Blacklight in mijn kast goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Hoi allemaal,

Ik heb een nzxt apollo ( niet een grote case mod maar wel getweaked ) zo heb ik een asus triton 78 als cpu koeler. Veder heb ik een zalman Atx voeding met gesleevde kabels in het zwart.

Veder heb ik verschillende 120mm fans die blauwe leds hebben.
Het moederbord is zwart met gele ram slots.
Ram kaartjes zijn blauw.

Nou vroeg ik mij af, Is het een goed idee om blacklight in mijn kast te doen.
Welke kleuren gaan fel schijnen met blacklight(zoals oranje alleen heb ik dat dan weer niet :P )

Veder vroeg ik mij af welke kleuren het populairst zijn. Het liefst zou ik iets met oranje 120mm fans willen doen. Al dan niet met leds. alleen heb ik geen idee waar ik dat moet kopen ivm dat de blauw rood en groen het populairst is.

Ik ben evt ook bereid groen te nemen als oranje( met blacklight ) echt niet kan.

alvast bedankt voor julie advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Welke kleuren gaan fel schijnen met blacklight(zoals oranje alleen heb ik dat dan weer niet :P )
fluoriserende kleuren, wit, geel en dat soort lichte kleuren...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp-OO-ky
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 12:38
alleen wit en fluoriscerende verf / inkt.
hier kun je speciale verf krijgen:

http://shop.conrad.nl/hui...lichting/blacklight-verf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Ik zou kiezen wat jij mooi vindt :) .

Denk dat oranje en zwart een zeer mooie combinatie is. Als jij een zwarte kast heb met oranje fan's en misschien krimpkous en dergelijke.

Oranje Fan 120 x 120 x 25 mm: http://www.freezinghardwa..._-_120_x_120_x_25_mm.html

Oranje krimpkous (alleen staat er dat het rood/roze is, maar ik vindt het echt oranje :? ): http://www.freezinghardware.eu/cat/129/Krimpkous.html

Oranje CCFL's zijn er wel moet je alleen even voor googlen.

Kijk hier een casemod met zwart en oranje, vind ik er echt netjes uit zien ;) .
http://www.bit-tech.net/modding/2004/05/27/cinemedia_pc/1

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Hoi, bedankt voor je reactie,

Ik heb op het moment blauwe fans en ik weet neit in hoeverre blacklight reageert op blauwe leds die de doorzichtige fan oplichten.

Over de sleeving: Het probleem is dat deze sleeving er al bij zat. Dit er af halen ga ik daarom ook niet aan durfen aangezien ik bang ben de kabels te slopen. Krimpkous vraag ik me af of dat wel goed is aangezien je met een aansteker aan de gang gaat( nog nooit krimpkous gebruikt dat wel )

veder vraag ik me af in hoeverre die oranje fan gaat oplichten onder blacklight(iemand ervaringen?)
In iedergeval bedankt :)

PS wat betekend ccfl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

PS wat betekend ccfl?
http://lmgtfy.com/?q=ccfl

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:25
CCLF staat voor Cold Cathode Fluorescent Lamp(s), oftewel de "neon balkjes" waar het hier uiteindelijk over gaat. Hier kan je evt. meer info vinden.

Wat betreft het reageren van de blacklight op de blauwe LEDs, dit zal niet zo veel gaan doen aangezien licht niet weerkaatst kan worden door licht, het blauwe licht gaat dus niet van kleur veranderen. Wat wel kan gebeuren is dat het blauwe licht niet meer goed zichtbaar is omdat de blacklight CCLF een stuk feller is dan de LEDs in je fan.

Wat de oranje fan betreft zal je waarschijnlijk echt iemand moeten vinden met ervaring, aangezien sommige oranje dingen WEL het felle neon oranje effect geven onder blacklight, en sommige oranje dingen niet (heb ik ervaring mee, alleen geen idee wat hier de oorzaak van is).

