Ervaringen verkopen op bol.com en amazon.com

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Een tijdje geleden is bol.com gestart met de mogelijkheid tot verkopen van CD's via hun site. Boeken kon al een tijdje. Omdat ik genoeg cd's in de kast heb liggen die ik nooit meer draai en dus ook niet zal missen, ben ik massaal gaan begonnen deze overbodige cd's op bol.com te zetten.
Bij deze leek het mij leuk om een centraal topic te maken voor de mensen die hun ervaringen willen delen over het verkopen op deze sites.
Mijn directe interesse gaat vooral uit naar het verkopen op amazon.com. Aangezien dit een Amerikaans bedrijf is en ik dus wel benieuwd ben hoe ik mijn geld van hun krijg. (Dit kon ik namelijk niet zo snel vinden op de site zelf.)
Ik zit namelijk met een hoop cd's die bij bol.com niet bekend zijn (hieronder ook gewoon vrij standaard cd's, dus snap niet waarom ze niet bij bol.com bekend zijn) maar ik kan deze dus wel aanbieden op amazon.com en ben daarom erg nieuwsgierig of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Via bol.com heb ik inmiddels 2 cd's verkocht, direct de volgende dag verstuurd, maar helaas geen kopers feedback gekregen. Iemand tips om de koper hier op te attenderen? Bol.com doet dat blijkbaar niet.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-07 20:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik gok trouwens dat als je wil verkopen op Amazon dat je beter naar de .co.uk of .de kunt gaan. Dit ook om de verzendkosten lager te houden..... Ik ken Amazon alleen vanaf de andere kant, ik heb aardig wat 2e hands artikelen gekocht via hun marktplace. Het valt me alleen op, maar dit kan toeval zijn, dat de conditie beschrijving vaak niet klopt. Op Ebay is deze vaak een stuk beter.

Ben benieuwd naar je ervaringen, heb hier ook nog wel wat boeken en CD's liggen die ik misschien ooit op amazon.co.uk zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364210

Geen ervaring met amazon hier, wel met Bol. Werkt wat mij betreft prima, kopersfeedback krijg je inderdaad lang niet altijd, maar heb ook wel eens een briefje bij het pakketje gedaan met verzoek tot feedback. Misschien wat vrijpostig maar het werkt wel ;) Je vangt niet superveel voor je oude meuk, maar ach je bent er vanaf en het zijn toch steeds weer een paar euro's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ach, je vangt er sowieso meer voor dan wanneer je het inleverd bij een 2e hands cd-winkeltje. :)

Wacht nog wel steeds op mijn uitbetalingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
...

[ Voor 98% gewijzigd door Naboo op 29-06-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik krijg bij ieder 2e handsartikel dat ik via Bol koop, 'n verzoek om 'n evaluatie in te vullen, dus Bol wijst de koper wel op die mogelijkheid door een verzoek per e-mail te doen, met een linkje waarop je kan klikken. Je hoeft niet eens je naam oid te publiceren.

En ja, tot nu toe geef ik altijd feedback.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366505

Anoniem: 364210 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:52:
Geen ervaring met amazon hier, wel met Bol. Werkt wat mij betreft prima, kopersfeedback krijg je inderdaad lang niet altijd, maar heb ook wel eens een briefje bij het pakketje gedaan met verzoek tot feedback. Misschien wat vrijpostig maar het werkt wel ;) Je vangt niet superveel voor je oude meuk, maar ach je bent er vanaf en het zijn toch steeds weer een paar euro's...
krijg je wel een adres toe gemaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 16:12
Ik zie dat er over dit onderwerp nog niet veel gesproken wordt, maar ik ga me mengen in de discussie. Ik heb namelijk afgelopen zaterdag een 2e hands game besteld; Heavy Rain voor de PS3. De prijs was in ieder geval erg mooi (25 euro + 1,95). Ik ben nu alleen erg benieuwd wanneer ik het binnen heb en of het allemaal in orde zal zijn. Het is dan wel via Bol.com, maar dan nog heb je geen enkele garantie.

Ik meld me weer zodra de game binnen is. En ik zal zeker de evaluatie invullen als dat kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Game is gisteren middag op de mat gevallen en in prima staat. Hoesje heeft logischerwijs wat krasjes, maar de blu-ray en het boekje zijn in perfecte staat. Game doet het ook goed en is top! Geweldige eerste ervaring dus met games kopen via 2e hands Bol.com. Dit ga ik vaker doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:05
Wist niet dat games verkopen via Bol.com ook kon. De prijzen, mag je die zelf bepalen, is het bieden of door Bol bepaalde prjizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:51:
Wist niet dat games verkopen via Bol.com ook kon. De prijzen, mag je die zelf bepalen, is het bieden of door Bol bepaalde prjizen?
Ja dat kan tegenwoordig ook. Ik heb nu dus een game gekocht, niet verkocht. En volgens mij kan je zelf de prijs bepalen. Je betaald als verkoper ook de verzendkosten trouwens. Als koper komt er 1,95 bij die naar Bol.com gaat als, 'tussenpersoon kosten'.
Pagina: 1