PC Game Pad

Pagina: 1
Acties:
  • 929 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Hé, ik ben opzoek naar een PC Gamepad, eentje waarmee, racespellen, en sport spellen als PES/FIFA fatsoenlijk moeten gespeeld kunnen worden. Shooters, blijf ik gewoon bij mijn Keyboard. Mijn vraag is dus, wat is de beste koop?

Heb het liefst een draadloze, maar heb er zelf geen ervaringen mee. Ik ben even aan het zoeken geslagen, en heb er een paar uitgevist.

-> http://aragorn.nl/?p=3&c=124

-> Die van 35 en 49', mogelijk koop ik ze bij een winkel via de pricewatch, dus op prijzen, komt het niet zo nauw. Wel graag onder de 50' euro.

-> http://www.bol.com/nl/p/g...0201200099#product_images

Meer suggesties? Zijn van harte welkom, PES spelen met een Keyboard werkt namelijk totaal niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Crescendo op 24-06-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lees wat reviews, en check de pricewatch :)

Wij kunnen moeilijk voor je beslissen en een beetje eigen moeite is geen schande toch? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ik heb hem al aangepast, kan ik nu geholpen worden?

Ohja nog wat dingen, moet op Windows 7 kunnen.

En nog een vraag hoe zit met die 360' mode op PES en FIFA, moet ik daarvoor een PS3/Xbox compatibele controller voor hebben of kan die Trust van Bol.com dat bijvoorbeeld ook?

[ Voor 78% gewijzigd door Crescendo op 24-06-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Ik zou gewoon gaan voor de standaard Xbox 360 controller. Deze werkt standaard gewoon op Windows. De versie met kabel kost onder de € 40,- en is een controller van zeer degelijke kwaliteit (beter dan al die Trust/Sweex/willekeurig C-merk).

pricewatch: Microsoft Xbox 360 Controller Wit

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Idd, alleen de microsoft xbox 360 controller en 1-2 modellen van logitech met dezelfde layout hebben ondersteuning voor xinput (de nieuwe input api in windows vista/7 die bij de xbox360 weg komt). Nieuwe games hebben daar in de meeste gevallen ondersteuning voor zodat je direct kan spelen zonder te klooien met keymappings enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb hier nog een Gravis gamepad voor je liggen! Inclusief dat pookje dat je op de pijltjestoetsen kan schroeven _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Dus deze is prima?

http://aragorn.nl/?p=31&c=124&id=1621

Zo'n Xbox controller heb ik ookal naar gekeken, maare ik heb zelf geen eens een Xbox, dus beetje aparte aankoop dan wel.

Enne een Saitek? Hoor ik ook wel positieve dingen over. Tevens heb nu een Nyko deze ->

http://images.esellerpro.com/2261/I/985/0/medscaleitype1.jpg

Kan ik die er anders op aansluiten? Of is dat hopeloos?
Bedankt voor alle suggesties!

PS : Bij PES bijvoorbeeld staat er bij Xinput, gebruik Xbox360 controller, geen andere controller mogelijk, bij Dinput, kan ik uit alle controllers kiezen die daar mee compatible zijn, is zo'n Logitech ook compatibel met Dinput?

[ Voor 128% gewijzigd door Crescendo op 24-06-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Aghanim schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:16:
Heb hier nog een Gravis gamepad voor je liggen! Inclusief dat pookje dat je op de pijltjestoetsen kan schroeven _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
OMG, wel de originele gamport versie die je kunt stacken he? ;)

Ik moet dat ding ook nog wel ergens in de kelder hebben liggen. Het was destijds echt een goede controller.

Maar wat is er vreemd aan om een Xbox controller te kopen als je geen Xbox hebt? Het is gewoon een goede controller an sich.

[ Voor 13% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 24-06-2010 11:51 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Gewoon de xbox360 controller kopen. Die doet het op je PC en werkt heerlijk, heb er zelf 1 en het werkt super. Geen gekloot, direct spelen. Ik heb ook de kabel versie maar er is ook een draadloze voor de PC. Uiteraard met usb dongle/ontvanger.

De Xbox360 controller for windows wordt overigens door bijna alle games ondersteund met het label "games for windows" (bovenrand van de case van je game).

[ Voor 24% gewijzigd door w4rguy op 24-06-2010 11:53 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

ZoutePeper schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:32:
Zo'n Xbox controller heb ik ookal naar gekeken, maare ik heb zelf geen eens een Xbox, dus beetje aparte aankoop dan wel.
Hij doet het ook prima op je pc, dus hoezo een aparte aankoop?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Bijna alle games komen tegenwoordig met dat games for Windows toch? Het enige issuetje is, ik ben gewend aan een Playstation controller, ik weet dus ook niet de controls voor bijvoorbeeld PES. Of kan ik die dan aantikken met mijn controller?

