je dat zo, zie je alles uitgaan en weer aangaan, in de router is er ook een eventlog (althans in de meeste SMC`s)

Graag wat meer onderzoeken.
Alles gaat uit en dan weer begint hij boot proces weer over nieuw van de router. En uiteraard zijn er softresets en hardresets uitgevoerd, eventlog staat niets wat er toe doet, gewoon standaard procedures.
Geef eens wat meer specs van bijvoorbeeld de SMC.
en op welke modus werkt de SMC en welke de laptop.
Het is een SMC barricade G voice ADSL router type" smc7908VoWBRA
Licht "modus" even toe.

Zelf denk ik dat het probleem de laptop is en niet bij de router, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen.

• razor1911
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01-2021
Meschien eens je driver updaten van je wifi kaart van je laptop.
Je kan met wireshark eens kijken wat er over het netwerk gaat als je verbinding maakt.

• Unixor
razor1911 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:38:
Meschien eens je driver updaten van je wifi kaart van je laptop.
Je kan met wireshark eens kijken wat er over het netwerk gaat als je verbinding maakt.
Drivers was inderdaad het eerste op mijn lijstje maar ben daarna niet meer op de plaats van delict geweest dus heb nog geen updates uit kunnen voeren. Wireshark is een goeie had ik niet aan gedacht thnx, jullie horen nog.