Nieuwe pc, windows 7 - crasht non-stop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363783

Topicstarter
Hallo,

Misschien zit ik verkeerd - maar ik gooi hem er alvast in:

Ik heb dit weekend een nieuwe pc gekocht:
Intel Core Quad CPU Q8300 @ 2.50 GHz 2.50GHz
RAM: 4.00 GB (3,50 GB beschikbaar)
32 bits

met Windows 7.
Nu heb ik gelijk firefox, Antivir en Adobe erop gezet, maar al die programma's crashen echt supervaak (als in per 2uur gebruiken ong 10x).

Goed, ik heb ook vaak een tabblaadje of 7 openstaan, maar dat moet volgens mij niets uitmaken + het gebeurt ook als ik 1 progr open heb staan.

Wat kan ik hier aan doen? Of waar kan ik hulp zoeken

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oh ja, en ik heb er een videokaart ingezet en een extra dvd-speler/brander... maar volgens mij is dat het probleem ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-07 18:45
Anoniem: 363783 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:22:

Ik heb dit weekend een nieuwe pc gekocht:
Terug naar de winkel met dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 363783 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:23:
oh ja, en ik heb er een videokaart ingezet en een extra dvd-speler/brander... maar volgens mij is dat het probleem ook niet...
Weet je dat zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat crasht er precies op welke manier? Loopt alles vast, wordt Firefox zomaar afgesloten, gaat je computer uit of start deze opnieuw op, BSOD's?
Heb je de computer zelf gebouwd of was deze al kant en klaar (zo ja, doen wat Slurpgeit zegt)

Meer info is welkom denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuus:
Crashen is dat:
Firefox sluit zichzelf plots af en moet ik opnieuw opstarten
óf/én Adobe sluit zichzelf af óf/én Google Chrome sluit zichzelf af
zelfde met Windows mediaplayer en alle downloads (Adobe, firefox, Google Chrome, Antivir en inmiddels ook utorrent).
Als ik ze open kan ik daarna wel weer (even) doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oh en pc is gekocht - ik heb er alleen zelf een videokaart ingezet (voordat ik hem uberhaupt ooit aan heb gezet) en een dvdspeler (gisteravond pas - klachten waren daarvoor al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Misschien de videokaart en dvd-speler eruit halen en terugbrengen naar waar je de computer vandaan hebt (er vanuit gaande dat je nog garantie hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Test je RAM geheugen eens.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 24-06-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm. hoe test ik mijn ram-geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:32

M2M

medicijnman

http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

en dan de bovenste link :)

[ Voor 12% gewijzigd door M2M op 25-06-2010 00:14 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
okej, ik heb het geprobeerd. iso gebrand op een cd - via setup hoger in de boot-hierarchie geplaatst, maar bij opnieuw opstarten krijg ik geen optie boot from disk ofzo.
dus nieuwe cd gebrand met iso, maar same old same old. Alleen opstarten is veel trager geworden nadat ik de hierarchie heb aangepast.

Overigens zijn de problemen in de afgelopen paar dagen verergerd (voor de poging tot het testen van RAM geheugen). pc crasht nu ook zelf helemaal (vastlopen en opnieuw opstarten ) dus ik bel morgen sowieso de winkel op. updates van programmas als Antivir en Adobe kan hij niet voltooien en worden afgebroken met een error. windows geheugen test vind niets (is de enige test die het wel doet )

:-( echt zo klote - ik wilde een nieuwe pc omdat mijn vorige vastliep - maar deze loopt nog vaker vast! GGRRRRRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ze hebben alle mogelijke hardware tests gedaan (zeggen ze) en er mankeert niets met mijn hardware.
Windows opnieuw installeren zeggen ze (nou dat doe ik liever zelf dan dat ik er 60 euro voor betaal)
Alleen nu heb ik hem teruggekregen en nu doet mijn zelfgeinstalleerde dvd-speler/brander het niet meer
het station wordt wel weergegeven in Explorer, (Q: ) Alleen als ik erop klik krijg ik de melding 'Q:\ is niet toegankelijk' en 'toegang wordt geweigerd' .

Wat is dit nu weer?

