.
Wat voegt dat toe? Is het de VNU-overname? Is het de Tnethack uit 2001?Eerder meldden gebruikers van 27"-iMacs een gele waas op het scherm te zien. Apples technische-supportdienst bood toen aan het paneel te laten vervangen of geld terug te geven.
queDelerium schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:08:
Wat voegt dat toe? Is het de VNU-overname? Is het de Tnethack uit 2001?
Hoezo is een opmerking over hoe Apple in het verleden met een vergelijkbaar probleem (het artikel spreekt naast het bereik probleem namelijk ook over een gele waas op iPhones) om ging niet relevant?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Maar niet altijd hoef je een compleet bedrijf z'n verleden mee te dragen. Bij vastlopers van Windows7 begint niemand over dat 95 ook al brak was, Een nieuwe Prius met zonnecellen hoeft op de FP ook niet te rekenen op problemen met de rem. Of een BP-olieramp. Waarom een telefoon dan wordt vergeleken met een specifiek (en in praktijk zeldzaam) probleem van een computer is mij niet duidelijk.Orion84 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:10:
[...]
Hoezo is een opmerking over hoe Apple in het verleden met een vergelijkbaar probleem (het artikel spreekt naast het bereik probleem namelijk ook over een gele waas op iPhones) om ging niet relevant?
Ter illustratie waarom ik eigenlijk niet zozeer de balast van het verleden wil neemenen heb ik Tnet's lasten uit het verleden maar meegenomen. Daar zit namelijk ook niemand echt op te wachten.
Fundamenteler, op Macrumors zijn ze bezig met het reproduceren van het probleem en het lijkt op iets van geleiding tusen beide antennes die door zweethandjes wordt veroorzaakt.... als WiFi uitstaat. En wat Apple te melden heeft lijkt mij ook interessant voor potentiële iPhone-kopers ipv een brede mededeling dat het (weer) kut is.
Anders staan er straks weer 1000 replies met de meeste onzin tussen, het volgende Apple-nieuws ook weer 1000+ met onzin en haakt iedere potentiele Apple-geinterreseerde (niet eens liefhebber) af omdat er toch geen neutraal nieuws te lezen valt..... of er normale reacties te posten zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Delerium op 24-06-2010 14:21 ]
Heb je de bron gelezen? Heel veel mensen laten precies hetzelfde zien en kunnen het reproduceren.Delerium schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:08:
En is een wederwoord van Apple niet minstens gepast? Groot product, veeeeeeel klanten, problemen die wel of niet een top van de ijsberg zijn en Tnet die daar een FP-artikel aan besteedt. Misschien is de soep minder zout dan dat 'ie geserveerd wordt, misschien niet.
Zelfde probleem + hoe Apple het destijds oploste?Wat voegt dat toe? Is het de VNU-overname? Is het de Tnethack uit 2001?
Ik snap niet wat er zo gek aan is eigenlijk.
Omdat het probleem exact hetzelfde lijkt te zijn.Delerium schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:18:
Waarom een telefoon dan wordt vergeleken met een specifiek (en in praktijk zeldzaam) probleem van een computer is mij niet duidelijk.
Titel wordt overigens gefixed
[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 24-06-2010 14:23 ]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
We streven hier altijd ernaar om hoor en wederhoor toe te passen, maar in sommige gevallen gaat dat beter dan bij andere: we waren al niet de eerste met dit onderwerp en een vraag bij Apple wordt in de regel beantwoord na enkele dagen, zo niet weken. Het gaat over veel schijven, moet internationaal worden aangekaart enz enz. Voor die tijd krijg je een nietszeggend antwoord. En overigens zijn er nog niet veel iPhone 4's verkocht: hij is immers pas net in de verkoop.En is een wederwoord van Apple niet minstens gepast? Groot product, veeeeeeel klanten, problemen die wel of niet een top van de ijsberg zijn en Tnet die daar een FP-artikel aan besteedt. Misschien is de soep minder zout dan dat 'ie geserveerd wordt, misschien niet.
