Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

ik heb een setje Corsair geheugen (TWIN2X 4096-8500C7 G) dit geheugen zou dus op mijn mobo op 1066 Mhz moeten lopen, echter staat hij er in voor 800 Mhz en als ik ga overclocken stopt m'n geheugen bij 950 Mhz. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat m'n geheugen gewoon op 1066 Mhz kan draaien maar wel dat het 1:1 blijft lopen met mijn FSB?

nog even wat specs:
Mobo: Asus Maximus 2 Formula
CPU: Q9550

Martijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:03:
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat m'n geheugen gewoon op 1066 Mhz kan draaien maar wel dat het 1:1 blijft lopen met mijn FSB?
Dat kan door de memory multiplier 1:1 in te stellen met je cpu en de cpu vervolgens te OCen zodat die op 1066MHz draait (als het ding dat aankan natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:07:
[...]

Dat kan door de memory multiplier 1:1 in te stellen met je cpu en de cpu vervolgens te OCen zodat die op 1066MHz draait (als het ding dat aankan natuurlijk).
dat werkt dus niet.. ik heb nu een FSB van 475 wat er voor zorgt dat m'n geheugen op 951 Mhz loopt, echter als ik ga testen in Orthos krijg ik al een foutmelding binnen een minuut oid...

• Nielson
  • Laatst online: 09:47
En je hebt het geheugen wel op de juiste spanning (2.0V als ik het goed heb) ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
uiterraad, heb zelfs nog wat meer prik gegeven maar dat heeft ook geen zin gehad..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ook de cpu? Wie weet gaat die gewoon niet verder.

Verwijderd

Topicstarter
in Orthos krijg ik alleen bij de Ram test errors, de CPU kan ik gewoon lange tijd stressen maar bij het geheugen gaat het gewoon mis...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

staat het op de QVL van je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
nee daar staat het dus niet op...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan kan het zijn dat het niet compatible is zodra je het op hogere snelheden gaat draaien. Ik vond het een knap irritant bord om geheugen goed op aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm oke dank je wel, iemand nog tips voor goed geheugen wat op dit bord op hoge snelheden lekker loopt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk op de QVL, dan weet je zeker dat het getest is.
Pagina: 1