2 draadloze routers waarvan 1 adsl route werken niet samen.

Pagina: 1
Acties:

• BvZ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12-2025
Goedendag mede tweakers.

Ik heb een vervelende situatie.
ik heb 2 routers 1 op de adsl aangesloten en 1 via cad5 kalbel verbonden met deze adsl router met tussen deze routers nog een switch.
Aan deze witch staat een computer. via de 2de router (linksys) is een laptop en een desktop draadloos verbonden.
De linksys heeft een auto-dns funcie en geeft de desktop en laptop een ander ip-adres dan de computer die bedraad vast zit.
Ik krijg daarom waarschijnlijk ook met geen enkele mogelijkheid comunicatie tussen de computer via de switch en de laptop. Zelfs met pingen komt er helemaal niks door.

Ik zou graag de 2de router als "draadloze switch" waar 3 computers/laptops en 1 printer op aangesloten zijn.
De switch is er zodat deze computer niet gaat schommelen tussen de 2 draadloze netwerken.

de linksys die ik als draadloze switch gebruik is ongeveer 70 meter verwijderd van de andere draadloze modem router die aangesloten is op de adsl. De laptop staat ongeveer 25 meter vanaf de linksys en schommeld af en toe tussen de 2 onbeveiligde netwerken.

Ik vind het vervelend dat de routers hun eigen netwek hebben en vroeg mij af hoe ik alle appararten die op het internet aangesloten zijn via deze routers met elkaar bestanden kunnen delen en de printers.

alvast bedankt.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je verhaal is niet echt duidelijk, maar volgens mij is dit wat je zoekt: Router als Access Point.