Windows 7 installeren en herstelpartitie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik heb nu een HP Compaq 6830s notebook. Hierop staat Windows Vista met herstelpartitie. Nu wil ik een upgrade, of geheel nieuwe installatie (voorkeur naar dat laatste) uitvoeren van Windows 7. Maar ik wil wel de herstelpartitie intact houden. Als ik Windows 7 op de partitie installeer waar nu Vista staat, blijft de herstelpartitie dan intact? Dus ook de optie in het opstartmenu moeten blijven.

Op de site van HP is weinig info te vinden, via google ook weinig en zelfs Tweakers niet (die houden niet van herstelpartities :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Bij mijn oude desktopje was dat geen succes, na wat geklooi met een dual boot windows installatie was het al snel niet meer mogelijk om via dat menutje de recovery partitie aan te spreken. HP heeft vaak de mogelijkheid om herstelcd's / dvd's te maken, omdat ik dat gedaan had kon ik Vista weer netjes terugzetten. Toegang tot de recovery partitie is overigens nooit meer goed gekomen ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
Haha, daar zeg je wat. De herstelpartitie was bij aankoop al niet in orde. Toen heb ik het opstartmenu zo aan moeten passen dat hij geen windows en alleen de herstelpartitie kon opstarten. Vanaf nu doet mijn herstelpartitie het. Maar dan punt twee: ik kan geen recovery cd's maken. Die software ontbreekt op dit model en is niet te downloaden. Mijn vader heeft ook deze laptop, ook geen recovery cd's te produceren.
Ik geloof jou zeker als je zegt dat het fout gaat.

Iemand nog meer met advies of ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:36
Ik heb enkele weken geleden een computer moeten herinstalleren. Vista werktte helemaal niet meer en ze had geen herstel dvd gemaakt. Ikzelf beschikte niet over een vista installatie cd/dvd dus heb ik met een linux gparted cd die herstelpartitie ingesteld als bootable en de computer herstart. Hierna kon de computer volledig hersteld worden. De oorspronkelijke partitie werd weer als bootable ingesteld en de herstelpartie is ook nog steeds aanwezig. Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie. Dus enkel even zoeken naar gparted en dan via die cd booten en dan je herstelpartitie actief maken. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
Dankjewel! Stond herstelpartitie niet in de lijst bij het opstarten? Dat is wel vreemd, dat probleem hadden wij ook. Ik heb het ook op een soortgelijke manier aangepakt. Langzamerhand kom ik bij het antwoord :P