ATI agp 3650 Geluid via dvi

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Ben van plan om voor iemand dus zijn lcd tv te connecten naar zijn pc

De videokaart is een ATI agp 3650 met
1x vga
1x dvi
1x svideo

Hij wil mooi 1080p filmpjes afspelen op zijn tv dus die svideo ga ik niet gebruiken.
Nu is de vga bezet door zijn standaard monitor en ga ik dus zijn dvi poort gebruiken
Heb gelezen dat de 2xxx 3xxx 4xxx kaarten geluid over de dvi poort kan krijgen door een speciaal koppelstukje te gebruiken.

Dit in mijn gedachte ben ik gaan googlen.
Er zou zoiets van dit in je hardware list komen te staan " ATI HD AUDIO"
maar wordt deze hardware pas geinstalleerd nadat je pas die dvi koppelstukje erop heb gezet of daarvoor al als je gewoon je videokaart installeert??? (want ik zie momenteel dus geen ati hd audio in de hardware list)

want ik betwijfel of deze kaart wel deze functie heeft
het is immers een agp en geen pci-x kaart dus ik kan wel bedenken dat sommige functies niet actief zijn.
op de site van de fabrikant kan ik niets vinden (xfx) en op internet staan tegenstrijdige berichten.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

offtopic:
ik schat dat je PCI-E bedoelt

Daarnaast: download en installeer de nieuwste drivers. Bij de modellen waar het mogelijk is, wordt tijdens de installatie gevraagd of je de HDaudio driver kit ook wil installeren.

-_-

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Nieuwste drivers heb ik al geinstalleerd (ati hotfix 10.6)
maar geen enkele melding gezien over die audio drivers
dus het zal er wel niet op zitten

wordt dus een audio jack naar de tv toe

Verwijderd

Als het goed is staat er in apparaatbeheer , Audioapparaat op de bus voor high definition Audio .
Dat is de ATI audio driver , bij mij staat die uitgeschakeld omdat het destijds problemen gaf op mijn 3870.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/25/1277474937-990.jpg

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Is DVI niet video-only? Volgens mij maakt dat het verschil tussen HDMI en DVI, DVI is video-only, HDMI heeft zowel geluid als beeld.

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
hyptonize schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:55:
Is DVI niet video-only? Volgens mij maakt dat het verschil tussen HDMI en DVI, DVI is video-only, HDMI heeft zowel geluid als beeld.
nee, ati kaarten gebruiken een pin op de DVI connector om de audio naar een hdmi apparaat te kunnen transporteren. Zit gewoon een audio codec op de kaart die deze aanstuurt. Meestal een simpele realtek achtige oplossing met enkel SP/DIF.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:25
gravitone schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:16:
[...]

nee, ati kaarten gebruiken een pin op de DVI connector om de audio naar een hdmi apparaat te kunnen transporteren. Zit gewoon een audio codec op de kaart die deze aanstuurt. Meestal een simpele realtek achtige oplossing met enkel SP/DIF.
Maar niet op alle kaarten...aangezien dit ook een AGP versie betreft, twijfel ik eigenlijk of er wel audio ondersteund wordt met een speciale dvi-hdmi converter. Ik vind 2 hd3650 AGP in de pricewatch, beide hebben geen audio ondersteuning... iig is het nergens in de specs te vinden.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
de agp versies van deze kaarten ondersteunen geen geluid over dvi.. helaas maar waar

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1