Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop draait C schijf en D schijf om

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst Windows 7 opnieuw geinstalleerd, omdat mijn laptop regelmatig uitviel. Nou kon ik hem maar op een partitie installeren en dat is de D schijf.
Maar nu klopt er iets niet meer, de D schijf wordt nu 450GB toegekend en de C schijf 15GB, oftewel het is omgedraaid. Dit is erg vervelend, als ik bijvoorbeeld een afbeelding wil wijzigen kan dit niet, omdat er niet genoeg geheugen vrij is op C.
Ik wil dit graag weer normaal krijgen en Windows 7 opnieuw installeren op de C schijf (wat dus nog steeds niet kan).

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Makkelijkste is om in de Windows setup alle partities even te verwijderen en vervolgens zoals gewenst weer aan te maken.

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Ja, het makkelijkste is gewoon een nieuwe install van windows. Wat je ook kunt doen is een Partitie Manager downloaden. Iets als Partition Magic. Hiermee kun je de grootte van je partities aanpassen en beheren. Veel meer uitgebreid dan die troep die windows standaard meelevert.

Succes!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Moah, schijfbeheer van Windows 7 is er in ieder geval een stuk op vooruitgegaan tov XP. Partition Magic is trouwens niet echt meer aan te raden, is oud en kan niet goed omgaan met de laatste NTFS versies met data/partite corruptie tot gevolg. In dit geval niet erg omdat ts toch een reinstall wil doen, maar handiger is dan om bv het gratis Parted Magic aan te bevelen.

Verwijderd

Topicstarter
En ehm...hoe kan je de partities dan verwijderen? Als ik probeer te formatteren, verwijdert hij niet alles ( Windows en program filesniet)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit doe je tijdens de setup van Windows op het moment dat je de hardeschijf/partitie moet selecteren waarop je Windows silt installeren heb je als het goed is een "knop" voor extra opties, wanneer je deze aanklikt kun je partities verwijderen en aanmaken.

Zoals reeds aangegeven is het niet verstandig om in het geval van Windows Vista en 7 gebruik te maken van Partition Magic, deze software is gewoon te oud/achterhaald. In iedergeval zal je het systeem opnieuw moeten installeren om C: en D: te wijzigen.

Maar dit is iets dat je met een beetje inzet en gebruik van de GoT search wel terug kunt vinden, aangezien het toch vrij basic is, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^ What he says.
En even wat Housekeeping :P
OM > WOS

[ Voor 36% gewijzigd door alt-92 op 25-06-2010 21:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.