Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

voedingsprobleem?

Pagina: 1
Acties:

• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
Ondanks dat ik het topic welke voeding heb gelezen en ook verschillende psu calculators heb ingevuld heb ik toch een vraag over mijn voeding.
eerst de opstelling:

PSU; cooler master 750w (+12V>60 a) 24 pins en 8 pins atx
cpu: e8400 eo stepping
mem: OCZ ddr2 800mhz dual channel 2x2 gb
Gpu: 2x 8800 gtx sli opstelling
mobo: DFI 680i LT
geluid: creative extreme gamer
usb gaming toetsenbord en muis

probleem is dat ik de sli niet goed werkend krijg.(heb daar een topic lopen mbt videokaarten).
Wil meer duidelijkheid of het wellicht toch de voeding kan zijn.
met een SLI van 8800gts 512 mb (G92 core) loopt het best wel redelijk. (andere computer gebruikt ZAlman 600hps voeding en heeft geen problemen, maar ja die computer is van de zoon!)
zet ik er echter een SLI 8800gts 640 mb (G80core) is of een sli 8800gtx 768mb dan loppt de computer vast na ongeveer 5 minuten gamen. een korte schermtrilling en vervolgens een freeze van het beeld. Moet de computer vervolgens uit zetten en weer starten. Geen berichten van foutmeldingen
Niet bij andere werkzaamheden. 3d mark komt de computer goed door.

Kan dit komen door een falende voeding?
hoe kan ik dit evt anders testen.
alle connectoren zitten aangesloten zoals hoort

Verwijderd

De voeding zou voldoende moeten zijn. Die twee kaarten in SLI kunnen misschien wel meer dan 200 Watt gebruiken, maar de rest van de computer gebruikt niet zoveel.

Maar je voeding en moederbord moeten wel in orde zijn, en dat vermogen goed kunnen overbrengen naar de videokaarten.

Ik hoop dat iemand anders meer weet, want het kan zoveel zijn. Staan alle "turbo" en overclock instellingen in de BIOS toch wel uit ?

• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:00:
De voeding zou voldoende moeten zijn. Die twee kaarten in SLI kunnen misschien wel meer dan 200 Watt gebruiken, maar de rest van de computer gebruikt niet zoveel.

Maar je voeding en moederbord moeten wel in orde zijn, en dat vermogen goed kunnen overbrengen naar de videokaarten.

Ik hoop dat iemand anders meer weet, want het kan zoveel zijn. Staan alle "turbo" en overclock instellingen in de BIOS toch wel uit ?
alle turbo en overclock staat uit. Hoop inderdaad dat iemand anders nog een goed ide heeft. thx anyway