Toon posts:

Kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:
Corsair HX850 / Cooler Master Realpower M620
ASUS M4A79XTD EVO
AMD Phenom II X4 955BE
Kingston HyperX 8GB DDR3 1333
Sapphire ATI Radeon 4890 1GB GDDR5
Samsung F3 500GB
Samsung F3 1000GB

Er komt een buzzend geluid uit mijn voedingen. Eerst dacht ik dat het mijn systeem zelf was. Ik had dus ook van alles gecontroleerd om het defect op te sporen. Wat bleek. Zodra de laptop die op dezelfde stroomgroep is aangesloten uitstaat is het geluid weg. Gaat de laptop aan komt het geluid meteen.

Het geluid is het best te omschrijven als:
tzz....tzzzt.....tz.tzz.tzzzzt...tzt.....tzz... etc.
(Korte buzzjes in het ritme zoals een HDD geluid maakt).

Maakt de laptop nou kortsluiting? Kan dit kwaad? Ik wil niet mijn desktop hiermee vernielen.
De laptop is twee jaartjes oud ongeveer en heeft het altijd zonder kuren gedaan.

Verwijderd

dit is een trafo in je voeding, komt bij HP laptops iig erg vaak voor, kan eigenlijk geen kwaad, is wel heel vervelend.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Beide systemen werken verder goed? Dan is het waarschijnlijk eerder storing op het elektriciteitsnetwerk, waardoor iets in de voeding begint te trillen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:56

D4NG3R

kiwi

:)

Wat heeft je laptop met je desktop te maken dan? Klinkt gewoon alsof er stof in de fans van je laptop zit..

Heb je hem al opengemaakt?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12 17:35
Dit heb ik maar dan met m'n speakers (dus niet mijn voeding). Als ik mijn laptop op m'n versterker heb aangesloten en hij is aangesloten aan de voeding (65W Dell adapter) komt er ontzettend veel storing door m'n speakers heen. Zodra ik de stekker er uit trek en de laptop op accu verder gaat hoor ik niks meer :P Ik heb geen idee waar het aan ligt, en vroeger had ik dit niet. Wat me wel opvalt is dat het ritme van de storingen (inderdaad tzzzzzzt tzzt tzzt) beïnvloed wordt door activiteit van de WiFi adapter... Maar dus alleen als de laptop aan de adapter zit...
Ik gok dat er iets binnen die groep voor ruis zorgt, en dat er in de voeding van je PC iets zit om dat af te vlakken. Misschien maakt dat geluid. In mijn laptop zal er wel iets niet goed geïsoleerd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een Samsung Laptop. Beide systemen functioneren gewoon prima. Zoals ik aangaf dacht ik al dat het een probleem was in de desktop zelf. Dus ik heb van alles geprobeerd om het geluid weg te krijgen. Componenten verwisselen etc. Het is natuurlijk vreemd dat de 2 dagen oude Corsair HX850 precies hetzelfde geluid maakt als de half jaar oude CM Realpower M620. Het viel me ineens op dat het geluid verdween toen mijn vriendin de laptop afsloot. De stekker weer in het contact gedaan, en daar was het weer.

Er is hier inderdaad een Wifi Netwerk en ik heb zelf ook een wifi adapter die dichtbij de desktop staat. Ik heb echter al het wifi netwerk uitgeschakeld, maar dit loste het probleem niet op. Sterker nog, de voeding bleef doorgaan zodra de desktop uit was geschakeld (en de laptop nog aan stond).

Zou ik de laptop ter reparatie moeten aanbieden of is dit een normaal euvel? Ik vind het eerlijk gezegd niet echt kunnen. Misschien zou het probleem te verhelpen zijn met een nieuwe adapter?

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist contact opgenomen met Samsung. Zij zijn niet bekend met dit probleem. Het enige wat geadviseerd wordt, is om een andere adapter te lenen om te kijken of het de adapter is die zorgt voor de storing. Ik had al aangegeven dat het geluid enkel voorkwam zodra de laptop adapter wordt gebruikt op het stroomnet en dat het iets te maken kon hebben met wifi. Ik heb de laptop op een andere stroomgroep aangesloten (in de keuken) en nog steeds dat geluid in mijn desktop voeding. Tot dusver lijkt het inderdaad de combinatie WIFI + notebook stroomadapter te zijn.

Ik ga even kijken of ik een adapter kan lenen :-) To be continued.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist Een HP laptop adapter weten te bemachtingen.

De output Amp is allebei 4,74
De input is echter van de Samsung 1,5 en van de HP 1,6.
Kan het kwaad om deze aan te sluiten?

• HAFTX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12 14:30
Waarschijnlijk net zoiets als wat je met sommige boxen hebt als mijn zus gebeld wordt gaan der speakers ook een irritant geluid maken omdat ze de golven opvangen.

waarschijnlijk zit er dus iets in je laptop of de lader iets wat een signaal uitzend.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

• Flying Bobman
  • Laatst online: 12-12 17:35
Als het voltage maar gelijk is. Het aantal ampère keer het aantal volt laat zien wat het maximale vermogen is wat die adapter kan leveren, maar aangezien beide laptops veel minder vragen is dat geen probleem. Adapters zijn vrijwel altijd overgedimensioneerd. Past de adapter van HP sowieso op een Samsung? Dat zou bijzonder zijn namelijk...

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:57
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:21:

het zit binnen de 10% marge, maar goed kan het nooit zijn. Amperes maken niet uit(zolang het maar meer is), voltage wel.

• Proto
  • Laatst online: 22-12 19:38

Proto

¬.¬

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:21:

Output is outpout, als die gelijk is kan het geen kwaad, lijkt me. De HP-voeding lijkt alleen wat inefficienter, haalt dus meer sap uit het stopcontact (OF HP is gewoon eerlijker dan Samsung wat betreft het verbruik...)

@consolefreak; hij heeft het over in- en output stroomsterkte, niet over spanning.

[ Voor 7% gewijzigd door Proto op 24-06-2010 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
De HP adapter had een iets smallere aansluiting, dus ik heb het niet geprobeerd. Daarentegen heb ik heel de HP laptop even geleend en die een 1000mb bin bestand over het wifi netwerk hier laten downloaden.

Geen buzz in de desktop voeding.

Kort daarvoor had ik hetzelfde 1000mb bin bestand gedownload met de samsung laptop en toen begon de voeding weer flink geluid te maken. Ik heb ook de wifi adapter uitgeschakeld in de laptop via apparaatbeheer en toch ging de buzz door in de desktop voeding.
Nu is de Samsung weer in het stroomnet geplugd en ik heb opnieuw een 1000mb bin bestand gedownload, maar toen hoorde ik weer niets. Lekker vaag is het aan het worden. Bij de Samsung helpdesk wisten ze ook niet wat dit nou kon zijn.
Pagina: 1