hey,
ik ben in PHP een kaartspel server app aan het maken (vergelijkbaar met de Rummikub programmeer wedstrijd hier op GoT).
Hiervoor wil ik controleren of alle kaarten die iemand speelt ook echt in zijn hand zitten.
Stel dit is het geval:
ik heb al geprobeerd in_array() te gebruiken maar deze accepteert alleen enkele waarden en geen lijsten met waarden. Een combinatie van foreach() en in_array() werkt ook niet want dan zou daar true uitkomen in het bovenste geval, want er zit een K in je hand en in_array("K",$hand) geeft telkens true.
Verder heb ik ook het volgende geprobeerd:
maar ook dit returned in het bovenstaande geval true om dezelfde reden.
Zouden jullie mij dan een beetje op weg kunnen helpen?
ik ben in PHP een kaartspel server app aan het maken (vergelijkbaar met de Rummikub programmeer wedstrijd hier op GoT).
Hiervoor wil ik controleren of alle kaarten die iemand speelt ook echt in zijn hand zitten.
Stel dit is het geval:
PHP:
1
2
| $gespeeld = array("K","K","K"); $hand = array("Q","K","4","J"); |
ik heb al geprobeerd in_array() te gebruiken maar deze accepteert alleen enkele waarden en geen lijsten met waarden. Een combinatie van foreach() en in_array() werkt ook niet want dan zou daar true uitkomen in het bovenste geval, want er zit een K in je hand en in_array("K",$hand) geeft telkens true.
Verder heb ik ook het volgende geprobeerd:
PHP:
1
2
3
4
5
| $gespeeld = array("K","K","K"); $hand = array("Q","K","4","J"); if(array_intersect($gespeeld,$hand) == $gespeeld) { return true; } |
maar ook dit returned in het bovenstaande geval true om dezelfde reden.
Zouden jullie mij dan een beetje op weg kunnen helpen?