Ten slotte nog wat betreft je "angst" voor krimpkous: een aansteker is niet de enige manier om het te laten krimpen ;). Zelf doe ik het meestal met een soldeerbout, maar vroeger deed ik het altijd gewoon met een huis-thuis en keuken fohn. Met een fohn duurt het wel iets langer (omdat het minder heet is), maar zo weer je wel zeker dat je niets beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Bedankt voor de informatie.

dan is hierbij mijn verzoek weet iemand een oranje fan die daadwerkelijk met blacklight reageert.

Veder ben ik een beetje aan het uitzoeken wat nou het mooiste is.

Want zo ver als ik weet bestaan er geen oranje ccfl's dan zou rood een alternatief zijn.
ik heb op dit gebied nog niet heel veel ervaring dus het is even kijken wat nou het mooiste bij elkaar is :P

Ik moet het in iedergeval kunnen combineren met blauw aangezien mijn cpu koeler( 10 bij 10 cm asus triton 78 ) een blauwe led fan heeft( al is dat niet heel fel ) Ook de videokaart heeft blauwe led.

Rood en blauw passen opzich wel bij elkaar.
Of groen en blauw :)

Dus als ik het goed begrijp is bijvoorbeeld een rode ccfl een leuk alternatief in plaats van een blacklight ccfl.

In iedergeval bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een blacklight is NOOIT een goed idee :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik heb ook eens gezien dat iemand spoortjes op z'n videokaart had ingekleurd met zo'n felgele gelpen. Dat zag er ook wreed uit onder blacklight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
ThinkPadd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:29:
Ik heb ook eens gezien dat iemand spoortjes op z'n videokaart had ingekleurd met zo'n felgele gelpen. Dat zag er ook wreed uit onder blacklight.
dat heb ik met de case mod RD2D gezien, daar had ie op een oude printplaat met gelpen oranje spoortjes getekent. Maar op een werkend moederbord lijkt me dat niet verstandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hipy schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:30:
[...]

dat heb ik met de case mod RD2D gezien, daar had ie op een oude printplaat met gelpen oranje spoortjes getekent. Maar op een werkend moederbord lijkt me dat niet verstandig ;)
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
beschadig je dan niet de fijne contactjes op het moederbord met de pen? tenslotte komt de pen nog steeds met het ijzer op het moederbord. En als je een spoortje op je moederbord breekt ben je wel de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44

BioHazard

*\o/*

hipy schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:40:
beschadig je dan niet de fijne contactjes op het moederbord met de pen? tenslotte komt de pen nog steeds met het ijzer op het moederbord. En als je een spoortje op je moederbord breekt ben je wel de pineut.
Als je niet al te lomp bent zul je weinig schade aanrichten. Een PCB met "spoortjes" kan wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Ah ok, het is dus wel een mogelijkheid. Maar ik wou eerst mn case zelf wat feller verlichten. Heb nu op het moment 2x 120mm blauwe led. veder de cpu koeler maar dat zie je alleen als je onder schuine hoek kijkt en mn gpu fan en die led zie je bijna niet. Daar om zie ik niet zoveel omdat ook mn window reflecteert met het scherm dat er naast staat. Ik wou dus het liefst eerst de kast zelf wat meer verlichten en dan even veder kijken. Daarom was ik aan het kijken met welke ccfl ik hem hetbeste kan verlichten. Rood en blauw of groen en blauw ( waar blauw de fans zijn en rood / groen de ccfl's )

Ik ben zo slecht in dit soort dingen uitkiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Als ik jou een tip mag geven hoe het bij 1 kleur, rood met blauw maakt paars :9 .
En groen met blauw maakt een soort van terquase. tequase

(omfg weet niet hoe ik dat moet type | HELP ME ;( )

Zou het gewoon mooi bij 1 kleur houden.

[ Voor 24% gewijzigd door T-Rhidon op 24-06-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

T-Rhidon schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:09:
Als ik jou een tip mag geven hoe het bij 1 kleur, rood met blauw maakt paars :9 .
En groen met blauw dono? Zal ook wel een vreemde kleur maken :o .