Wat betreft het erbij halen van het iMac-probleem heeft Orion84 gelijk: het probleem was ook toen gele vlekken op het scherm en dit was de oplossing die Apple toen bood. Het probleem is niet zo oud dat je het kan vergelijken met Windows 95 en ik neem die opmerking daarom als zijnde overdrijving om het punt te maken als kennisgeving aan. En ja, als Tweakers.net overgenomen zou worden door een andere partij, dan haal je ook de overname door VNU aan. Of je dat nu een pijnlijk punt zou vinden of niet (het feit dat mensen als RoD en ik en vrijwel alle collega's hier ter redactie kunnen schrijven voor de fp, is te danken aan het geld dat na de overname in Tweakers.net is gepompt
Die iPhone is net gelanceerd en er zijn wat berichten van mensen die problemen hebben. Juist zo vroeg is er nog weinig zinnigs te zeggen over wat er aan de hand is en hoe dat opgelost kan worden. Is het dan niet beter om even af te wachten tot het verhaal wat duidelijker is alvorens een artikel te publiceren waar weinig conclusies uit getrokken kunnen worden.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat lijkt me, zoals al aangegeven, geen reële optie. Bij Apple kan het tijden duren tot er een reactie is en wanneer die er is dan heb je gewoon oud nieuws. Ik neem aan dat jij ook niet zit te wachten op de krant van een week geleden?fsfikke schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:30:
Wat mij wel opvalt is dat T.net normaal liever wat langer wacht met het posten van nieuws ipv meteen de laatste nieuwtjes van het internet te publiceren, juist om wat meer achtergrondinformatie te kunnen melden.
Die iPhone is net gelanceerd en er zijn wat berichten van mensen die problemen hebben. Juist zo vroeg is er nog weinig zinnigs te zeggen over wat er aan de hand is en hoe dat opgelost kan worden. Is het dan niet beter om even af te wachten tot het verhaal wat duidelijker is alvorens een artikel te publiceren waar weinig conclusies uit getrokken kunnen worden.
Er moet een afweging worden gemaakt. Gezien de genoemde redenen lijkt het me niet meer dan logisch om hier over te berichten nadat een aantal gebruikers klagen op diverse plekken op het internet. Je kan niet altijd wachten op verklaringen van de tegenpartij.
Er is in het verleden regelmatig geklaagd dat T.net 'oud-nieuws' post wat op andere websites al veel eerder gepost stond. Daar werd altijd op gereageerd dat Tweakers.net de voorkeur geeft aan kwaliteit ipv snel een nieuwsbericht copy-pasten.GENETX schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:44:
[...]
Dat lijkt me, zoals al aangegeven, geen reële optie. Bij Apple kan het tijden duren tot er een reactie is en wanneer die er is dan heb je gewoon oud nieuws. Ik neem aan dat jij ook niet zit te wachten op de krant van een week geleden?
Ik denk ook niet dat een reactie van Apple veel nieuws zal brengen. Maar er is nog niets duidelijk over de schaal van dit probleem. Alles wat we weten is dat er mensen last hebben. Als je wat langer afwacht met het posten van een nieuwsbericht kan je een beter beeld krijgen over de schaal van et probleem en mogelijke oorzaken/oplossingen. Dat hoeft niet perse van Apple te komen.Er moet een afweging worden gemaakt. Gezien de genoemde redenen lijkt het me niet meer dan logisch om hier over te berichten nadat een aantal gebruikers klagen op diverse plekken op het internet. Je kan niet altijd wachten op verklaringen van de tegenpartij.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Je kunt het op meerdere manieren brengen. Ik verwacht niet dat we morgen of overmorgen zullen weten hoe groot de schaal is. Dit soort dingen kun je ook meenemen in een 2e posting wanneer Apple ook commentaar heeft gegeven.fsfikke schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:53:
Ik denk ook niet dat een reactie van Apple veel nieuws zal brengen. Maar er is nog niets duidelijk over de schaal van dit probleem. Alles wat we weten is dat er mensen last hebben. Als je wat langer afwacht met het posten van een nieuwsbericht kan je een beter beeld krijgen over de schaal van et probleem en mogelijke oorzaken/oplossingen. Dat hoeft niet perse van Apple te komen.
