Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Smiling as the shit comes down...
Daarnaast zou het per mobiele browser kunnen verschillen wat de resultaten zijn. In Opera Mini heb ik persoonlijk eigenlijk alleen problemen met het zoekveld, want de dropdown met de 'zoeken in' komt nooit tevoorschijn.
Paginalinks en het menu zijn naar mijn mening dan ook geen 'bugs', maar gewoon een gevolg van het gebruik van een dergelijke telefoon als browser.
[ Voor 16% gewijzigd door FlorisD op 24-06-2010 13:23 ]
ja, die ken ik. maar nieuws lezen op de grote als mobi versie van T.net werkt gewoon goed. Het forum is wat ik sowieso veel meer gebruikt en waar de ergenissen ontstaan. Maar bijvoorbeeld een zoekknop komt op beide voor.JoSchaap schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:23:
ik weet niet of de TS deze link al kent?
http://tweakers.mobi/
[ Voor 6% gewijzigd door Zerora op 24-06-2010 14:14 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
De ruimte om de button wat groter te maken is aanwezig...
[ Voor 39% gewijzigd door Luit op 24-06-2010 14:36 ]
Dat lost het dropdown-drama niet op though.moto-moi schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:19:
heb je geen gesture voor 'enter' ofzo? Je hoeft tenslotte dat knopje niet aan te klikken
Hover eens over "MY TNET" in het menu en zeg dat nog eens?Luit schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:33:
Zelfs voor bediening met de muis vind ik de submit button van de search box nogal aan de kleine kant.
[ Voor 39% gewijzigd door NMe op 24-06-2010 14:37 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Als je je aanwent om op 'enter' te drukken (die van het toetsenbordje dat je kreeg om de zoekopdracht in te typen) hoef je dat knopje uberhaupt niet in te drukkenZerora schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:15:
- De search bovenaan heeft een heel smal knopje. Deze is bijna niet aan te tikken met een touch screen. Zelfs bijna helemaal ingezoomed is het nog lastig om het goed aan te tikken.
Voor 'volgende' is er gelukkig nog de 'lees verder'-link, maar die knopjes zijn inderdaad wat aan de kleine kant. 't Nadeel voor ons is natuurlijk wel dat we er af en toe een stuk of 15 moeten tonen, dus ze een heel stuk groter maken is niet echt zomaar te doen.- Pagina links boven/onderaan het forum idem dito. Veel te klein om aan te tikken.
Klopt, dat is niet touchscreen-vriendelijk, helaas ook in de manier van het menu niet zo goed wel vriendelijker te maken ben ik bang. Overigens, als het goed is kan je zowel links bij het driehoekje als rechts van de tekst klikken om de menutjes te openen.- Dropdown menu bovenaan is ook niet echt vriendelijk, want tik er eentje aan opent ie al de bijhorende link ipv dat ie hem uitklapt.
Gezien de grootte per menu verschilt en de ruimte afhankelijk is van de breedte van je scherm, valt het nog vies tegen om zomaar er van uit te gaan dat er 'ruimte is'. Iets groter maken kan wellicht, maar een stuk groter? Lastig. Desalniettemin is het inderdaad een puntje van aandacht, maar kan je het iig ontlopen door gewoon op enter te drukken.Luit schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:33:
Zelfs voor bediening met de muis vind ik de submit button van de search box nogal aan de kleine kant.
Nu de devicegrades naar het forum doorgetrokken zijn lijkt het me een koud kunstje om op basis daarvan de anchors weg te halen van de menu-items die children hebben, toch?ACM schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:05:
[...]
Klopt, dat is niet touchscreen-vriendelijk, helaas ook in de manier van het menu niet zo goed wel vriendelijker te maken ben ik bang. Overigens, als het goed is kan je zowel links bij het driehoekje als rechts van de tekst klikken om de menutjes te openen.
Dat zou inderdaad erg mooi zijn. Op zich is de site wel redelijk te bekijken op een telefoon, maar het menu werkt niet lekker.NMe schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:21:
[...]
Nu de devicegrades naar het forum doorgetrokken zijn lijkt het me een koud kunstje om op basis daarvan de anchors weg te halen van de menu-items die children hebben, toch?
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Het is anno 2010 helemaal zo gek niet om rekening te houden met touch-interfaces. Dat zal ook alleen maar meer worden, zeker nu tablets een vlucht gaan nemen.FlorisD schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:22:
Mijns inziens kan je ook niet verwachten dat T.net volledig goed werkt op een touchscreen... want daar is de site ook helemaal niet voor gemaakt.
Anchors weghalen zou ik niet doen, eerder er een extra onclick-event aanhangen. Anders werkt het hele menu niet meer zonder javascript.NMe schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:21:
[...]
Nu de devicegrades naar het forum doorgetrokken zijn lijkt het me een koud kunstje om op basis daarvan de anchors weg te halen van de menu-items die children hebben, toch?
[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 25-06-2010 14:16 ]
Een "return false" op de onclick zou inderdaad ook effectief zijn, ja.Bosmonster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:14:
[...]
Anchors weghalen zou ik niet doen, eerder er een extra onclick-event aanhangen. Anders werkt het hele menu niet meer zonder javascript.