Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Beste tweakers.

Recentelijk vernam ik van mij mobile provider dat mijn abonnement binnenkort afloopt.
Waarna ik mij ben gaan oriënteren op een nieuwe smarthone ter vervanging van mijn Toch pro 2 (WiMo 6.5).
Een nieuwe moet natuurlijk een verbetering zijn op de oude vandaar dat ik ben gaan kijken naar wat ik eigenlijk mis aan mijn TP 2 en WiMo.
Daar is het volgende uitgekomen:

Tp2
Dingen die ik mis aan de TP2 en WiMo zijn:

- kan maximaal met 1 exchange server syncen
- kan maximaal 1 agenda bijhouden
- GPS lagt
- Traag (5xx mhz procesor)
- Wekker werkt niet dan wel
- Etc

Iphone
Nu liet een vriend van mij me zijn Iphone zien (ios4) met:

- Meerdere exchange syncs
- Meerdere agendas
- Wekende gps
- Processor weet ik niet eigenlijk (Iphone 4 heeft 1ghz dacht ik)
- Niet traag
- Wekker werkt
- Etc

Kortom perfect! _/-\o_
Was al aan het denken dat mijn volgende phone misschien een Iphone zou worden :) tot ik de prijs zag :(
Het verschil met bijvoorbeeld de Samsung galaxy is zowat 500€.

Android
Nu hoor ik ook goede verhalen over Android en heb ik gezocht op Google wat Android kan in dit opzicht maar helaas krijg ik hier niet heel veel duidelijkheid over.
Wat ik tot nu toe weet van Android is:

- Open
- Vanaf update 2.1 meerdere exchange servers (maar werkt dus niet met HTC vanwege dat Sence dat niet wil)
- 1 Agenda gaat (weet ik zeker) meerdere ben ik niet zeker van.
- GPS via google maps (heeft die constant inet nodig?)

Vraag
Wat mijn vraag nu eigenlijk is:
Kan iemand mij vertellen welke android phone de volgende zaken heeft/kan?:

- Meerdere exchange syncs
- Meerdere agendas
- Wekende gps (als het kan zonder inet benodigd)
- Processor minimaal 1ghz
- Werkende wekker
- Uitbreidbaar geheugen (SD of wat dan ook)
- Misschien zelfs contacts sync zonder locatie corruptie?
- misschien zelfs een fysiek qwerty toetsenbord?

Het zou heel fijn zijn als jullie mij hiermee op weg kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Android kan, als je sense hebt, van 1.5 al meerdere exchange syncs aan. Verder heb ik weinig ervaring met exchange maar ik weet wel dat de integratie met google services perfect is:

- Meerdere google agenda's (en vanaf 2.0/2.1 ook over meerdere accounts)
- Gratis navigatie op android (vanaf 2.1) (route kan vooraf berekend en gedownload worden, bij afwijkingen is internet nodig), tevens prima navigatie apps te vinden in de market.
- Desire en Nexus one hebben allebij snapdragon (1ghz), maar is zeker geen vereiste voor een snelle android
- Elke telefoon heeft een SD kaart slot (en vanaf 2.2 (Nexus One) ook mogelijkheid om apps daar op te slaan)
- Contacts worden zeer goed gesynced naar je google account
- fysiek toetsenbord is IMO geen vereiste, je kan het HTC keyboard los downloaden en installeren op je telefoon (als je geen sense hebt), en die werkt echt fantastisch.
- Wekker niet heel vaak gebruikt, maar heeft mij altijd wakker gemaakt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sh4wn op 24-06-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:36:
Android kan, als je sense hebt, van 1.5 al meerdere exchange syncs aan. ... wakker gemaakt :)
Klopt allemaal.

Als je android eens wil testen, kan je de emulator downloaden op http://developer.android.com/sdk/index.html . Je kan dan meteen kijken of meerdere exchange accounts werken, of de wekker werkt en meerdere agenda's werken. (eclipse hoef je niet te installeren volgens mij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Bedankt voor de duidelijke reactie :)
Het lastige aan een onscreen toetsenbord vind ik altijd dat je van je scherm zeg maar 50% kwijt bent als je wil tikken. maar dat is persoonlijk natuurlijk, iig zijn er steeds minder fones met fysieke toetsenborden dus dan maar eens kijken naar toestellen met alleen onscreen tobos :)

Ik zal de Nexus one en Desire eens wat beter gaan bekijken (en vergelijken)
Btw over de contacts sync met mijn WiMo nu vernaggeld hij me de adresgegevens in outlook (word 1 megalange lijn in plaats van alles onder elkaar.
Is dit bij jou niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:45:
Klopt allemaal.

Als je android eens wil testen, kan je de emulator downloaden op http://developer.android.com/sdk/index.html . Je kan dan meteen kijken of meerdere exchange accounts werken, of de wekker werkt en meerdere agenda's werken. (eclipse hoef je niet te installeren volgens mij!)
Bedankt voor de link, ik ga het testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24

DarkSide

theres no place like ::1

Sh4wn schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:36:
Android kan, als je sense hebt, van 1.5 al meerdere exchange syncs aan. Verder heb ik weinig ervaring met exchange maar ik weet wel dat de integratie met google services perfect is:

-
dan is dat in 2.1 (heb desire) er uit gehaald. Kan maar met 1 exchange server connecten. Dat is of van mijn werk. Of van de klant. Beide gaat (helaas) niet. Wat ik idd erg jammer vind. Omdat de kale android het wel ondersteund.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
die emulator gebruik 1 van mn 4 cores 100% de rest doetie nix mee :S is echt supertraag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
alucard.erbacam schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:10:
die emulator gebruik 1 van mn 4 cores 100% de rest doetie nix mee :S is echt supertraag......
Die emulator is traag maar Android is op bijvoorbeeld de HTC Desire of Samsung Galaxy S supersnel hoor :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
BastiaanN schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:16:
Die emulator is traag maar Android is op bijvoorbeeld de HTC Desire of Samsung Galaxy S supersnel hoor :)
Ja moest idd 10 mn wachten maar als hij eenmaal is opgestart dan werkt het vrij vlot :)
ben nu nog aan het zoeken naar de agenda zodat ik kan proberen of hij overlay en meerdere google acocunt pakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Ikzelf heb 1 google account met meerdere agenda's (o.m. ook enkele externe) en die syncen perfect.