Ik zeg ook nergens dat T.net niet de voorkeur zou geven om te wachten met posten, in tegendeel. Het hangt echter wel af om welk nieuwsbericht het gaat en in welke mate de bron/bronnen betrouwbaar is/zijn. Zijn we een keer op tijd met het nieuws wordt er weer geklaagd dat het later zou moeten
We hebben hiervoor gewoon een prima redactie die de kennis en kunde in huis heeft om te bepalen wanneer een bericht klopt en nieuwswaarde heeft voor T.net
Zo te lezen is er discussie over wat wel en wat niet aan te halen in een nieuwsbericht, maar wellicht dat de redactie dit inderdaad interessant genoeg vind om toe te voegen.
[ Voor 8% gewijzigd door funkwurm op 25-06-2010 00:15 ]
Apple heeft iig een oplossing gevonden voor het probleem...
[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 25-06-2010 08:22 ]
O.a. Googles paradepaardje Nexus One heeft het zelfde probleem, hier te lezen:
http://www.google.com/sup...4ae2c179184c33e&hl=en
Wel even zo netjes in het artikel te vermelden dat het vaker voorkomt al geef ik toe dat het erg slordig is van Apple en Google.
Beetje offtopic; ik krijg vaak het idee dat tweakers vooral focussed op Apple om maar zoveel mogelijk hits/reacties te krijgen op een news item.
Bijvoorbeeld:
nieuws: WK-stream NOS werkt niet op iPhone, wel op iPod
Terwijl het artikel over smart-phones hoort te gaan, niets specifiek over iPhones.
In mijn opinie niet meer objectief genoeg om geloofwaardig te zijn.
Weet je uberhaupt wat dat is, paniek zaaien? Denk het niet, anders had je het in dit verband niet gebruikt. Er wordt over geschreven, op veel sites. En dat komt omdat Apple nu eenmaal veel aandacht genereert en alle nieuwe producten onder de loep worden gelegd. Ik zie vooralsnog geen mensen op straat zich massaal de haren uit het hoofd trekken, winkels plunderen en elkaar vertrappend overhaast vluchten.Er wordt zoveel paniek gezaaid
Probleem over umts-ontvangst. Is bekend, veel over geschreven ook hier. Ben er niet van overtuigd dat het om hetzelfde soort probleem gaat. Het had er wel bij gekund inderdaad, was inderdaad ook een issueO.a. Googles paradepaardje Nexus One heeft het zelfde probleem, hier te lezen
Onjuist: voor de pageviews maakt het geen moer uit (in het totaal) en de hoeveelheid reacties maakt ons niet zoveel uit. Het aangehaalde voorbeeld lijkt me raar: ik heb de iPhone en iPod touch genomen omdat het - softwarematig - twee grotendeels identieke apparaten zijn, die bovendien veel worden verkocht. Dat de stream niet zou werken op andere smartphones, had je in een eerder artikel kunnen lezen (nieuws: NOS gaat WK Voetbal niet naar mobieltjes streamen) en is dus geen nieuws. Ik kreeg veel vragen hierover en heb dus besloten in een nieuwsje uit te leggen waarom het wel werkt op de iPod en niet op de iPhoneBeetje offtopic; ik krijg vaak het idee dat tweakers vooral focussed op Apple om maar zoveel mogelijk hits/reacties te krijgen op een news item
[ Voor 6% gewijzigd door arnoudwokke op 25-06-2010 10:49 ]