Ola!
Ik zit hier met een serieus probleem.
Namelijk het volgende:
Vandaag bij de Mediamarkt een Iomega UltraMax 1TB externe hdd gekocht.
Deze aangesloten via FW800 op mijn Mac Pro. Hij werd gelijk herkend, dus dat was mooi.
Eenmaal een kwartiertje bezig met files backuppen, stopte alle activiteit. De schijf werd nog wel herkend door OSX, maar er was geen activiteit meer mogelijk. Even afgekoppeld en weer aangekoppeld. Helaas... geen schijf meer.
Dus ik naar mijn Mac Mini, FW800 kabeltje erin. Schijf wordt niet herkend.
Schijf aangesloten via USB2.0 op mijn PC laptop, deze herkende hem wel. Geformatteerd als NTFS en hij werkt helemaal prima...
Terug op de Mac via FW800; niet aan de praat te krijgen.
Dus ik terug naar Mediamarkt, omgeruild voor een nieuwe. Aangesloten via FW800 op de Mac Pro. NIKS!!!
Wordt niet herkend. Ik naar de Mac Mini, wederom FW800 aangesloten. Wordt niet herkend.
Gewisseld van FW poort op de schijfbehuizing. Hey... hij wordt herkend. Prima!
Laat maar even aanstaan, ik ben voetballen kijken... Na 10 minuten: De schijf is onverwacht ontkoppeld! Please check..... je kent het wel!
Schijf aangesloten via USB2.0 op de Mac Mini; nikssss
Ook op de PC niets meer...
Iemand enig idee?
Het lijkt me toch wel heel toevallig dat ik in een dag 2 kapotte tref....?
Ik zit hier met een serieus probleem.
Namelijk het volgende:
Vandaag bij de Mediamarkt een Iomega UltraMax 1TB externe hdd gekocht.
Deze aangesloten via FW800 op mijn Mac Pro. Hij werd gelijk herkend, dus dat was mooi.
Eenmaal een kwartiertje bezig met files backuppen, stopte alle activiteit. De schijf werd nog wel herkend door OSX, maar er was geen activiteit meer mogelijk. Even afgekoppeld en weer aangekoppeld. Helaas... geen schijf meer.
Dus ik naar mijn Mac Mini, FW800 kabeltje erin. Schijf wordt niet herkend.
Schijf aangesloten via USB2.0 op mijn PC laptop, deze herkende hem wel. Geformatteerd als NTFS en hij werkt helemaal prima...
Terug op de Mac via FW800; niet aan de praat te krijgen.
Dus ik terug naar Mediamarkt, omgeruild voor een nieuwe. Aangesloten via FW800 op de Mac Pro. NIKS!!!
Wordt niet herkend. Ik naar de Mac Mini, wederom FW800 aangesloten. Wordt niet herkend.
Gewisseld van FW poort op de schijfbehuizing. Hey... hij wordt herkend. Prima!
Laat maar even aanstaan, ik ben voetballen kijken... Na 10 minuten: De schijf is onverwacht ontkoppeld! Please check..... je kent het wel!
Schijf aangesloten via USB2.0 op de Mac Mini; nikssss
Ook op de PC niets meer...
Iemand enig idee?
Het lijkt me toch wel heel toevallig dat ik in een dag 2 kapotte tref....?
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...