Jamcast geluid laptop uit maar toch volume streamen naar PS3

Pagina: 1
Acties:

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 00:44
Vooraf: Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is voor deze vraag. Indien dit niet de goede plek is, graag even verplaatsen moderator, BVD. :)

Ik gebruik Jamcast om geluid van mijn laptop naar mijn PS3 te streamen icm. PS3 Media Server. Werkt geweldig allemaal, maarr...

Jamcast streamt dus exact het geluid dat je op dat moment op je computer/laptop te horen krijgt. Nu heeft een laptop ingebouwde luidsprekers en die kan ik dan ook niet zomaar loskoppelen. Als ik het volume in Windows XP lager zet gaat het op de versterker/ps3 ook zachter. Alles wat ik dus met het volume regel op de laptop wordt direct doorgestuurd naar de PS3. En aangezien er een korte vertraging in de stream zit en ik met de laptop in dezelfde kamer zit is het nogal vervelend luisteren zo met geluid uit de laptop én uit de luidsprekers bij de versterker.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Geluidskaart/chip betreft Realtek AC97, besturingssysteem Win XP Pro.

edit: Op het forum van Jamcast http://www.sdstechnologie...rs--Realtek-HD-Audio.aspx hadden ze begin dit jaar nog geen oplossing. Maar tweakers hebben vast wel een idee toch? :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Leolinedance op 25-06-2010 21:03 ]

• Leolinedance
Heeft iemand een idee?

• Leolinedance
iemand?

• Leolinedance
Kick!

Verwijderd

Wat doet het systeem als je een koptelefoon eraan hangt? Gaan de speakers dan uit?

Een stel goedkope oordopjes met een stukje plakband erom moet al onhoorbaar zijn. Eventueel kun je het dopje zelf vervangen door een weerstandje zodat de laptop denkt dat er een koptelefoon aan hangt maar er geen geluid uit komt verder.