Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem en ben het daarover niet eens met Hi, daarom vraag ik jullie hulp hierbij.

Per juni 2009 had ik een Hi simonly abonnement (275min/550sms/275mms). Deze is per 04-06-10 beëindigd en overgegaan naar Vodafone.

De laatste rekening die ik ontvangen heb schotelde mij iets vreemds voor. De laatste rekening is namelijk van juni, 01.06-03.06. Slechts 3 dagen dus. Ik heb dus ook maar voor drie dagen abonnement hoeven te betalen (naar ratio). Dit klopt.
Mijn verbruikskosten worden echter gerekend van 03.05–06.06. Dit zijn qua bel en sms aantallen ruim binnen de bundel.

De grap komt nu, ik heb ik juni maar recht heb op 3 dagen bundel, naar ratio. Maar wat doet Hi nu, zei gaan mijn verbruik van mei verrekenen met de bundel van 3 dagen. Kortom, bijna alle kosten vallen dus ineens buiten de bundel want het zijn verbruikers kosten van 34 dagen!!! In mijn geval gaat het om € 54 euro, niet onwijs veel maar toch ook wel genoeg om je even druk over te maken.

Hier ben ik het dus niet mee eens en heb contact gezocht met de Hi klantenservice. Daar vertellen ze mij dat dit gewoon klopt omdat: “Bij Hi ontvang je je bundeltegoed altijd één maand vooruit. Dit betekent dat de bundel waar je voor betaalt op je telefoonrekening meteen verrekend wordt met de gesprekskosten die op dezelfde telefoonrekening vermeld staan.” (Letterlijke tekst uit een e-mail).

Dat zou dus inhouden dat ik de 1e maand een dubbele bundel heb gekregen. Omdat Hi er sowiezo een vreemde berekening methode op na houd is dit moeilijk te bekijken maar dat lijkt te kloppen. Het tegoed dat ik in de 1e maand gehad heb is nagenoeg 2x het normale tegoed. De grap daarvan is echter weer dat je tegoed na 2 maand verdwijnt en ik dus vanaf de 3e maand geen extra tegoed meer heb.

Zoals ik het begrijp, bel je bij Hi, in de laatste maand altijd buiten de bundel. Dit aangezien je het bundeltegoed 1 maand vooruit ontvangt en je in de laatste maand dus geen recht op een bundel hebt. De laatste maand ontvang je geen bundel meer maar mag je nog wel even van de laatste maand de verbruikskosten betalen.

Ik hoop dat m’n verhaal een beetje duidelijk is. Ik ben het zelf niet echt eens met hun manier van werken en betwijfel of het wel klopt. Heb het gevoel dat ik gewoon opgelicht word!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

Timo002 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:25:

Ik hoop dat m’n verhaal een beetje duidelijk is. Ik ben het zelf niet echt eens met hun manier van werken en betwijfel of het wel klopt. Heb het gevoel dat ik gewoon opgelicht word!

Alvast bedankt!
Als het goed is had je dit van te voren kunnen weten door hun voorwaarden en tariefstructuur te bekijken die ongetwijfeld op hun website staat of is op te vragen. Kortom: je had wat onderzoek VAN TE VOREN moeten doen. Dan had je nu niet voor verrassingen komen te staan.

Je kan het ook zien als een afscheidspremie voor Hi ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit had mijn vriendin ook afgelopen maand, weet niet wat ze er mee gedaan heeft maar er klopte niks van. Dit komt echter wel vaker voor bij telecomaanbieders en het mooie is dat je nooit kunt achterhalen/hard maken of zij al dan niet fout zijn.
beany schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:29:
[...]

Als het goed is had je dit van te voren kunnen weten door hun voorwaarden en tariefstructuur te bekijken die ongetwijfeld op hun website staat of is op te vragen. Kortom: je had wat onderzoek VAN TE VOREN moeten doen. Dan had je nu niet voor verrassingen komen te staan.

Wat is dit nu voor onzin reactie?

[ Voor 49% gewijzigd door Aghanim op 25-06-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Aghanim schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:30:
Dit had mijn vriendin ook afgelopen maand, weet niet wat ze er mee gedaan heeft maar er klopte niks van. Dit komt echter wel vaker voor bij telecomaanbieders en het mooie is dat je nooit kunt achterhalen/hard maken of zij al dan niet fout zijn.

[...]

Wat is dit nu voor onzin reactie?
Allesbehalve een onzin reactie. Als je je van te voren verdiept in hoe bundels werken, en hoe het beeindigen van een abonnement werkt had je dit kunnen zien aankomen. Dan had dit dus niet zo vreemd geweest.

Zelfs mijn laatst zin is alles behalve onzin, aangezien Hi dit waarschijnlijk zo heeft opgezet om het beeindigen van een abonnement te ontmoedigen of er alsnog wat extra geld uit te slepen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
beany schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:29:
[...]