Samsung Galaxy met vanilla 1.6 (werkte op 1.5 ook al) (geen ervaring met Sense)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Iedereen bedankt voor de hulpvolle reacties :)
Ben ondertussen overtuigd dat een Android phone een zeer goede keus is.
Nu zit ik alleen met specifieke vraag:
Ik zit te kijken naar:

Google Nexus 1:
Voordeel native android dus meerdere exchange accounts

Samsung Galaxy S:
Geen idee hoeveel exchange acounts

Weet iemand hier toevallig of de Samsung (met touchwiz3) meerdere exchange accounts ondersteund?
Ik neig naar de Nexus one (native android) vanwege de zekerheid dat er updates gaan zijn.

Aan de nadere kant heeft de Samsung een groter super amoled scherm........
Zijn er mensen die nog iets in het voor of nadeel van de Google/Samsung weten te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:35
Ikzelf heb de Samsung (sinds dinsdag) en deze werkt wel lekker.
Ik heb geen exchange ingesteld, maar wel Google en Facebook. Die contactpersonen worden allemaal geladen. Dus de personen die hun gegevens (goed) hebben ingevuld in FB worden ook volledig gevuld in mijn Contact lijst. :)
En ik kan gewoon nog meer accounts toevoegen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

alucard.erbacam schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:45:
Bedankt voor de duidelijke reactie :)
Het lastige aan een onscreen toetsenbord vind ik altijd dat je van je scherm zeg maar 50% kwijt bent als je wil tikken. maar dat is persoonlijk natuurlijk, iig zijn er steeds minder fones met fysieke toetsenborden dus dan maar eens kijken naar toestellen met alleen onscreen tobos :)
Ik heb de Motorola Milestone nog niet langs zien komen, maar dat is een goeie Android telefoon met fysiek toetsenbord. Het is de Europese versie van de Motorola Droid zoals hij in de VS heet, dus het helpt daar ook op te zoeken als je meer informatie wil (aangezien de Droid een heel stuk bekender is dan de Milestone, zelfs in Nederland heb ik gemerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
De milestone had ik gezien idd helaas heeft deze een 550mhz processor en was in princiepe op zoek naar 1ghz of meer en hopelijk goeie grafische chip (zoals de samsung).

Ben er ondertussen nog niet helemaal uit, de samsung heeft betere specs dan de nexus one, maar zit met die touchwiz3 terwijl ik liever kaal android zou hebben :)
Ben XDA in de gaten aan het houden voor root/custom roms van de samsung als die eenmaal komen weet ik ook zeker datie geupdate blijft. (lees op inet dat samsung niet zo geweldig is met updates ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

overigens is die wel een stuk sneller per Mhz dan je Touch Pro 2 maar idd niet zo snel als een snapdragon op 1Ghz en zeker niet zo snel als de Samsung Galaxy S z'n chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Ik denk dat het de samsung word mits die geroot word (en plain android drop werkt ;))
En anders de Nexus one.
Maar misschien komen er nog nieuwere toestellen uit voordat ik moet verlengen (is nog 1 maand ofzo)
Zal waarschijnlijk tot het laatste moment wachten wat betreft de finale beslissing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:12
vergeet ook niet dat de sync centralisatie van android (= mail, calendar, facebook, twitter, flickr, contacts) met htc sense op een iphone enkel te bekomen is met een betalend mobile me account. En zelfs facebook, twitter e.d. kan je niet op 1 punt centraliseren op een iphone en is niet ingebakken in uw UI. Daarvoor moet je altijd aparte apps aanspreken en opstarten. Dat is voor mij een zeer groot en belangrijk pluspunt van de desire tov iphone.

voordeel van google is, dat ze standaardprotocollen gebruiken voor hun api's, zoals de calendar. Waardoor je gemakkelijk google calendars kan importeren op andere systemen, terwijl het omgekeerd niet altijd kan, omdat de andere apps native protocollen gebruiken. Daardoor is google zeer toegankelijk op een heleboel systemen

qua hardwarematige specs is de iphone 4 zeker beter. Maar dan meer concreet: de camera, de schermresolutie, al wordt daar serieus in overdreven want het menselijk oog ziet niet eens die volledige 326 ppi waarin ze mee stoeffen. Daarnaast ook de gyroscoop. Maar als je het OS bekijkt, is er bijna niets nieuws onder de zon en blijven ze hun tekortkomingen maskeren onder kleine vernieuwingen. Zo denk ik gewoon al aan het springboard, waar die nog altijd onwijzigbaar is, en de enige vorm van organisatie die je daarin kan voeren is iconen in een folder samengroepen. Terwijl je bij android de volledig naar smaak aanpasbare homescreens hebt met widgets.

[ Voor 64% gewijzigd door pina op 25-06-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er is al root voor de Galaxy S. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat custom roms mogelijk worden. Zo'n high-end device kan altijd op veel interesse van de devs rekenen.. en het lukt ze toch steeds weer.
Pagina: 1