A7V / duron 800 OC probleem

Pagina: 1
Acties:

• Anand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
Wel, eindelijk was het zover, na weken onderzoek stond het systeem er. Eerst netjes op 800 MHz, stabiliteitstest zullen we zeggen. Na twee weken was ik het zat en begon ik met inkleuren van de L1 bruggen. MAAR..... het systeem startte niet op. PANIEK! Dus... gummen, gummen, gummen, PC startte weer.

Nieuw potlood erbij(Had ergens gelezen dat iemand een IKEA potlood had gebruikt, die had ik ook nog liggen) maar de PC startte weer niet op. Wederom gummen, maar sindsdien krijg ik de PC niet meer opgestart, hoe hard ik ook gum of inkleur.

Uiteindelijk proc. getest in een ander systeem, werkt perfect! Andere proc. in mijn systeem start ook niet op.

Iemand anders deze ervaring gehad? Kan ik aannemen dat ik mijn moederbord mag opvouwen?

Bij voorbaat bedankt.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ehh mobo dood

kijk naar beschadegingen door het op en af zetten van de cooler enzz daar ligt het vast aan, probeer voor de zekerheid ff ander geheugen en op een ander bank plaatsen

ook ff proberen opstarten met enkel videokaart enzz

Audi A8 W12 6.0

• Anand

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
Ja, dawazik al bang voor. Heb BTW geen zichtbare beschadigingen. Evt. oorzaak niet uitnemen van de stekker?? Hadden ze dat ledje toch niet voor niets gemaakt?

Zal toch nog even blijven proberen.

mobo twee weken oud. Garantie??

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 11:55
Heb je de CMOS al gecleared? Probeer dat eerst even...

• Anand

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
CMOS CLEAREN?|:(

Inderdaad...

Bedankt! Bedankt!

Signed,

BEGINNELING.

Verwijderd

Doet je speaker ook niet 'taaaa-duuuu-taaaa-duuu' ???

Dat doet-ie namelijk meestal als de proc niet goed ingekleurd/dood is.

Anders vrees ik 't ergste voor je MB. Wat je ook nog kunt doen is het bord op 'jumper' mode zetten, en handmatig de freq. instellen. (FSB 100MHz, multiplier x8, Vcore 1.60V)

(edit: Vcore van Duron = 1.60V, niet 1.75V)

• Anand

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
Nee, 't was inderdaad de CMOS.
Taduutaduu nog niet gehoord. >phew<

Ik krijg 'm trouwens helemaal niet zo hoog. Duron 800 op 920 (8x115) bij 1,65 V en dan nog redelijk instabiel. 9x100 doet-ie beter.

Zijn die volt-mods moeilijk/nuttig? (2,05 zit er op mijn a7v niet bij)
Pagina: 1