[Excel 2007] Sommen.als met variabele als?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lijst met clienten(Cellen A) en de duur van diverse behandelingen bereken ik uit een ander tabblad met [sommen.als].
=SOMMEN.ALS(Data!E:E;Data!A:A;WB!C3)
=SOMMEN.ALS(Data!E:E;Data!A:A;WB!C3;Data!K:K;"F103")
Dus; Bereik is som van cellen E als Cel A = specifieke user en eventueel uitgebreid met cel K = specifieke behandeling.

Ik wil nu nog een nieuwe voorwaarde; namelijk als de behandeling is gebeurd in een bepaalde periode. deze periode verschilt per client. Is deze range ook nog ergens in te plakken? In het formuleblad is de periode van Cel N tot cel O, en in het datablad is de behandeldatum Cel H.

Is er een mogelijkheid als >N en <O in te voegen in een sommen.als?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
sommen.als doet niet aan criteria die per rij veranderen, maar je kan toch gewoon een hulpkolom gebruiken anders en daar op testen? Dat lijkt me het handigst.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pedorus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:25:
je kan toch gewoon een hulpkolom gebruiken anders en daar op testen? Dat lijkt me het handigst.
Kun je dat eens uitleggen?
Ik heb al zitten denken aan hulpkolommen per dag, maar de ideale behandelperiode beslaat 12 weken dus 84 dagen. Dat wordt een moeilijke grap..

Oh, andersom gedacht: in het datablad, =IF(>N2&<N2;1;2) of zoiets dergelijks? En vervolgens criterium maken in werkblad Z:Z;"1" ?
En vervolgens natuurlijk ook alleen kijken naar of de user overeenkomt met de user bij kolom N2 en O2.. Moeilijk...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 14:38 ]