Dus als ik zo eentje aanschaf zit ik goed?

http://www.wehkamp.nl/gam...oller/C13_J0A_JA2_694132/

Of moet het in die rode verpakking zitten van 'for Microsoft'? Wat raden jullie mij aan een draadloze of eentje met draad?

Deze bedoel ik btw met de Saitek.

http://www.bol.com/nl/p/g...04004007156862/index.html

[ Voor 48% gewijzigd door Crescendo op 24-06-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Controls kun je toch gewoon instellen? Die zijn overigens op de xbox niet anders dan bij playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb de controller met kabel, erger me er niet aan al ken je zelf de voordelen van draadloos natuurlijk. Je moet er wel wat meer geld voor over hebben. LET EROP dat je er wel 1 koopt met een receiver dongle erbij! Dat is wel een apart pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Receiver Dongle zit niet standaard in 't pakket, of niet standaard in elk pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Bij de "for windows" zou ik vermoeden van wel. Verder zit er enkel nog een 80mm CD bij met de drivers. Ik kan me trouwens niet herrinneren dat ik die op W7 heb moeten gebruiken.

Heb zelf de bedraade controller. Kabel is lang genoeg en geen geklooi met batterijen of slechte ontvangst.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:59

skoozie

SCSI

Zelf ben ik sinds kerst in het bezit van een wireless xbox 360 controller for windows hierbij zit een usb adapter welke draadloos babbelt met de controller.
Volgens mij heb ik onder windows 7 niets geinstalleerd.
1 van de verplichtingen waar een game aan moet voldoen om het "Game for Windows" label te mogen dragen is de support voor de xbox 360 controller voor windows.

de extra bijkomstigheid voor de draadloze is dat deze ook aan een xbox 360 te koppelen is en een xbox 360 controller is te koppelen aan je usb adapter, als ik me niet vergis kan deze 4 controllers beheren.

helaas nog geen ervaringen mee.

edit: ow het gaat om deze

[ Voor 9% gewijzigd door skoozie op 24-06-2010 12:59 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Dus best kans dat ik die cd'tjes er helemaal niet in hoef te stoppen voor mijn Windows 7 64 bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Sterker nog, dat hoeft dus niet. Ik heb zelf 7 x64 en inprikken, hij laadt zn drivers even en werken. Goud spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Nog een reden om voor een Xbox controller te gaan die ik hier nog niet genoemd zie: er zijn ook veel recente games die álleen met Xbox controller werken :X Blur bijvoorbeeld werkt niet met gewone USB gamepads, en enkel met Xbox controllers. Alleen daarom al zou ik, als ik een nieuwe controller zou willen, voor een Xbox controller gaan.

En games die wel werken met USB gamecontrollers hebben vaak ook een kant-en-klaar profiel voor Xbox controllers, maar hebben nauwelijks moeite genomen voor andere controllers.

[ Voor 20% gewijzigd door TrekDude101 op 24-06-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Maar die Logitech die ik al eerder heb aangekaart en die Saitek die moeten dat toch ook gewoon kunnen? Lijkt me toch sterk dat ze die zo bouwen dat alleen ze door Xbox worden ondersteunt, Logitech & Saitek zijn toch ook niet achterlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
ZoutePeper schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:21:
Maar die Logitech die ik al eerder heb aangekaart en die Saitek die moeten dat toch ook gewoon kunnen? Lijkt me toch sterk dat ze die zo bouwen dat alleen ze door Xbox worden ondersteunt, Logitech & Saitek zijn toch ook niet achterlijk?
Tsja, ik weet nu uit eigen ervaring dat ik met een hoop saitek controllers opgescheept zit, die niet werken op de meeste Games For Windows :X

Wil je dus geen gedoe en onzekerheid, ga dan gewoon voor een Xbox controller. Van wat ik hoor zijn ze ook gewoon goede controllers, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Nou ik heb net een review gelezen hier, en het is inderdaad overwegend positief alleen ik twijfel gewoon, als ik bij aragorn zie dat zo'n Logitech controller ongeveer even duur is en mijn vertrouwde vormgeving alà Playstation heeft begin ik gewoon te twijfelen. Ik kan ook nergens een fatsoenlijke review over de Logitech vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

ZoutePeper schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:28:
Nou ik heb net een review gelezen hier, en het is inderdaad overwegend positief alleen ik twijfel gewoon, als ik bij aragorn zie dat zo'n Logitech controller ongeveer even duur is en mijn vertrouwde vormgeving alà Playstation heeft begin ik gewoon te twijfelen. Ik kan ook nergens een fatsoenlijke review over de Logitech vinden.
Als ze even duur zijn en iedereen hier raadt je een xbox controller aan (met goed onderbouwde argumenten) dan is het toch een no-brainer en kun je toch gewoon een xbox controller kopen..of mis ik nou wat? Dat ie qua vorm anders is als een PS3 controller daar wen je echt heel snel aan :)
(ben zelf ook fanatiek ps3 gamer en die controller is imo ook de beste vorm, maar op de pc speel ik ook gewoon met een xbox controller (bedraad)

.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Gister heb ik eerst op mijn PS3 Gran Turismo prologue 5 zitten spelen, gevolgd door split second op mijn px met xbox controller, dat schakelen gaat heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Nee je mist niks, ik denk dat dit hem dan ook gaat worden, denk wel een met bedrading, dat is dan toch gewoon een usb kabeltje wat ik mijn PC stop en dan is het goed? Toch niets meer of wel?

