Videokaart om 1080P flash video's te bekijken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 2 jaar oude ATI kaart, iets dat ik wil vervangen omdat ik een videokaart wil die 1080P video's op Youtube, of andere flash player via de videokaart kan decoderen en zo mijn cpu kan ontlasten. Als ik nu een HD filmpje op Youtube wil bekijken schiet mijn CPU naar de 80% en is het beeld alles behalve vloeiend.

Omdat ik veel gebruik maak van Google Earth zou ik wel een videokaart willen die ook daarin goede kwaliteit levert.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en in de pricewatch gekeken maar daar kom ik toch echt vooral videokaarten tegen die op gamers gericht zijn.

Budget is toch wel maximaal zo'n €250

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
wat wil je uitgeven? voor 130euro heb je een ati 5770 daar kan je mee gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik dacht dat flv en Google Earth voornamelijk op je CPU leunen, maar ik kan het mis hebben.

Geef in ieder geval even je volledige specs, we kunnen wel een dikke videokaart oid aanraden, maar als je een 300watt Sweex-voeding hebt word je daar ook niet blij van ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:28
Ik zou geen ati nemen als GPU ondersteuning wilt. Mijn ervaring nu is dat mijn 5750 tijdens 1080P flash weinig tot bijna niks ontlaadt. Terwijl mijn 9600M GT in mijn laptop alles overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, dat zou ik nu ook wel eens precies willen weten. Wat doet een grafische kaart, en wat doet de processor.

Wat ik denk te weten: de normale video kaarten zouden eigenlijk beter game-kaarten kunnen heten, want ze zijn goed om interaktieve ingewikkelde tekenfilmpjes weer te geven (games dus).

Verder dacht ik dat de video kaart zogezegd praktisch niets hoeft te doen voor Video beelden: dat zijn immers 20 of 30 fotos per sekonde, daarvoor heb je cpu rekenkracht nodig, terwijl geheugen en harde schijf ook vlot genoeg moeten zijn. In het geval van youtube filmpjes heb je ook een vlotte internet verbinding nodig.

Voor zoiets als google earth of youtube filmpjes een krachtige grafische kaart aan te schaffen is volgens mij volkomen onnodig. Zou er echt verschil zitten in een youtube filmpje gezien met een 250 euro graka en een onboard chip die "niets" kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
@OP kun je de specs van je pc even posten, hebben we meer aan.

@blackstar heb je wel flash 10.1 en CCC 10.6? Zo niet even installeren en dan zul je zien dat je gpu wel degelijk de cpu ontlast als je iets met flash kijkt @1080.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

9 kansen op 10 moet de TS Flash 10.1 installeren. Een wereld van verschil in cpu load, als je grafische kaart video kan versnellen.

H.264 decoderen kan een hele processorcore opvreten, maar voor een grafische kaart is het weinig werk.

[ Voor 28% gewijzigd door rapture op 24-06-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Reepje schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:11:
Verder dacht ik dat de video kaart zogezegd praktisch niets hoeft te doen voor Video beelden: dat zijn immers 20 of 30 fotos per sekonde, daarvoor heb je cpu rekenkracht nodig, terwijl geheugen en harde schijf ook vlot genoeg moeten zijn. In het geval van youtube filmpjes heb je ook een vlotte internet verbinding nodig.
Niet waar.
Voor zoiets als google earth of youtube filmpjes een krachtige grafische kaart aan te schaffen is volgens mij volkomen onnodig. Zou er echt verschil zitten in een youtube filmpje gezien met een 250 euro graka en een onboard chip die "niets" kost?
Google Earth gebruikt naar keuze DirectX of OpenGL. Een betere videokaart betekent betere rendering.

Zoals anderen ook al aangeven is de offloading van Flash 10.1 naar de videokaart beter:
H.264 video hardware decoding

Flash Player 10.1 introduces hardware-based H.264 video decoding to deliver smooth, high quality video with minimal overhead across supported mobile devices and PCs. Using available hardware to decode video offloads tasks from the CPU, improving video playback performance, reducing system resource utilization, and preserving battery life. H.264 video hardware acceleration is not supported on the Nexus One at this time.
:)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de nieuwste beta flash player in gebruik maar ik zie nog steeds geen enkel verschil met mijn ATI kaart. Het is een HD3870 kaart, samen met een Corsair 520 watt voeding en 2GB geheugen.

H.264 decoding in flash is leuk maar welke videokaarten ondersteunen het? Hier werkt het helaas niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Flash 10.1 is geen beta meer en CCC 10.6 heb je ook nodig, lees dit maar eens.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Pagina: 1