Groot probleem windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds gisteravond heb ik een groot probleem met mijn windows 7. De afgelopen weken loopt mijn sony vaio erg traag, omdit te optelossen dacht dat het slim zou zijn om mij optie compress files te kiezen zodat er meer geheugen vrijkomt. Tijdens de scan die inmiddels al 5 uur duurde ( hij was op 50%) heeft iemand de pc uitgezet. Sindsdien krijg ik bij het opstarten dit bericht: 'UDITF is compressed, pres control alt delete to restart'.

Na elke restart krijg ik het zelfde bericht. Ik heb inmiddels geprobreerd de recovery te gebruiken van mijn hersteldisk, maar hij kan geen restore points vinden, foutmelding: recovery to earlier point not possible'. Tevens heb ik geprobeerd om een back up van mijn files te maken door zelf een selectie te doen maar dan zegt hij 'interne harde schijft wordt niet gedetecteerd'.

Kan iemand mij uit de brand helpen. Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

De afgelopen weken loopt mijn sony vaio erg traag, omdit te optelossen dacht dat het slim zou zijn om mij optie compress files te kiezen zodat er meer geheugen vrijkomt.
Compress files gaat je niet helpen om de pc sneller te krijgen hoor, dit zorgt er alleen voor dat je meer beschikbare ruimte op je harde schijf krijgt. Je performance zal zeer waarschijnlijk zelfs alleen maar minder worden.

Het lijkt er tevens op dat je je systeembestanden hebt gecomprimeerd en dat daar iets fout is gegaan. Makkelijkste is waarschijnlijk de pc opnieuw installeren. Wellicht dat je via de recovery console nog iets kunt uithalen om dit ongedaan te maken maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:35
wat ik iig zou doen, even met een ubuntu live cd opstarten, dan kun je hopelijk iig je bestanden backuppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen idee wat dit in Processors, Moederborden & Geheugen doet, aangezien je geen hardware noemt en het probleem wat je beschrijft ontstaan is door het afkappen van een softwareproces...

Move PMG -> Windows Clients

Sowieso zul je een stuk meer info moeten geven voordat anderen je kunnen helpen, en verwachten we ook dat je zelf op zoek gaat om je probleem op te lossen. Wat vind je als je op "UDTIF is compressed" zoekt :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Probeer met een live CD nog even alles wat je dierbaar is te saven en daarna gewoon alles formateren, mocht je het probleem oplossen van UDTIF dan denk ik dat er meerdere bestanden compressed zijn.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wordt er bedoeld met ubuntu ( ben ik niet bekend mee) deze website:http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download ? Waar ik dus een soort van opstartcd moet branden?

Dion wat voor informatie zou ik nog moeten vermelden? Heb alles al geprobeerd via de recovery mode en dat is me niks opgeleverd. Heb al gezocht naar ' UDITF is compressed' maar vind geen resultaten.

bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:15:
Wordt er bedoeld met ubuntu ( ben ik niet bekend mee) deze website:http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download ? Waar ik dus een soort van opstartcd moet branden?
Correct, dat noemen ze nou linux, oftewel een Linux Live-cD

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:15:

Dion wat voor informatie zou ik nog moeten vermelden? Heb alles al geprobeerd via de recovery mode en dat is me niks opgeleverd. Heb al gezocht naar ' UDITF is compressed' maar vind geen resultaten.

bij voorbaat dank,
probeer eerst nog eens via de recovery console. ik wilde UBCD4WIN zeggen maar dat werkt natuurlijk niet op Vista en 7.

dat is inderdaad Ubuntu.
zo te horen ben je hier totaal niet mee bekend (en dus met Linux). gelukkig is Ubuntu (al mag daar over betwist worden) de makkelijkste Linux Distributie om te werken dus wat dat betreft zit je goed.

ga ik even heel globaal uitleggen wat je moet doen:

- je downloadt ubuntu van de website: http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download - let er even op wat processor je hebt. als je een 32 bits hebt kies je 32 bits, en anders dus 64 bits. je download van de nederlandse server, wat handig is want die staat dichtbij. mocht het toch niet lukken, zoek dan naar de Finse mirror, deze is ook zeer snel en met een beetje verbinding heb je hem zo binnen.

- je krijgt dan een iso bestand. deze moet je op een CD branden. als je hier een programma voor hebt, dan gebruik je die, of anders Imgburn : http://www.imgburn.com/index.php?act=download - zorg er dan wel voor dat je de nederlandse taal module er ook bij download.

- na het branden doe je de cd in je speler. je moet in het BIOS even aangeven dat de PC van de CD-ROM moet opstarten, anders start hij gewoon weer op met het systeem van mr Gates.

- kies ervoor om het Live-CD gedeelte te gebruiken. hiermee kan je niks wijzigen aan de CD zelf, maar je kan wel bij al je bestanden en die kopieren naar een extern medium. een externe schijf of stick zijn in dat geval erg handig. (je mag het ook met floppies proberen, overigens. :+ )

alles werkt net even anders dan je gewent ben. het is daarbij vooral handig dat je de Terminal kent. als je in het verleden DOS hebt gebruikt: dit lijkt er op, maar het heeft totaal ander commandos.

ik kan natuurlijk niet alles uitleggen, maar deze site heeft daar wel de tijd voor: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Lucid

als je dus Ubuntu gaat testdriven en je komt er niet uit, dan is het misschien handig als een modje deze naar NOS trapt onder Linux.

en je kan mij natuurlijk ook DMen met vragen hierover en dan zal ik proberen ze te beantwoorden.

/me geschreven door een amateur-Linux gebruiker :P

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Pagina: 1