Privégegevens op straat na lek Wksuperpool-site

Pagina: 1
Acties:

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:02
nieuws: Privégegevens op straat na lek Wksuperpool-site
De wachtwoorden waren wel met md5-encryptie versleuteld
MD5 is een hashfunctie, geen cipher.

Juist is: De wachtwoorden waren wel met MD5 gehashed
Daarnaast waren in een sql-bestand honderden onversleutelde mailadressen te vinden.
Volgens mij bevat de gemiddelde 'users' tabel 'altijd' plaintext emailaddressen. Gegeven dat feit is 'onversleutelde emailadressen' wmb. een pleonasme. Iedere poging tot versleuteling is security through obscurity.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 vond dat van die onversleutelde e-mail adressen ook al een vreemde opmerking inderdaad.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

* Rataplan had hier versleuteld en gecodeerd door elkaar gehaald :{ En wat je tweede punt betreft: ik weet niet of je afleiding terecht is, maar zelfs dan zijn er ook mensen die die conclusie niet zomaar trekken. Dat is wmb dus functioneel en daarom laat ik dat staan.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08
Nog even een toevoeging. Misschien leuk om een myreact linkje naar DennusB te geven?

DennusB

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kijk 'ns onder de titel, na het woordje 'submitter'? ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.