Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exe bestand wil niet starten vanuit share map

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Weet niet of deze hier goed staat.

Maar ik heb hier een klein programmatje genaamt Klic-viewer. Bestand is 230 k groot en leest o.a. PNG bestanden. Dit programma heb ik dan op een share gezet zodat er iedereen die hem nodig heeft kan starten. Dit heb ik dan getest en werkt goed. Maar het werkt niet over al goed. Op een aantal PC (zo'n 50%) werkt het programma niet en geeft een foutmelding met een onverwachte fout.

Dus ben ik even op zo'n machine gaan zitten en heb getest wat er aan de hand is. Nu blijkt dat als ik het bestandje gewoon vanaf de C-schijf start dat werkt het wel. Werkt allen niet van een share. Op de share heb ik wel alle rechten. Heb oo een test uitgevoerd en het programma dan via de installer op de share geinstalleerd, maar ook dan doet die het niet.

Dus ik denk dat er iets is met security, dat geen bestanden gestart mogen vanaf een unc pad. Al hoewel alle andere programma's wel starten.

Iemand enig idee?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En wat is het verschil tussen de PC's waar het wel en waar het niet werkt? Ik denk OS, patches, beveiligingssoftware... the works...?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat is juist wat ik probeer uit te vinden.

OS is overal XP. Verder zouden allen hetzelfde moeten zijn. Ook op Server 2003 heb ik dit verschijnsel. Op de een werkt die wel op de andere niet. Firewall staat overal uit. Patches zijn (als goed is) overal up to date.

Vind het gewoon vreemd dat het wel werkt als ik het lokaal start.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Vast een .Net applicatie, die mag je standaard niet van een netwerk-share opstarten ...

"System.Security.SecurityException: Security error" error message when the virtual directory points to a remote share in ASP.NET

[ Voor 52% gewijzigd door djexplo op 24-06-2010 14:23 . Reden: link ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Aha... Maar waarom mag ik hem dan op sommige machines wel opstarten.

• Reptile209
  • Laatst online: 22:35

Reptile209

- gers -

Zitten de users waarbij het niet werkt misschien in een andere user-group, zodat ze andere rechten hebben (op de share)?

Zo scherp als een voetbal!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:47

F.West98

Alweer 16 jaar hier

wat ik zou doen is een dos-commando maken, wat uitgevoerd wordt als je het aanklikt, wat de naam heeft van het prog. en dan het echte prog naar de C:/ kopieert en start vanaf de C:/

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Nee. Ook als ik als admin inlog (en dua alle rechten heb) doet die het niet.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 11:13
Maakt het programma niet een werkbestand of wat dan ook aan (op de share) waardoor alleen de eerste gebruiker een werkende sessie kan maken?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Roman schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:24:
Ehhh. staat in Klic-viewer FAQ zelfs dat het .net is :
Vraag 2: Wat heb ik nodig voor de Klic-viewer?

- Een computer met het Windows (2000/XP/Vista/7) besturingssysteem met het .NET framework 3.0 geïnstalleerd.
Dus zolang jij die "Resolution" in mijn link niet uitvoert, mag het officieel niet werken. (Het werkt hooguit omdat een ander programma al de security setting heeft veranderd)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hij heeft .net 2.05 nodig niet 3. Klopt hun eigen faq niet. Heb n.l. beina nergens .net 3 draaien. Maar ik denk ik weet wat het is. Maar dat moet ik even uit zoeken. Op de machines waar het niet werk draait 2.050727.1873 en op die waar het wel werk draait 2.050727.3607. Dus even eentje updaten en dan testen.

Verwijderd

Roman schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:24:
:) Misschien hebben die machines wel een probleem ?

Om .Net applicaties te runnen vanaf een share moet je toch echt bepaalde handelingen doen om dit open te stellen (er is wel meer dan een manier om dit bereiken dacht ik).
Pagina: 1