Zou het gewoon mooi bij 1 kleur houden.
CCFL groen met CCFL blauw wordt bijna wit, dat is een grote tegenvaller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Terw_Dan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:10:
[...]

CCFL groen met CCFL blauw wordt bijna wit, dat is een grote tegenvaller :P
Dankje, dat wist ik nog niet. Dacht zelf namelijk dat het een soort van tequase maakte. (OMFG weet niet hoe je het typte "schaam me diep" :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

T-Rhidon schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:13:
[...]

Dankje, dat wist ik nog niet. Dacht zelf namelijk dat het een soort van tequase maakte. (OMFG weet niet hoe je het typte "schaam me diep" :F )
turquoise bedoel je?
Nee, dat valt tegen. Je ziet wel iets van kleur, maar niet echt geweldig.

[ Voor 0% gewijzigd door TERW_DAN op 24-06-2010 16:23 . Reden: Ik heb helemaal niet ge-edit! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Terw_Dan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:14:
[...]

turqoise bedoel je?
Nee, dat valt tegen. Je ziet wel iets van kleur, maar niet echt geweldig.
Dank jullie beide, ik kwam er niet uit. En zelfs mijn spellingscontrole kon er niks van maken. Kwam met hele andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
ik was van plan maar 1 kleur ccfl te gaan plaatsen. de 2e kleur( blauw ) komt van mijn fans af en is dus led en geen ccfl. Weet niet of dat veel uitmaakt voor mix van kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Dat maakt eigenlijk niks uit, dan zullen de kleuren nog "vermengen" dus als je bijvoorbeeld een rode CCFL erin plaats zal je een soort van paarse kleur krijgen.

En zoals Terw_Dan zegt blauw met groen zal een soort van witte kleur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
wat bizar, dus dan MOET ik eigelijk wel blauwe ccfl's kopen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vergeet alleen niet dat een paar ledjes in een ledfan veel minder fel zijn dan een CCFL, waardoor die alsnog zal overheersten. Je zult de blauwe leds ook wel zien, maar verwacht niet dat ze erg veel zichtbaar licht zullen produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Dat was dus ook mijn vraag, als ik bijvoorbeeld een groene doe, dat de kast groen verlicht is maar de fans beetje blauw achtig. Of mengt het volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is te zien waar je, je light plaatst voor de kleuren.
als je wilt dat u uv niet overheerst kun je de lightverspreiding wat blokken.

zoals bij mijn pc overheerst mijn groen beneden en de uv aan de bovenkant in het midden vloeit dit zowat samen

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jimbozone2/DSC04467.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
ik zou eigenlijk nooit andere kleur ccfl hebben als fans.. omdat het naar mijn gevoel het dan 1 grote kermis attractie wordt

( maar dat is voor mij dan)

ccfl's zullen eigenlijk altijd wel overheersen tegen over de led in een fan, maar je zal zeker nog wel wat van blijven zien

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Remmes_NT schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:48:
ik zou eigenlijk nooit andere kleur ccfl hebben als fans.. omdat het naar mijn gevoel het dan 1 grote kermis attractie wordt

( maar dat is voor mij dan)

ccfl's zullen eigenlijk altijd wel overheersen tegen over de led in een fan, maar je zal zeker nog wel wat van blijven zien
Ik wil mn kast juist wat verlicht hebben, op dit moment is dat echt heel donker door dat er maar 2 led fans zijn.

Mijn kast is niet zo lang dus ik zat te denken 2x 30cm ccfl, 1 onderaan aan de zijkant van de kast( tegen over het mobo dus. ) en dan ook 1 aan de boven kant. Zodat ik die ccfl's zelf niet zie maar wel het licht in de kast,

en dan aan de zijkant ipv een blauwe led fan een groene.

Als julie het niet snappen maak ik wel even een paint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Paint het maar, ben benieuwd wat je precies bedoeld.

Beter zou zijn een foto, dan zien we ook hoe het er uit ziet ;). Ben namelijk wel benieuwd hoe alles er uit ziet :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Hier is de kast( gegoogled aangezien mn camera stuk is, maar deze setup komt over een met wat ik heb, de achterste fan hoort zwart te zijn maar die is in dat plaatje net zoals bij mij vervangen.

Veder ontbreekt voor de fan the HUGE asus triton 78 cpu koeler. ( zit tot ong 5cm afstand van mn window )

De blauwe strepen geven aan waar ik in gedachten had de ccfl's in de kast( dus niet zij kap ) te plaatsen:

De kast lijkt overgens heel goed verlicht omdat het een reclame fototje is, in werkelijkheid is het veel minder natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/2535/blaat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
is goede plaats ja, maar hou het in 1 kleur tenzij je een kermis attractie wilt

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Ik zou ook persoonlijk voor 1 kleur gaan, zal vanavond eens kijken als ik nog een foto heb van mijn kast. Deze heeft ook blauwe LEDjes en CCFL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Dus ook bijvoorbeeld de zij fan groen en rest blauw is een slecht idee?

Ik denk dat blacklight aka uv niet heel veel nut heeft in mijn kast omdat niks kan reageren op dat licht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Het is meer wat jij persoonlijk vindt ;).

Remmes_NT en ik vinden het persoonlijk niet mooi. Maar er zijn wel weer uitzonderingen zoals de casemod van carcharias. Maar dat komt denk ik weer dat het zo netjes eruit ziet. En geen disco of kermis lijkt.

Maar ik zal vanavond even een foto van mijn systeem maken.

Misschien dat je UV actieve verf op je CPU koeler kan doen ;). Dan springt deze er misschien uit in je kast, maar dat is weer aan jou persoonlijk.

Mijn casemod is namelijk knal blauw, met een window waar in allemaal blauwe LEDjes zijn verwerkt. Zodat mijn gegraveerd draak er heel mooi uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Ik ben benieuwd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Zoals beloofd enkele foto's van mijn kast:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2edtv0n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/n4dvlt.jpg

Gelijk een spiegel mod erin:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/339pms1.jpg

Hier onder zie je mijn CCFL zitten zo dat als je in de kast kijkt hem niet ziet en mijn spiegel verlicht (op de foto staat mijn oude graka):
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/fkcf1e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Is het opzettelijk dat je het mobo niet verlicht? :)

In iedergeval erg mooi hoor :)
Hoe komt het dat het grafeerde gedeelte in het plexiglas zo mooi oplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
omdat het gegraveerd is kaatst het licht af wat wij als mensen dan weer zien lol
jammer is dat je dus ook alle kleine krasjes zal zien

meeste kits hebben 2 cathodes, dus je kan kiezen of je 1 of 2 gebruikt (cathode is zo'n stick)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

hipy schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:30:
Is het opzettelijk dat je het mobo niet verlicht? :)

In iedergeval erg mooi hoor :)
Hoe komt het dat het grafeerde gedeelte in het plexiglas zo mooi oplicht?
ja gedeeltelijk wel want mijn mobo is geel-groen en als dat verlicht word lijk het net een vieze kleur bruin. Maar als ik mijn Cpu koeler harder zet dan is het boven in een stuk blauwer. Maar normaal is het wel wat blauwer omdat ik deze fotooverdag heb genomen.

Over het graferen:
ik heb aan de binnenkant van het plexi mijn draak gegrafeerd, en aan de zijkant allemaal ledjes neer gelegd. Hier heb ik nog wel foto's van wil ik wel poosten voor je. Word dat wel pas maandag of zondag avond. ( nu werken van feest en morgen ook dus ben ik niet thuis). Maar anders post il hetwelals dat wil.

(Sorry type dit op mijn mobiel terwijl ik fiets ivm veel fouten waarschijnlijk).

Pagina: 1