Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Teamviewer] Wake On Lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is WOL (Wake On Lan) mogelijk met Teamviewer en hoe stel ik dit in? In de BIOS van de Rpc (remote pc) staat deze optie al aan.
Kan ik het MAC adres van de Rpc in een log van Teamviewer terugvinden of gaat dit alleen op de Rpc via ipconfig als deze aan staat?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik heb het ook gebruikt, maar dan moet je een andere pc in je netwerk hebben die dat wakeup on lan pakketje af kan geven geloof ik.

Het is mij iig nog nooit gelukt zonder.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus dat betekent een ander progje hiervoor gebruiken. Welke gebruik jij hiervoor?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

eehmz, nee, dat betekend eerder dat je een pctje moet hebben draaien in je netwerk met teamviewer er op, niet dat ik er zo onzettend veel gebruik van maakte, daarom heb ik me er niet zo in verdiept.

Wat je ook kan doen is als je op vaste rijden wil rdp'en is in je bios instellen wanneer je pc automatisch aan gaat, met teamviewer in de autostart komt dat dan ook helemaal goed.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
en das nou nét niet de bedoeling om 24/7 een pc aan te hebben staan, alleen On Demand. Ik ga ff verder zoeken, thanks iig.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

zijn er eigenlijk routers o.i.d. met die functionaliteit?

Simplicity is de bom...

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:58

martjah

Appel

je moet zoeken naar wol.exe

dan kan je gewoon een bat file maken met inhoud

Wol.exe <mac>
Bijv.
wol.exe 11ff43245

en die zou je dan gewoon kunnen runnen met de scheduler. zo deed ik dat in mijn stagebedrijf.

wat was dat toch leuk om 60 pc's in een lokaal allemaal binnen 10 seconden aan te laten gaan =)
deed er met sleeps tussen zodat ik zeker geen stoppen eruit zou knallen.

edit: eerste hit op google
http://www.gammadyne.com/cmdline.htm#wol

edit2: dit is natuurlijk alleen mogelijk binnen je eigen netwerk. Er zijn wel routers die dat ondersteunen, maar dat moet je natuurlijk dan op die locatie instellen.

[ Voor 23% gewijzigd door martjah op 25-06-2010 01:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
i.p.v. WOL had ik ook WOW moeten neerzetten. De router is waarschijnlijk the place to be in dit geval.
Zit nu ff hier te kijken waar e.e.a. wordt uitgelegd.
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/29941/53/

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 22:29
Je zou eventueel Log me In kunnen gebruiken, is wel wat vergelijkbaar met TeamViewer.
Log me In heeft namelijk wel een WOL funtie, misschien is dat wat voor je?
Pagina: 1