• HxsScorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 22:05
Beste tweakers,

Ik heb recent een systeem in elkaar gezet wat de volgende onderdelen bevat:

Kast: Coolermaster Haf 922
Mobo: MSI P55GD65
CPU: Intel i7 860
Videokaart: Sapphire Radeaon 5770
Hardeschijf: Intel® SSDSA2MH080G2R5
Geheugen: Kingston HyperX 4 GB DDR3-1600 Kit (KHX1600C9D3K2/4G)

Wat zit er verder nog in? een 1 terrabyte sata hardeschijf, simpele western digital en een 320 gb IDE hardeschijf, simpele Hitachi.

Aangesloten randapperatuur: 2x Externe hd's. Namelijk een Lacie (1tb) en Western Digital (500gb)
De logitech Wave + muis combinatie.. (geen spannende dingen dus)

Hierop staat Windows 7 64 Bits, Ultimate edition.. Compleet geupdate, evenals mijn videokaart

Nou heb ik met bepaalde spellen dat ze op den duur een complete crash geven, het scherm staat stil, het geluid maakt herrie, dus crasht ook.. hij reageert niet meer op controll alt delete, en zelfs een reboot doet hij dan niet. Hij moet echt helemaal uit, en dan weer aangezet worden..
raar is wel, dat ik crysis zonder problemen op hoog detail speel, voor enkele uren. Maar een spel als America's Army 3 en Call of Duty 4 krijg ik crashes van. In het begin lag cod4 aan de geluidskaart, moest ik gewoon een microfoon aansluiten en kon ik alsnog spelen..

Nou heb ik in het begin een beetje lopen klooien met mn overclock waardes (OC Genie wel eens aangehad, en ook weer uit gehad..)
deze staat momenteel trouwens uit.
Volgens het MSI control Center zijn de volgende waardes van toepasing:

Overclock/overvoltage
Base clock: 156MHz
Cpu Vcore (v) 1.4375V
CPU VTT(V) 1.297V
CPU PLL Voltage (V) 1.800V
PCH 1.05 (V) 1.050 V
DRAM Voltage (V) 1.700 V

Overige gegevens zal ik in afbeeldingen neerzetten
Main screen
CPU
Memory slot 1
Memory Slot 2
CPU clock waardes
Advanced Dram Config
Greenpower - Basic

Heeft iemand een idee hoe ik de boel goed werkend kan krijgen?

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 15:33
kingggerald schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:45:

Overclock/overvoltage
Base clock: 156MHz
Cpu Vcore (v) 1.4375V
CPU VTT(V) 1.297V
CPU PLL Voltage (V) 1.800V
PCH 1.05 (V) 1.050 V
DRAM Voltage (V) 1.700 V
ben geen i7 kenner, maar zijn die voltages niet veel te hoog? 45nm als ik me niet vergis toch?
Kun je ook eens wat temperaturen laten zien?

• HxsScorch
De algemene temperatuurwaarde van het cpu staat onder het plaatje Greenpower- Basic. Ik zal hier wel een uitgebreidere neerzetten. Gemaakt met software programma Open Hardware Monitor.

• NMNN
Dat ziet er aardig idle uit. klopt dat? Kun je eens temps posten onder load? Terwijl je bijvoorbeeld intel-burntest draait.

• HxsScorch
Dat is idd idle, terwijl de temps redelijk hoog zijn van mijn processor vind ik persoonlijk (stock cooler, komt een H50 in) en onder stress (zal effe de 100% erop gooien) dan word de procc, na 5 min ongeveer 90 graden..
Dmv Prime95 64 bit gedaan.

dit was Vóór de stress

Na de stress
(3 min op 100% gedraait)

[Voor 4% gewijzigd door HxsScorch op 24-06-2010 22:43]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

kingggerald schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:45:
Heeft iemand een idee hoe ik de boel goed werkend kan krijgen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Lezen, instructies opvolgen en testen :) .

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• NMNN
Dat is veel en veel te warm! Met die temps mag je een gigantische overclock verwachten... en wat droogijs...

Ik zou, en ik zei al dat ik geen i7 kenner ben, al die software van msi verwijderen en de BIOS resetten naar basisinstellingen. Volgens mij zijn de voltages aangepast, door jou of door iets anders en bereik je nu veel te hoge temps. Daar zou ik eerst aan werken.
Volgens mij kan het ook geen kwaad de airflow van je kast te bekijken, want 65 voor je MB of NB vind ik ook hoog.

• HxsScorch
ik zal het zometeen eens even onderhanden nemen, maar naar mijn idee, was er niet veel mis met de airflow, (hoewel het nooit kwaad kan er even naar te kijken ofc) het zijn helaas de standard fans.. maar daar komt deze maand sowieso verandering in, want er komt een H50 in te hangen, vervolgens 2 extra fans die het lucht naar binnen blazen, en de grote stofzuiger op de bovenkant zal dan beter kunnen afzuigen

Bios ga ik resetten, las het net in de Hangen en opstartproblemen.. Misschien wel zo handig ja.. Msi software zal ik eraf gooien, kijken of dat iets op gaat lossen icm de reset :D

bedankt voor de hulp, ik ga het proberen, en lukt het niet, dan zal ik het topic wel weer moeten bumpen :p

• HxsScorch
Update:

eergister maar eens een uitbreiding gekocht..

Zit nu een Corsair H50 in, en een Sapphire 5850 Toxic, ipv de boven genoemde 5770.

Zal mn begin post veranderen..

Verder met andere software (Everest) nu mijn systeem aan het nagaan, en na 1 uur en 30 min Prime95 laten runnen, is mijn cpu nog niet boven de 60 graden uitgekomen.
Ook heb ik mijn Mobo gereset, wat me aanbevolen was, om zo de standaard instellingen terug te krijgen, dit is vloeiend verlopen, en tegelijk met mn uitbreiding.

Airflow, das een verhaal apart, zal de plaatjes eens posten.. Met de airflow kan weinig verkeerd zijn op dit moment..

Hiermee, is echter NIET het probleem verholpen.

ik heb verder nog geprobeert met een andere hd te werken voor cod4, met andere resoluties, directx11 opnieuw geinstalleerd, cod4 opnieuw geinstalleerd/gepatched.. Zal de nieuwe systeem specs posten, en temps en voltages..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee