HD4830 volt-edit *probleempje*

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:27
Hallo iedereen.

Ik heb *ergens* gelezen dat als je je voltage verlaagt van je videokaart, hij wat koeler wordt, terwijl de performance hetzelfde blijft. Dit heb ik dus geprobeerd, maar na het toepassen van een lager voltage ging alles gek doen. Na een rebootje ging alles weer goed, met de goede voltages. Maar bij het starten van een filmpje (DXVA) of een spel crasht alles. Daarna weer alles op normaal gezet, en nog steeds dat probleem. Dus... wat kan ik hier aan doen? Ik gebruik de 10.4 drivers van ATi, en ATi Tray Tools om de rest te doen.

:D

Verwijderd

Drivers van de videokaart en ATT verwijderen daarna nieuwe drivers installeren en nieuwste ATT, in principe mag je dan nergens meer last van hebben.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-02 20:37
Is een betere cooler niet veel makkelijker? of airflow?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De stock voltage kan niet worden verlaagt zonder preformance/stabiliteitsverlies. Deze voltage is namenlijk precies goed afgesteld door de fabrikant. Daarnaast, op stock voltage* hoort je videokaart te warm te worden.. tenzij hij vol stof OID zit.

*zonder OC's

Alle tools welke je hebt gebruikt resetten & ATI Catalyst verwijderen. Hierna de nieuwste (10.6) downloaden en installeren, zou op zich alles weer goed moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 24-06-2010 19:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 08:40

Eagle Creek

Breathing security

Was het niet zo dat underclocken alleen voor CPU's was, en niet voor GPU's? In verband met de rekenkracht die nodig is?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:42:
Deze voltage is namenlijk precies goed afgesteld door de fabrikant.
Tuurlijk niet, fabrikant zou ook gek zijn om dit te doen.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:11:
[...]

Tuurlijk niet, fabrikant zou ook gek zijn om dit te doen.
Dit dus die zetten gewoon kant en klare bios'en op de kaarten.
Zelf heb ik ooit mijn GTX280 die voor het 3D profiel 1.1850v nodig had, die heb ik toen geflasht naar 1.05v en nooit problemen gehad. (uiteraard wel getest met furmark en dergelijke).

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:27
Oeh, hij werkt weer. Inderdaad even drivers en ATT opnieuw doen. :)
Pagina: 1