• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-12 23:05
Ik wil, los van de computer, de temperatuur in de kast meten. Een kant-en-klare meter met een sensor die ik ergens op kan plakken, een draadje en dan iets wat de temp weergeeft. Bestaat er zoiets simpels?

Ik wil n.l. een oude computer wat verfraaien (o.a. lichtgevende fan ipv de oude fan). Dit oude beestje heeft zelf echter geen (uitleesbare) sensoren oid. En voordat ik begin te knutselen wil ik de temperatuur meten in de originele toestand. Kan ik daarna kijken of het allemaal niet te heet wordt.

In mijn medicijnkast ligt een thermometer maar die gaat maar tot 42 graden en is niet buiten de kast af te lezen..........

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12 07:44
scythe heeft er 1tje, kijk ff bij highflow

[ Voor 52% gewijzigd door DjThase op 24-06-2010 12:38 . Reden: link toegevoegd :P ]

Mop mop, gas derop!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12 10:40
frederic46 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:35:
Ik wil, los van de computer, de temperatuur in de kast meten. Een kant-en-klare meter met een sensor die ik ergens op kan plakken, een draadje en dan iets wat de temp weergeeft. Bestaat er zoiets simpels?
Ebay staat er vol mee, zie hier bv.

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-12 20:25

R15

Je zou ook een fancontroller kunnen kopen met temperatuursensors. Moet je er eentje hebben die dan dus temperatuursensors heeft+weergave op scherm, bovendien kun je dan ook nog de fans regelen (eventueel).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Binnen/buitenthermometer halen bij de Blokker oid. gaan over het algemeen tot een graag of 90 of hoger en dan heb je ook de temp buiten de kast als je wilt. Is digitaal en zit een draadje met een sensor aan :)
Als ze meer kosten dan 10 euro wordt je opgelicht waar je bij staat btw ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:02:
Binnen/buitenthermometer halen bij de Blokker oid. gaan over het algemeen tot een graag of 90 of hoger en dan heb je ook de temp buiten de kast als je wilt. Is digitaal en zit een draadje met een sensor aan :)
Als ze meer kosten dan 10 euro wordt je opgelicht waar je bij staat btw ;)
Ja, dat is precies mijn idee. Ik heb eergister een digitale thermometer gekocht om de ambient temperatuur te kunnen meten bij tests met heatsinks. Gewoon een draadje je kast in en je weet gelijk wat je wil weten.
Pagina: 1