Nrouter - Gadapter / Powernet

Pagina: 1
Acties:

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01 14:52
Hoi Allen,

Vraagje over draadloze netwerken. Het probleem is dat ik op internet al beide antwoorden heb gehoord:

Probleem:
Op mijn kamer val ik net in/buiten het bereik van mijn draadloos N-netwerk (Linksys WRT610-N). De router kan moeilijk verplaatst worden.
Maar mijn laptop heeft een ABG-adaptor (standaard intern Intel 3495-ABG). Dat het netwerk dan niet op volle snelheid werkt weet ik. Maar verlies ik door deze setup ook de range-increase die een N-netwerk biedt ? Met andere woorden zou een N-adapter mij wel een degelijke connectie bieden ?

Een andere oplossing die bestaat is om een netwerk te maken over het elektriciteitsnet. Heeft iemand hier ervaring mee, en zoja: is dit type netwerk snel genoeg om bijvoorbeeld filmen te streamen (divx/dvd) van pc naar tv ?

Andere hints/tips/trucs/vragen ?

Groeten,
Tom

[ Voor 24% gewijzigd door dentitten op 25-06-2010 09:26 ]

• dentitten
Edit: Kent iemand een goeie tool (Windows 7) om de sterkte van het signaal te kunnen checken ? Zo kan ik zelf wat uitproberen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

inSSIDer

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Kijk hier bij punt 3 (802.11n products will not increase your wireless LAN range). Er is natuurlijk onderling verschil tussen routers/merken maar het signaal blijft 2,4GHz ongeacht van de wireless standaard die je in de praktijk gebruikt, ook al belooft de theorie een groter bereik.

• dentitten
Ik begin het meer en meer in de richting van een netwerk over het elektriciteitsnet te zoeken.