Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

internet paginas openen zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studentenhuis, waar iedereen last heeft van traag internet. Dat wil zeggen, internet pagina' s openen zeer traag of soms helemaal niet en de geschiedenis in google chrome vaak ook niet eens.
Toch gaat downloaden van bestanden wel met redelijke snelheid (paar-hondert kb per seconde) en krijg ik bij speedtest.net een download en upload score van 9 mb/s en een ping van 14. Dit lijkt mij redelijk snel. Het internet dat we gebruiken is alles in 1 extra van ziggo (wat dus heel snel zou moeten zijn).

Ik heb al het een en ander gegoogled maar bij wat ik dan vindt wordt het probleem vaak gezocht bij de pc instellingen, alleen heeft iedereen er in het huis last van.

De router die we hebben is een draadloze van ik denk 3 jaar oud die toen een paar tientjes koste. Niet echt de beste dus.. maar zoals ik zei gaat downloaden en speedtest wel redelijk, dus dan alsnog zou het laden niet zo traag moeten gaan.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Iedere hulp is welkom, aangezien ik er niet heel veel van af weet.

edit: had het denk ik beter in een ander topic kunnen zetten, weet alleen niet hoe ik dit kan veranderen(A)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 15:59 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 13:43
Wat heb je eigenlijk al geprobeert? Dit is een kwestie van trial en error. Prik die router es los, koppel 1 pc rechtstreeks op het modem van Ziggo en herstart deze dat het geheugen niet vol zit met connecties. Hierna hoor je op die pc prima internet te hebben. Is het probleem er nog, pak andere pc. Blijft het probleem, bel Ziggo want dan kan er iets met de lijn zelf zijn.

Persoonlijk denk ik dat je een paar downloaders in dat netwerk heb hangen die de router over z'n nek laten gaan. Veelal zie ik dit effect met lui die utorrent downen, standaardinstellingen laten staan (200conn/s en dat soort meuk) en niet eens de moeite doen om de juiste poorten te forwarden. Iets met bazooka op een mug. Kwestie van afspraken maken, zorgen dat weten wie welk IP adres heeft en wie welke poorten nodig heeft. Kunnen mensen niet leren omgaan met een netwerk dan gooi je er een router tussen waarbij je verschillende zaken aan kunt passen. Beetje QoS en opvoeding doen wonderen voor dit soort problemen. Voor de lui die de boel blijven dichtslibben en de hele internetverbinding blijven vol trekken block je gewoon het IP op het netwerk tot ze de boel wel goed afstellen. Of een eigen verbinding nemen die ze wel kunnen vergallen uiteraard :)