Toon posts:

Hulp nodig met ''no video input''

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: Ik wou laatst een tweede monitor aansluite op mijn computer, dus ik sluit hem aan door middel van een dvi kabel.

Maar toen ik hem aansloot viel mijn beeld opeens weg. Ik vond dat erg raar dus ik haalde de dvi kabel eruit die ik er net in heb gestopt. Nu zou me beeld terug moeten komen dacht ik, omdat alles weer zoals het was toen alles het nog deed.

Ik startte m'n pc opnieuw op maar dat bleek ook niet te werken want ik krijg namelijk weer die ''no video input'' melding. Ik heb geprobeerd om een ander vga kabel te gebruiken maar dat bleek ook niet te werken. Ik heb geen idee wat er nou aan de hand en waarom me pc opeens geen video signaal uitstuurd. Het ligt niet aan me monitor die kapot kan zijn want hij doet het gewoon nadat ik die getest heb op een ander pc.

Mijn pc is 2 maanden oud.

Systeem bestaat uit:
Intel Core i7 860
2x Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9 kit
Scythe Mugen 2 Rev. B
ASRock P55 Pro
Gigabyte GV-R577UD-1GD
Samsung SpinPoint F3 1 TB in RAID 0+1
OCZ ModXStream Pro 600W

Hopelijk heb ik jullie hiermee genoeg geïnformeerd. En hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Gr,

Jhnnay

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-02 09:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Begrijp ik het goed dat je de tweede monitor aangesloten hebt terwijl je pc aan stond? Dit kan natuurlijk allerlei kortsluitingen veroorzaken, als het een brakke kwaliteit monitor of verbinding is. Misschien heb je toch iets gesloopt.

Videokaart testen in andere pc zou ik zeggen!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
woelders schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:26:
Begrijp ik het goed dat je de tweede monitor aangesloten hebt terwijl je pc aan stond? Dit kan natuurlijk allerlei kortsluitingen veroorzaken, als het een brakke kwaliteit monitor of verbinding is. Misschien heb je toch iets gesloopt.

Je kunt toch wel live je monitor kabel loshalen en aansluiten?! Daar heb ik nog nooit wat mee gesloopt.

Ik verwacht eerder dat de monitor niet goed (meer) herkend wordt en dat je hem even uit het apparaatbeheer moet verwijderen en opnieuw opstarten (mogelijk dat hardware detecteren ook werkt, maar ik zou voor zeker gaan). Hierna krijg je (nieuwe) plug-and-play monitoren.
Controleer trouwens ook de input op de monitor zelf. Als die op DVI staat in plaats van DIN/VGA, doet ie het ook niet :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Room42 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 05:18:
[...]

Je kunt toch wel live je monitor kabel loshalen en aansluiten?! Daar heb ik nog nooit wat mee gesloopt.
Ik doe niets anders, en nog nooit iets gesloopt. Hoewel, alleen wat vga kabels :).

Krijg je wel een beeld van je bios/post als je de pc aanzet of helemaal niets?
En zit je videokaart goed vast? dat deze niet gedeeltelijk uit het slot geschoven is.
Heb je al je huidige of de nieuwe aangesloten op de dvi uitgang van je videokaart? misschien dat het signaal daarheen gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 05:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:26:

Ik heb niet eens een tweede monitor aangesloten, alleen een tweede vga kabel. Ik neem aan dat alleen een kabel geen waarop niks is aangesloten geen kortsluiting kan veroorzaken. Of ik heb ik het mis?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 05:29:
[...]

Ik doe niets anders, en nog nooit iets gesloopt. Hoewel, alleen wat vga kabels :).

Krijg je wel een beeld van je bios/post als je de pc aanzet of helemaal niets?
En zit je videokaart goed vast? dat deze niet gedeeltelijk uit het slot geschoven is.
Heb je al je huidige of de nieuwe aangesloten op de dvi uitgang van je videokaart? misschien dat het signaal daarheen gaat.
Ik krijg helemaal geen beeld als ik nu mijn pc aanzet. Maar het kan dus zijn dat de videokaart is verschoven?

Misschien dat dit ook belangerijk is, mijn monitor heeft alleen een vga aansluiting. Dus het wordt met een vga naar dvi adapter aangesloten op mijn pc.
Pagina: 1