Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364054

Topicstarter
Goeiendag allemaal,

Ik heb enkele weken geleden een hardeschijf gekocht van 500 GB, deze is om aan te sluiten aan je tv zodat je bijv. films dat je erop zet kunt bekijken via je tv. Een afstandsbediening enzovoort zit er allemaal bij. Dus het is eigenlijk een dvd speler met een hardeschijf.

Maar nu zit ik met het volgende probleem. Als ik er films op wil zetten gaat het allemaal lekker, maar als ik grotere dvd's op wil zetten ( rond de 4 GB ) dan geeft die aan: Bestand is te groot voor doelbestand systeem.

Dit komt doordat mijn hardeschijf (FAT32) is. Heb deze geformateerd en overgezet naar NTFS. en kan wel die films erop zetten, maar nu geeft hij aan in het menu als ik mijn hardeschijf aan doe via de afstandsbediening dat die geformateerd moet worden. Want er zit namelijk een software in met een heel menu en dergelijke, waarop je kunt klikken op video's / foto's en dergelijke zoals een mp3 speler.

Ik denk dat die dus zo goed is beveiligd dat je hem niet kunt overzetten naar NTFS, tenminste het lukt wel maar dan kun je er geen gebruik van maken.

Heeft iemand van jullie hier nog meer problemen en ervaringen mee? en wat kan ik eigenlijk gaan doen om dit probleem op te gaan lossen. Want wil wel al mijn fiilmmsss erop zetten!

Alvast bedankt allemaal,

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik denk niet dat 'ie "goed beveiligd" is, maar dat 'ie gewoon geen NTFS ondersteunt. Waarschijnlijk is het een op Linux gebaseerd systeem en zal hij bijvoorbeeld ext2 of ext3 wel ondersteunen.

De hamvraag is hier: om welke mediaspeler gaat het, en wat staat er over de ondersteunde bestandssystemen in de handleiding?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om de Conseptronic 3,5 MultiMedia Recorder&Player (CM3PVR).

Ik zie eigenlijk nergens wat staan overder de bestandssystemen enzovoort, maar zie wel toevvallig ergens staan dat het apparaat kan aangesloten aan computers met een usb-ondersteuning en de mogelijkheid hebben om FAT32 bestandssystemen te lezen& te schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zie wel wat staan over het bestandssysteem:
Het apparaat ondersteunt alleen het FAT / FAT32 bestandssysteem (NTFS wordt niet ondersteund).
Met daaronder een dikke vette waarschuwing:
BELANGRIJK: Als u de harde schijf formatteert met het NTFS bestandssysteem zal het apparaat alleen maar functioneren als verwisselbare schijf op uw computer.Formatteer de schijf opnieuw met het FAT32 systeem via het menu van het apparaat om de functies van de Media Recorder & Player te activeren.
Kortom, niet lullig bedoeld maar je hebt een baggerding aangeschaft ;) Qua mediaplayer-gedeelte dan.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:17

job

dvd's hebben bestanden met een maximale bestandgrootte van 1Gb, juist vanwege dit soort problemen.
Dus ipv de iso's op het ding te zetten moet je de video_ts map erop zetten. Ik neem aan dat dit ding die bestanden wel snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja.. als ik een video_ts map erop zet, begrijpt die het ook niet echt wat die er mee moet doen.. dus ik vrees dat de heer hierboven gelijk heeft, en dat ik echt een baggerding heb aangeschaft.. dus heb niet echt meer keuze als divx filmpjes erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33
Heb je de handleiding wel gevolgd?
Vanaf firmware versie 038 heeft de CM3PVR ondersteuning voor het afspelen van DVD bestanden.

Om DVD bestanden te kunnen afspelen op de CM3PVR kunt u onderstaande instructies volgen:

1. Maak op de harde schijf van de CM3PVR in de map 'VIDEO' een map met de naam van uw DVD film (bijvoorbeeld:
'Film1').
2. Kopieer de 'AUDIO_TS' en 'VIDEO_TS' (inclusief inhoud) van uw DVD naar de aangemaakte map (bijvoorbeeld:
‘Film1’) op de CM3PVR.

Na het kopiëren zal de structuur als volgt zijn:
- VIDEO 
   |-> Film1 
        |-> AUDIO_TS   (optioneel, niet bij elke film aanwezig) 
        |-> VIDEO_TS   (inclusief alle DVD bestanden) 
3. Sluit de CM3PVR aan op uw TV en zet deze vervolgens aan.
4. Selecteer 'Movies' in het hoofdmenu van de CM3PVR.
5. Selecteer 'C:/' in de Movie browser.
6. Selecteer 'VIDEO' in de Movie browser.

In de 'VIDEO' zal uw film met een DVD icoon getoond worden (bijvoorbeeld als: ‘Film1’).

7. Selecteer de film en druk op de 'PLAY/PAUSE' knop op uw afstandsbediening.

Het afspelen van de DVD zal nu beginnen.
Mocht je firmware ouder zijn dan 038 moet je die dus even updaten. Indien je de laatste versie (068) nog niet hebt is het sowieso misschien wel handig even te updaten want er zijn wel meer dingen verbeterd.

[ Voor 21% gewijzigd door Nielson op 24-06-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eindelijk gelukt! Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik heb het geupdated en probleem is opgelost!
Pagina: 1