mediacenter win7 beeld verhoudingen per kanaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartman780
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2022
Beste Tweakers,

Ik heb eindelijk me anysee E30 aan de praat gekregen op me media center op windows 7, maar nu zit ik met het volgende probleem, de kanalen verschillen namelijk in verhouding. zo is Comedy central in 4:3 en heb ik allemaal zwarte randen en moet ik zoomen om dit te verhelpen en zijn kanalen zoals nederland 1 in 16:9 en vult het heel me scherm.
Heeft er iemand enig idee hoe ik al mijn kanalen op 16:9 op me HDtv kan krijgen? ik heb al iets geprobeerd met ffdshow, maar ik weet niet hoe dat werkt.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen,
Met vriendelijke groet, cartman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je het beeld binnen krijgt zul je het ook zien. Kijk maar eens naar rtl4. Als er een oude amerikaanse serie wordt uitgezonden zul je 4:3 zien met links en rechts zwarte balken. Als een programma zoals gtst op is zul je 16:9 beeld hebben. Media center doet niet automatisch stretchen. Je kunt wel handmatig inzoomen. Maar op het moment dat er dan wel een 16:9 uitzending is kun je weer niet de ondertiteling lezen. Ikzelf ben ik inmiddels wel aan gewend dat sommige zenders/programma`s 4:3 zijn en dus links en rechts zwarte balken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik weet dat je met ffdshow de toets 9 kunt gebruiken om te zoomen en toets 5 om te herstellen naar het originele formaat.

Kijk ook eens hier op tweakers naar meuk: ffdshow tryouts beta 4

[ Voor 37% gewijzigd door Mexel op 24-06-2010 07:02 ]

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....of je zet de Media Center zoom op stand 4 en dekt daarmee bijna alle voorkomende gevallen af (met ihgv 16:9 minimaal verlies van het beeld aan de randen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartman780
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2022
nouja, als het echt niet automatisch kan, dan zal ik maar elke keer met me afstandsbediening moeten switchen,
bedankt tweakers