Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Ik werk op een school en we krijgen om de 4 jaar nieuwe computers, verdeeld in 2 batches.
Dus 2 jaar geleden kregen we de helft en op dit moment krijgen we de andere helft. (totaal van 230 pc's)
We hebben een Windows 2003 R2 Server staan.

Mijn collega's willen op de nieuwe systemen Windows 7 gaan zetten.
Ikzelf vind het onlogisch om 2 verschillende besturingsystemen in te zetten, vooral ook omdat je alle scripts moet gaan aanpassen en dus ook het beheer omslachtig wordt.

Ikzelf zou graag zien dat we bij de volgende batch over 2 jaar alle pc's op Windows 7 overzetten en gelijk overstappen op Windows server 2008.
Ik zie nu de meerwaarde er nog niet van in. Ook heeft niemand nog getest of de educatieve software wel compatible is met Windows 7.

Wat is jullie mening daarover?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Hangt van veel dingen af, zoals bijvoorbeeld wat jij allemaal in je netwerk doet en om hoeveel werk het gaat. Op een gegeven moment zul je er toch aan moeten en komt overal 7 op te staan geef je zelf al aan.

Ik zou het gewoon eens testen met een testsetup waar je alle software op zet en de compatibiliteit bekijkt. Je gaat sowieso al aanlopen tegen dubbele userprofiles bijvoorbeeld..

[ Voor 3% gewijzigd door The Realone op 24-06-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
Mijn mening is dat je gewoon op XP moeten blijven draaien zolang er w2k3 servers draaien.

Enkele klanten van ons die hebben dit ook geprobeerd om met windows 7 te draaien in een 2k3 domein.
Je loopt dan tegen een paar dingen aan waarvoor je weer aanpassingen moet doen.

Ook synchroniseren van profielen gaat niet helemaal lekker met windows 7. Klanten adviseerd ik ook om gewoon weer te gaan downgraden naar windows XP.

Zodra je met de servers overstapt naar 2k8 dan pas de werkstations met windows 7 gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Precies en op dat extra werk zit ik niet te wachten.

Ik bedoel dan kunnen we het beter uitstellen totdat we over 2 jaar alle Pc's op Windows 7 overzetten en de server op W2k8 en dat we in die tussentijd bekijken welke software compatible is of niet.

Ik zie namelijk nu het nut er niet van in, waarom moeilijk doen als je over 2 jaar in 1 keer alles over kunt gooien zonder dat je dubbele scripts enz hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door henkyyyyyyy op 24-06-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

henkyyyyyyy schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:27:
Ik werk op een school en we krijgen om de 4 jaar nieuwe computers, verdeeld in 2 batches.
Dus 2 jaar geleden kregen we de helft en op dit moment krijgen we de andere helft. (totaal van 230 pc's)
We hebben een Windows 2003 R2 Server staan.

Mijn collega's willen op de nieuwe systemen Windows 7 gaan zetten.
Ikzelf vind het onlogisch om 2 verschillende besturingsystemen in te zetten, vooral ook omdat je alle scripts moet gaan aanpassen en dus ook het beheer omslachtig wordt.
Wat voor scripts bedoel je? Simpele logonscripts die wat mappings aanmaken werken gewoon hoor.
Ook heeft niemand nog getest of de educatieve software wel compatible is met Windows 7.

Wat is jullie mening daarover?
Dat is al voldoende onderbouwing om het niet te doen, toch? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
CodeCaster schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:32:
[...]

Wat voor scripts bedoel je? Simpele logonscripts die wat mappings aanmaken werken gewoon hoor.
Ook scripts om bepaalde zaken te kopieëren naar het start menu van de gebruiker. Die bij Windows 7 weer anders is.
Dat is al voldoende onderbouwing om het niet te doen, toch? :)
Dat vind ik dus ook idd!

[ Voor 3% gewijzigd door henkyyyyyyy op 24-06-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt me idioot om Windows 7 te willen gebruiken terwijl er geen enkel compatibiliteitsonderzoek is geweest. Eerst op 1 systeem testen, kijken of alles werkt en dan pas gaan denken aan een eventuele uitrol. Bovendien, je kan dan besluiten gewoon alle systemen tegelijk te upgraden door een mooie image uit te rollen, stap je in 1 keer over.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Tsurany schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:35:
Lijkt me idioot om Windows 7 te willen gebruiken terwijl er geen enkel compatibiliteitsonderzoek is geweest. Eerst op 1 systeem testen, kijken of alles werkt en dan pas gaan denken aan een eventuele uitrol. Bovendien, je kan dan besluiten gewoon alle systemen tegelijk te upgraden door een mooie image uit te rollen, stap je in 1 keer over.
Op die oude systemen zit maar 1 GB ram en wilt niet echt lekker met Windows 7.
Vandaar wachten tot de volgende batch komt en dan idd met een image uitrollen.

[ Voor 17% gewijzigd door henkyyyyyyy op 24-06-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Jou idee lijkt me inderdaad een heel pak logischer. Wacht gewoon tot de volgende batch en installeer dan ook ineens een Windows Server 2008 R2.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oh dat zal prima gaan als het bij Office blijft hoor, ik draai soepel media center op 512MB met Windows 7. Maar anders gewoon wachten inderdaad. Ik zal het wel tegelijk uitrollen, dus of alles Windows 7 of nu bij XP blijven. Twee besturingssystemen ondersteunen zit je ook niet op te wachten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Windows 7 en Windows XP met 2003 servers kan wel, maar je moet dan wel om goed te beheren zorgen dat je de 2008 R2 admin tools op een Windows 7 machine zet zodat je er optimaal gebruik van kan maken.

Wel als je over wil gaan altijd eerst goed testen, en ook een belangrijk niet overgaan voor het overgaan, als je alles in 1 keer kan doen (zeg maar een wiekend hard doorwerken en dan alles win 7 makken) dan is dat denk ik makkelijker als 2 jaar lang 2 verschillende OSe Draaien.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Martijn085 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:44:

Ook synchroniseren van profielen gaat niet helemaal lekker met windows 7. Klanten adviseerd ik ook om gewoon weer te gaan downgraden naar windows XP.
redirection gebruiken. Profielen zijn zooooo 1990's ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1