Beste tweakers,
Ik heb recent een systeem in elkaar gezet wat de volgende onderdelen bevat:
Kast: Coolermaster Haf 922
Mobo: MSI P55GD65
CPU: Intel i7 860
Videokaart: Sapphire Radeaon 5770
Hardeschijf: Intel® SSDSA2MH080G2R5
Geheugen: Kingston HyperX 4 GB DDR3-1600 Kit (KHX1600C9D3K2/4G)
Wat zit er verder nog in? een 1 terrabyte sata hardeschijf, simpele western digital en een 320 gb IDE hardeschijf, simpele Hitachi.
Aangesloten randapperatuur: 2x Externe hd's. Namelijk een Lacie (1tb) en Western Digital (500gb)
De logitech Wave + muis combinatie.. (geen spannende dingen dus)
Hierop staat Windows 7 64 Bits, Ultimate edition.. Compleet geupdate, evenals mijn videokaart
Nou heb ik met bepaalde spellen dat ze op den duur een complete crash geven, het scherm staat stil, het geluid maakt herrie, dus crasht ook.. hij reageert niet meer op controll alt delete, en zelfs een reboot doet hij dan niet. Hij moet echt helemaal uit, en dan weer aangezet worden..
raar is wel, dat ik crysis zonder problemen op hoog detail speel, voor enkele uren. Maar een spel als America's Army 3 en Call of Duty 4 krijg ik crashes van. In het begin lag cod4 aan de geluidskaart, moest ik gewoon een microfoon aansluiten en kon ik alsnog spelen..
Nou heb ik in het begin een beetje lopen klooien met mn overclock waardes (OC Genie wel eens aangehad, en ook weer uit gehad..)
deze staat momenteel trouwens uit.
Volgens het MSI control Center zijn de volgende waardes van toepasing:
Overclock/overvoltage
Base clock: 156MHz
Cpu Vcore (v) 1.4375V
CPU VTT(V) 1.297V
CPU PLL Voltage (V) 1.800V
PCH 1.05 (V) 1.050 V
DRAM Voltage (V) 1.700 V
Overige gegevens zal ik in afbeeldingen neerzetten
Main screen
CPU
Memory slot 1
Memory Slot 2
CPU clock waardes
Advanced Dram Config
Greenpower - Basic
Heeft iemand een idee hoe ik de boel goed werkend kan krijgen?
Ik heb recent een systeem in elkaar gezet wat de volgende onderdelen bevat:
Kast: Coolermaster Haf 922
Mobo: MSI P55GD65
CPU: Intel i7 860
Videokaart: Sapphire Radeaon 5770
Hardeschijf: Intel® SSDSA2MH080G2R5
Geheugen: Kingston HyperX 4 GB DDR3-1600 Kit (KHX1600C9D3K2/4G)
Wat zit er verder nog in? een 1 terrabyte sata hardeschijf, simpele western digital en een 320 gb IDE hardeschijf, simpele Hitachi.
Aangesloten randapperatuur: 2x Externe hd's. Namelijk een Lacie (1tb) en Western Digital (500gb)
De logitech Wave + muis combinatie.. (geen spannende dingen dus)
Hierop staat Windows 7 64 Bits, Ultimate edition.. Compleet geupdate, evenals mijn videokaart
Nou heb ik met bepaalde spellen dat ze op den duur een complete crash geven, het scherm staat stil, het geluid maakt herrie, dus crasht ook.. hij reageert niet meer op controll alt delete, en zelfs een reboot doet hij dan niet. Hij moet echt helemaal uit, en dan weer aangezet worden..
raar is wel, dat ik crysis zonder problemen op hoog detail speel, voor enkele uren. Maar een spel als America's Army 3 en Call of Duty 4 krijg ik crashes van. In het begin lag cod4 aan de geluidskaart, moest ik gewoon een microfoon aansluiten en kon ik alsnog spelen..
Nou heb ik in het begin een beetje lopen klooien met mn overclock waardes (OC Genie wel eens aangehad, en ook weer uit gehad..)
deze staat momenteel trouwens uit.
Volgens het MSI control Center zijn de volgende waardes van toepasing:
Overclock/overvoltage
Base clock: 156MHz
Cpu Vcore (v) 1.4375V
CPU VTT(V) 1.297V
CPU PLL Voltage (V) 1.800V
PCH 1.05 (V) 1.050 V
DRAM Voltage (V) 1.700 V
Overige gegevens zal ik in afbeeldingen neerzetten
Main screen
CPU
Memory slot 1
Memory Slot 2
CPU clock waardes
Advanced Dram Config
Greenpower - Basic
Heeft iemand een idee hoe ik de boel goed werkend kan krijgen?