Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik op het internet niet zo veel kon vinden over de speedtouch 780 die problemen geeft met DNLA dacht ik maar bij tweakers is er altijd wel iemand die mij kan helpen. Het lukt mijn dus niet op mijn nieuwe LG32750 te laten ''praten'' met mijn pc, deze zitten alle 2 in een netwerk waar ik internet op heb. Nu las ik op een forum dat je de experiabox kan omzeilen door je internet via een andere router te laten verlopen. Nu heb een ik een
een router aangeschaft van US robotics, die is niet de meeste speciale maar het gaat mij erom dat ik mijn pc en tv in het netwerk kan zetten. Maar hoe kan ik zorgen dat de experiabox het internet doorgeeft naar mijn nieuwe router die het dan weer verdeeld naar meerde pc's. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mijn vertellen hoe ik dat kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik begrijp je post niet 100% (hint: een beetje formateren doet wonderen voor de leesbaarheid van je post en zorgt voor veel snellere reacties), maar als ik he tgoed heb wil je het volgende:

1. Je Speedtouch als modem laten werken
2. Je USR als router en access point laten werken.

Dit kan door de "WAN" poort van je USR als enige op de Speedtouch aan te sluiten. Om double-NAT problemen te voorkomen kun je het beste het volgende doen:

1. Een vast IP instellen op beide apparaten (bij de USR enkel op de WAN poort), bij de USR zal dit staan onder "Internet settings" (kijk naar "Static IP" oid)
2. Een DMZ (demilitarized zone) in te stellen van je speedtouch naar je USR. Als je bijv. de speedtouch IP 192.168.1.1 hebt gegeven en de USR 192.168.1.2 dan stel je op de Speedtouch een DMZ in naar 192.168.1.2.
Als je speedtouch dit niet ondersteund kun je het beste een port forward aanmaken van poort 1 t/m het hoogste wat je kan (meestal 9999 of 16384) naar 192.168.1.2
3. Je USR instellen zoals je dat zelf wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn verhaal is inderdaad nier erg duidelijk maar ik zal proberen om het snel en simpel uit te leggen. Is het mogelijk via de speedtouch van KPN een 2de router aan te sturen om zo mijn dnla functie van mijn tv goed te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:46
Een 2e router kan, maar het is absoluut niet de voorkeur. Nat-over-Nat kan, maar liever niet. En een experiabox in bridge zetten dat gaat niet (los van het feit dat je dan geen telefonie meer hebt)

Maar wat is het probleem? Een modem/router doet niets met DLNA. Enige wanneer de modem een issue zou kunnen zijn, is als ie filtering doet tussen wifi en lan. (en je bv upnp over wifi draait, en je tv bekabeld zit).

Druk eens een crosscable (of switch) tussen pc en tv direct. Werkt het dan wel?

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 27-06-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv van lg en mijn pc zitten samen op de experiabox aangesloten, maar aangezien de experiabox niet overweg kan met DNLA. deze functie zit op mijn tv en ik heb inmiddels mijn tv en pc op de nieuwe router verbonden zonder internet en dan doet de dnla functie het prima maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik ook internet op mijn pc kan krijgen. ik dacht eerst om gewoon een vrije poort te pakken op de experiabox maar dat doet hij niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Leg eens uit wat DNLA is, google maakt me niet wijzer

Ik kan niet vinden of het eens bepaald soort techniek oid is, alleen maar dat het een bepaald keurmerk is.

[ Voor 134% gewijzigd door dtech op 27-06-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

dtech schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:55:
Leg eens uit wat DNLA is, google maakt me niet wijzer
Als je dit niet kunt snappen dan begrijp je de uitleg in dit forum ook niet:
Wikipedia: Digital Living Network Alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een techniek die ervoor moet zorgen dat vele verschillende apparaten met elkaar kunnen ´´praten´´ alleen als je router heb die tegenwerkt word het een stuk lastiger om het werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Edgarz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:58:
[...]

Als je dit niet kunt snappen dan begrijp je de uitleg in dit forum ook niet:
Wikipedia: Digital Living Network Alliance
Ik snap niet waarom je router dat tegenwerkt. Hoogstends kan DTCP niet goed samenwerken (DTCP ondersteuning is volgens die pagina benodigd voor DLNA) maar "DLNA" kan niet door de router tegengewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
Waarom denk je dat je probleem aan het netwerk / router ligt? Sowieso heb je nog niet echt verteld wat je probleem is: 'Het lukt mijn dus niet op mijn nieuwe LG32750 te laten ''praten'' met mijn pc' zegt niet zoveel.
  • Welk IP-adres heeft je TV gekregen?
  • Welk IP-adres heeft de PC?
  • wat voor DLNA software draait er op de PC? Al eens een ander DLNA-pakket geprobeerd?
  • Firewall op de PC al eens uitgezet, gewoon om te testen of dat de oorzaak is?
  • Welk besturingssysteem op de PC?
  • Beschrijf je probleem eens wat beter: wat gaat er precies mis? Zie je de bestanden van je DLNA server niet, of speelt 'ie ze alleen niet? Video en/of audio?
(daar ging je dus bij de fout in: in plaats van je probleem uit te leggen, trok je zelf al de (onterechte?) conclusie dat het aan je netwerk lag en ben je daar over gaan doorvragen!)

... daarbij:
Omdat ik op het internet niet zo veel kon vinden over de speedtouch 780 die problemen geeft met DNLA
... is een aanwijzing dat je problemen niet door de 780 veroorzaakt worden - als het daar wel aan zou liggen zou je er waarschijnlijk meer klachten over moeten kunnen vinden.

En wat hiervoor al gezegd is: bij voorkeur geen twee routers achter elkaar plaatsen. Of TV en PC aan de 780 (als 'ie genoeg ethernet poorten heeft) of de US-Robotics als switch inzetten en ertussen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Intern verkeer (dus DLNA compatible devices in één netwerk) gaat niet via je router. Intern staat alles dus per default open, tenzij firewalls eea tegenhouden. De oorzaak zal dus niet bij je SpeedTouch te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Uuh, netwerkverkeer gaat altijd via je router. Daarom is het een router (router: something that determines the route, in this case of network packets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:46
dtech schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:32:
Uuh, netwerkverkeer gaat altijd via je router. Daarom is het een router (router: something that determines the route, in this case of network packets)
Nee. alleen verkeer buiten je eigen subnet gaat door je router.

Je verward het feit dat een speedtouch zoals een TS een router + switch in 1 is. Tenzij de switch zelf inteligentie heeft (layer2/3) zal ie niets blokkeren onderling. Router/filtering naar buiten toe is alleen als de bestemming buiten het subnet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:18
Dit probleem ligt inderdaad bij de 780WL.
Je kan een andere router op de 780WL aansluiten, door een netwerkkabel in de WAN-poort van je andere router te doen. Alle andere pc's moeten dan ook op die router worden aangesloten.
Hier een uitgebreide oplossing: http://www.helpmij.nl/for...len?p=2520808#post2520808
;)
Pagina: 1