Acties:
  • 0 Henk 'm!

• non viam est
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-03 19:32
Dag iedereen,

ik heb gisteren een Microsoft WIreless Laser Desktop 7000 gekocht, hierbij zit dus een laser muis, maar nu heb ik het volgende;

de muis werkt prima, behalve op een witte ondergrond; als ik de muis bijvoorbeeld probeer te gebruiken op een wit a4'tje, dan werkt dit voor geen meter, terwijl mijn oude, optische, muis het altijd prima deed. Ik heb zo'n bureaulegger op m'n bureau liggen waar je op kan schrijven, maar daarop werkt het dus totaal niet handig met m'n muis, terwijl ik eerder nooit problemen had

ik dacht altijd dat laser muizen alleen maar voordelen hadden ten opzichte van optische muizen, maar nu vraag ik me dus af of het gewoon een gebrek is van een laser muis dat ie het niet doet op witte ondergronden, of dat de muis niet goed is en ik dus terug moet gaan naar de winkel...

iemand die hier meer over kan vertellen?

alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:04

Haan

dotnetter

Laser doet het erg slecht op witte of glazen ondergrond, daar doe je niks aan, behalve een muismat gebruiken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 23:01
Ja merk het hier ook, zwarte muismat werkt inderdaad het beste. Glas hoef je niet eens aan te beginnen, zelfs met een lasermuis van Logitech geen enkele respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• non viam est
heb idd m'n oude blauwe muismat weer uit de kast gehaald en dan werkt ie super, jammer; 'k zal ff op zoek gaan naar een andere blok voor op m'n bureau, grijze variant of zo

bedankt voor jullie snelle antwoorden iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 16:07

Macros

I'm watching...

Mijn Logitech MX1000 Laser doet het perfect op witte A4'tjes. Had je toch maar een Logitech moeten kopen...

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of voor je bureaublad:
Afbeeldingslocatie: http://www.labrie.nl/images/verf/flexa/FlexaMat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 21:15

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb mijn Logitech G9 op een glazen muismat van Steelseries. Hij werkt dus wel op glas maar het MOET mat glas zijn. Op helder glas werkt geen enkele lasermuis omdat er geen reflectie is.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 22:45
Ik heb een tijd terug op een lanparty een Qpad CT muismat gekocht, deze is er in wit en zwart. Toen ik vertelde dat ik een G5 lasermuis had raadde de beste man een zwarte mat aan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• non viam est
lol :D maar gelukkig is m'n bureau zelf niet wit :P probleem oplossen is dus gewoon een kwestie van schrijf-onderlegger weggooien die ik eigenlijk toch nooit gebruik:P

oh en over die logitech; hardstikke mooi, maar ik had hiervoor een logitech en die had constant ontvangstproblemen, ook andere logitech hardware had ditzelfde probleem, met MS hardware nooit problemen, dus daarom toch maar voor MS gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 09:14
Vandaag verplicht thuiswerken ivm Corona.
Heb hetzelfde probleem. Gelukkig heb ik nog 1 vel A3-printerpapier, dat functioneert prima als muismat op mijn witte bureautafel.

(Helaas heb ik alleen Logitech muizen met laser, wáár ligt toch die oude muis met balletje? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:36

br00ky

Moderator Harde Waren
@Houten klomp, coronavrij betekent nog niets dat je een 10 jaar oud topic hoeft op te duikelen. Ik neem aan dat TS inmiddels wel een oplossing heeft gevonden. Hell, ik denk dat zijn muis inmiddels al wel zal zijn vervangen.

Oude koeien laten we gewoon in de sloot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.