Als ik een Xbox controller met draad koop, heb ik dan ook al die drivers gedoe waar ik extra voor moet betalen?

Nog een puntje, hoe stel ik die knoppen in? Dus kan ik dan gewoon iets aanklikken op mijn PC en dan vervolgens op mijn controller aantikken welke ik daarvoor wil hebben? Of schakelt hij automatisch over na de Xbox besturing, al plug je dat ding erin? Dat is mij namelijk nog niet echt duidelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Crescendo op 24-06-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ZoutePeper schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:43:
Nee je mist niks, ik denk dat dit hem dan ook gaat worden, denk wel een met bedrading, dat is dan toch gewoon een usb kabeltje wat ik mijn PC stop en dan is het goed? Toch niets meer of wel?

Als ik een Xbox controller met draad koop, heb ik dan ook al die drivers gedoe waar ik extra voor moet betalen?
Drivers hoef je nooit extra voor te betalen ?? :S

En W7 x64 werkt direct met de controller. De driver zit al in W7 gebakken, en ja hij is USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Mogelijk aanpassingen die je wil doen kan je gewoon doen in of het spel, of je kan het aanpassen in het configuratiescherm doen.
Aan te raden om gewoon in het spel te doen.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 16:09

kronolith

[EDIT]

ZoutePeper schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:43:

Nog een puntje, hoe stel ik die knoppen in? Dus kan ik dan gewoon iets aanklikken op mijn PC en dan vervolgens op mijn controller aantikken welke ik daarvoor wil hebben? Of schakelt hij automatisch over na de Xbox besturing, al plug je dat ding erin? Dat is mij namelijk nog niet echt duidelijk.
De meeste Games for Windows titels detecteren je xbox controller meteen bij het opstarten en zorgen ervoor dat je meteen met je xbox controller kan gamen, je hoeft 99 van de 100 keer niets meer zelf in te stellen.

Heb hem zelf ook, nadat ik enkele controllers van onder andere Logitech gehad heb, maar geloof me; de xbox controller is voor de pc echt beter dan alle andere controllers bij elkaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Oké, laatste vraagje dan wegen de voordelen van een draadloze op tegen eentje met draad? Ja ik ben een weifelaar maar wil het zeker weten, zelf heb ik denk ik liever een draadloze (toch wel).

PS : Xpadder, of iets dergelijks heb ik dus niet nodig?

EDIT : Oké, ik ga hem aanschaffen ben overtuigd. Moet wel de 'for Microsoft' variant even zien te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Crescendo op 24-06-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
ZoutePeper schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:54:
Oké, laatste vraagje dan wegen de voordelen van een draadloze op tegen eentje met draad? Ja ik ben een weifelaar maar wil het zeker weten, zelf heb ik denk ik liever een draadloze (toch wel).

PS : Xpadder, of iets dergelijks heb ik dus niet nodig?

EDIT : Oké, ik ga hem aanschaffen ben overtuigd. Moet wel de 'for Microsoft' variant even zien te vinden.
Ik heb zelf nooit last van kabels, maar als je er wel last van hebt dan is de draadloze variant wel een oplossing ja. Hij is iets zwaarder vanwege de batterijen (of accupack) en als de batterijen op zijn kun je niet gamen, maar verder zitten er geen nadelen aan.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 15:27
Let wel dat de PC versie van Fifa 2010 geen 360' kent..
Verder zou ik gaan voor de Wireless xbox 360 controller for windows. Heb 1 met draad voor de PC, 2 draadloze bij de xbox. Draad ligt bij mij persoonlijk wel in de weg soms :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Dus daar kan ik hem al niet op gebruiken? Is dat niet ook een for windows game? Of bedoel je dat die niet de 360' mode kent met dribbelen?

[ Voor 27% gewijzigd door Crescendo op 24-06-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Op tweakers is de onbeschreven regel dat men eerst zelf onderzoek doet alvorens een topic te openen om hulp te vragen. Dat is hier niet aan de orde en dus ga ik er ook een slotje aan hangen maar zo te zien heb je al wel het een en ander aan hulp/tips gehad :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.