Draadloos en bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:34
Ik zag laatst een stuk software wat me wel handig leek genaamd connectify. Hiermee kan je je draadloze verbinding van je eigen pc delen. Dus ik zoek een oud internet kaartje op schroef er een goede antenne op en begin.

Alles werkt heel goed maar mijn bedraadde snelheid is een stuk hoger dan draadloos. En nu gaat het internet ook van de draadloze verbinding gebruik maken op mijn pc en daardoor duurt het laden van paginas langer en dat wil ik nou net niet. Dus hoe kan ik connectify gebruiken zonder dat mijn pc zelf gebruik maakt van het draadloze netwerk.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
als jij als draadloos ontvanger/zender maar b/g hebt, dan heb je max 54 mbps. mij bedraad, 100/1000 mbps. vandaar dat bedraad al gauw veel sneller is. bij een draft-n netwerk kun je theoretisch 300mbps halen, maar ook dat wordt niet gehaald (hier 117mbps, 5m van router met een plafond)

dus wat zend je router/AP uit en welke snelheid ontvangt je kaartje? a/b/g/n?

[ Voor 12% gewijzigd door ErgoStijn op 25-06-2010 14:42 ]

• tweakG5
stijnovinchi schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:42:
als jij als draadloos ontvanger/zender maar b/g hebt, dan heb je max 54 mbps. mij bedraad, 100/1000 mbps. vandaar dat bedraad al gauw veel sneller is. bij een draft-n netwerk kun je theoretisch 300mbps halen, maar ook dat wordt niet gehaald (hier 117mbps, 5m van router met een plafond)

dus wat zend je router/AP uit en welke snelheid ontvangt je kaartje? a/b/g/n?
Mijn router zend Wireless N uit en mijn kaartje ontvangt G. Maar ik wil mijn pc eigelijk alleen als doorvoerpunt gebruiken. Dus de data van de router komt in en wordt doorgestuurd naar een telefoon of laptop. Ik wil niet dat mijn pc gebruik maakt van de draadloze kaart.

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Ik snap niet wat je bedoeld met "mijn pc gebruik maakt van de draadloze kaart". Als je PC een Wifi-hotspot is zal hij het wifi niet gebruiken voor internet verkeer.

De makkelijkste oplossing is trouwens om gewoon een router te kopen met wlan ondersteuning, die heb je voor een paar tientjes.

Vergeet ook niet dat je met je huidige opzet per definitie nooit de snelheid van je bedrade netwerk kan halen. Behalve vertragende factoren als bijv. een mobiele telefoon die trager dingen laad en een draadloze verbinding die altijd wat trager is moet alles wat een apparaat aan je draadloze verbinding opvraagt eerst nog door je computer verwerkt worden en over je bekabelde netwerk gestuurd worden.

• tweakG5
dtech schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:13:
Ik snap niet wat je bedoeld met "mijn pc gebruik maakt van de draadloze kaart". Als je PC een Wifi-hotspot is zal hij het wifi niet gebruiken voor internet verkeer.

De makkelijkste oplossing is trouwens om gewoon een router te kopen met wlan ondersteuning, die heb je voor een paar tientjes.

Vergeet ook niet dat je met je huidige opzet per definitie nooit de snelheid van je bedrade netwerk kan halen. Behalve vertragende factoren als bijv. een mobiele telefoon die trager dingen laad en een draadloze verbinding die altijd wat trager is moet alles wat een apparaat aan je draadloze verbinding opvraagt eerst nog door je computer verwerkt worden en over je bekabelde netwerk gestuurd worden.
Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen.

Ik heb mijn pc die bedraad is aangesloten op de router ongeveer 15 meter verder met 2 vloeren ertussen. In mijn pc zit een wlan kaartje van 54Mbit. Deze wil ik gebruiken als hotspot zodat mensen in de buurt er verbinding mee kunnen maken.

Nu heb ik het programma connectify gevonden hiermee kan je je draadloze internet "delen". Dus mensen kunnen op die manier verbinding met jou pc maken. Maar om dit werkend te krijgen heeft je pc ook een draadloze verbinding nodig. Geen probleem want dan maak ik gewoon met de wlan kaart verbinding met mijn router. Maar op dat moment gaat mijn pc van zowel de wlan kaart als het bedraadde netwerk gebruik maken. En dit wil ik voorkomen omdat dat betekend dat mijn internet langzamer wordt.

Ik wil dus heel simpel dat mensen met mijn pc kunnen verbinden en dat ik alleen data laat stromen over de bedraadde verbinding. Is dit mogelijk?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2vdsfi0.png

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:25

pythagorasABC

A²+B²=C²

Kun je niet gewoon je draadloze netwerkverbinding uitschakelen?
Dus bij Configuratiescherm\Netwerkverbindingen rechtermuisknop op draadloze netwerkverbinding, en vervolgens klikken op uitschakelen.

Let er wel op dat als apparaten gebruik maken van jouw hotspot, dat jouw internet ook langzamer wordt zoals dtech al meldt.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• tweakG5
pythagorasABC schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:43:
Kun je niet gewoon je draadloze netwerkverbinding uitschakelen?
Dus bij Configuratiescherm\Netwerkverbindingen rechtermuisknop op draadloze netwerkverbinding, en vervolgens klikken op uitschakelen.

Let er wel op dat als apparaten gebruik maken van jouw hotspot, dat jouw internet ook langzamer wordt zoals dtech al meldt.
Ja dat snap ik maar meestal zijn het maar 1 a 2 apparaten die er gebruik van maken voor een uurtje. Maar het programma gebruikt je draadloze verbinding en zend deze door. Dus als ik de draadloze verbinding uitzet werkt de hotspot ook niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakG5 op 26-06-2010 18:02 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Normaal gesproken wanneer je 2 netwerkaansluitingen hebt, en je internetverkeer gaat via de verkeerde, dan moet je de default gateway weghalen bij de ongewenste aansluiting.
Of dit bij gebruik van 'connectify' ook opgaat weet ik niet.
Pagina: 1