Had gekund, de voorwaarden zijn in te zien, de tariefstructuur volgens mij pas als je al klant bent en hun vage rekeningen ontvangt.

Als ik de algemene voorwaarden en abonnements voorwaarden erop naloop staat daar nergens dat je je bundel tegoed 1 maand vooruit ontvangt en dus de 1e maand van je abonnement dubbele bundel ontvangt. Ook staat er nergens dat je de laatste maand dus geen bundel hebt en is dat ook niet af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:07
beany schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:33:
[...]

Allesbehalve een onzin reactie. Als je je van te voren verdiept in hoe bundels werken, en hoe het beeindigen van een abonnement werkt had je dit kunnen zien aankomen. Dan had dit dus niet zo vreemd geweest.

Zelfs mijn laatst zin is alles behalve onzin, aangezien Hi dit waarschijnlijk zo heeft opgezet om het beeindigen van een abonnement te ontmoedigen of er alsnog wat extra geld uit te slepen.
En toch kun je zeggen dat het bepaalde fatsoens en helderheids normen overtreed. Het is duidelijk een manier die nooit minder geld oplevert voor de provider. Dit is niet het eerste topic hierover, het probleem is alleen als het contractueel sluitend is je eigenlijk niet veel kan doen. En dus moet je het maar slikken.
Misschien kan er afgedwongen worden via de geschillen commisie dat het duidelijk in de voorwaarden komt te staan als dat al niet zo is.

edit ivm nieuw post TS
Ok als het niet in de voorwaarden staat kan de geschillen commisie wel iets doen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door EnderQ op 25-06-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Timo002 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:45:
[...]

Had gekund, de voorwaarden zijn in te zien, de tariefstructuur volgens mij pas als je al klant bent en hun vage rekeningen ontvangt.
Met alle respect hoor, maar ik zou nooit ergens een abonnement afsluiten als ik van te voren niet de tariefstructuur kan inzien!

Maar als de grappen die ze uithalen niet de in de voorwaarden terug zijn te vinden kan je een klacht indienen. Moet je schriftelijk doen, anders negeren ze hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:11
Als dit werkelijke een vaststaand gegeven is voor iedereen die zijn abonnement opzegt zou ik dat toch wel een criminele praktijk vinden. Er wordt een maandbundel van je afgepakt ( die kun je wel gebruiken, maar wie gaat er nu de eerste maanden van zijn abonnement 2 keer de maandbundel bellen) en aan het eind van het liedje wordt alles nog eens buiten de bundel gerekend. Dat kan ik nou niet echt fair noemen.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
beany schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:48:
[...]

Met alle respect hoor, maar ik zou nooit ergens een abonnement afsluiten als ik van te voren niet de tariefstructuur kan inzien!

Maar als de grappen die ze uithalen niet de in de voorwaarden terug zijn te vinden kan je een klacht indienen. Moet je schriftelijk doen, anders negeren ze hem...
Ik ga zeker schriftelijk een klacht in dienen.

In de tussentijd misschien de automatisch incasso maar terug draaien!

[ Voor 7% gewijzigd door Timo002 op 25-06-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Kijk maar eens op het forum van Tros Radar, is ook een topic over, en Hi Webcare heeft daar gereageerd en daar staat precies in hoe het werkt. Na het doorlezen van dat hele stappenplan, snap ik er nog geen zak van hoe het werkt. Mijn vriendin haar abo wordt beëindigd op 26 juli en rond de 15e komt de factuur altijd. Dat betekent dus dat alles van 15 juni t/m 15 juli buiten je bundel valt als ik het goed begrijp? Of weer het stuk van 15 juni t/m 26 juli? Ik snap er niets van, ze gebruikt voor de zekerheid maar even een prepaidje, want 25 cent per minuut / sms tikt toch aan. En waarschijnlijk is je eindeloos sms bundel dus ook niet meer geldig, omdat je het laatste (gedeelte) van de maand geen abo kosten betaalt.
Erg schrale constructie, net zo vaag als hoe Hi zn rekeningen opstelt. Bijna onbegrijpelijk, na veel moeite is het meestal wel te snappen, maar voor de gemiddelde gebruiker ondoenlijk...
succes! maar vrees dat het toch betalen wordt...

Edit: zou de incasso niet terugdraaien, daar krijg je nog meer gezeik van dan je nu al hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door Hugo__Boss op 25-06-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Ergens in dit forum is recentelijk ook zon probleem geweest. Kan zo snel het topic niet vinden, maar ergens binnen de afgelopen 2 maanden was het.

EDIT:
Hi abonnement stopzetten = laatste maand als prepaid??

[ Voor 26% gewijzigd door wontcachme op 25-06-2010 20:43 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Pagina: 1