Reistijd vindt ik eigenlijk best belangrijk, het neemt dagelijks veel tijd in beslag. Voorheen reisde ik vanuit Haarlem naar Amsterdam met het OV (trein/tram) als het meezat was een enkele reis 1 uur maar soms werd het 5 kwartier. Globaal is dat 10 uur per week wat je kwijt bent aan reizen. Nu werk ik op 5 minuten fietsafstand

. Klinkt raar maar ruim een uur eerder thuis s'avonds scheelt zo enorm.
Plezier wordt grotendeels bepaald door collega's, dus voor mij ook belangrijk. Mogelijkheden en vrijheden binnen je functie vindt ik ook belangrijk.
Salaris zolang het marktconform is en de randzaken (zie hierboven) zijn oke ben ik tevreden. Het is niet zo dat ik aanbiedingen naast elkaar zou leggen en kies voor de aanbieding met het meeste geld en de mooiste auto. Als je vanuit die visie gaat solliciteren ben je echt fout bezig. Ik verbaas me soms ook als ik topics lees in WI waar het alleen maar gaat om welke auto je kan krijgen en zo groot mogelijk.
Overigens is een mooie auto in combinatie met een startsalaris vaak niet rooskleurig. Soms lever je netto best veel in.
Als je met plezier werkt dan komt dat salaris op den duur wel.
[
Voor 5% gewijzigd door
CycloneX op 24-06-2010 14:59
]
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i