Daarnaast doet de update van Antivir het nog steeds niet. ik krijg een foutmelding :-(
iemand nog tips? (mijn dvdspeler moet het wel doen voordat ik windows 7 opnieuw installeer, wil ik een backup kunnen maken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 363783 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:53:
Nou, ze hebben alle mogelijke hardware tests gedaan (zeggen ze) en er mankeert niets met mijn hardware.
Windows opnieuw installeren zeggen ze (nou dat doe ik liever zelf dan dat ik er 60 euro voor betaal)
Alleen nu heb ik hem teruggekregen en nu doet mijn zelfgeinstalleerde dvd-speler/brander het niet meer
het station wordt wel weergegeven in Explorer, (Q: ) Alleen als ik erop klik krijg ik de melding 'Q:\ is niet toegankelijk' en 'toegang wordt geweigerd' .

Wat is dit nu weer?

Daarnaast doet de update van Antivir het nog steeds niet. ik krijg een foutmelding :-(
iemand nog tips? (mijn dvdspeler moet het wel doen voordat ik windows 7 opnieuw installeer, wil ik een backup kunnen maken!)
Draai eens zo kaal mogelijk en kijk of het stabiel is. Het kan best zijn dat met een DVD speler die kapot is Windows constant crashed.

Gewoon even zo min mogelijk hardware gebruiken. Als dat goed loopt dan 1 voor 1 de apparaten weer aansluiten. Nu even gaan draaien met alleen hardware die noodzakelijk is om te booten. Dus geen DVD speler, 1 reepje RAM en maar 1 HDD. Wat je verder niet nodig hebt ook er af halen. Dingen zoals half overleden cardreaders kunnen ook zulk soort problemen geven.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 21-07-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat ik vergat te melden was dus dat 'ze' die mijn hardware getest hebben, de winkel was waar ik mijn pc gekocht heb. VOOR die testen deed mijn dvd-speler het prima. Deze is ong 3 jaar oud. Daarnaast zit er een usb stick aan voor draadloos internet (2 jaar oud)
Verder zijn alle apparaten die hierop zijn aangesloten gloednieuw - muis, keyboard, geluidsboxen, beeldscherm, camera, videokaart etc...
Daarnaast crashte de programma's OOK al voordat ik de dvd-speler erin had gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 363783 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:33:
wat ik vergat te melden was dus dat 'ze' die mijn hardware getest hebben, de winkel was waar ik mijn pc gekocht heb. VOOR die testen deed mijn dvd-speler het prima. Deze is ong 3 jaar oud. Daarnaast zit er een usb stick aan voor draadloos internet (2 jaar oud)
Verder zijn alle apparaten die hierop zijn aangesloten gloednieuw - muis, keyboard, geluidsboxen, beeldscherm, camera, videokaart etc...
Daarnaast crashte de programma's OOK al voordat ik de dvd-speler erin had gezet!
Ja da's leuk, maar trek alles wat niet nodig is er nou maar eruit. Dat is de enige manier om er achter te komen waar het probleem zit. Als je met een enorm kale config nog problemen hebt zou het iets van het moederbord kunnen zijn. Heb je dan geen problemen kan je er simpel achter komen waar het nou aan ligt.

Die WLAN stick had ik er sowieso al lang uitgehaald bij zulk soort problemen. Niet dat ik zeg dat dat het probleem is, maar het is wel een goede kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thnx! ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En zet je PC eens aan een goede, stabiele, liefst geaarde stroomoutlet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,

Daar zijn we weer...
ok - nieuwe stick voor wireless internet heb ik er destijds ingegooid. En een bevriend expertje (via via) is even komen kijken. Hij heeft de érgste problemen destijds verholpen zodat ik wel af en toe thuis kon werken.

Helaas zijn de problemen er nog steeds: 1x per dag krijg ik BSOD. Ik ben al aan het googlen om te kijken hoe ik dit moet verhelpen, helaas lukt het niet. Ik moest Windows dsk downloaden, maar tijdens het downloaden krijg ik alweer een nieuwe foutmelding waar ik geen raad mee weet.
Ik krijg verschillende meldingen bij BSOD:
IRQL NOT LESS OR EQUAL en MEMORY MANAGEMENT zijn er enkelen van.

Heeft iemand tips?

Ps.
De winkel biedt aan om hem nog een keer te komen brengen, maar a. ik heb geen auto en geen fiets op het moment (daar gaan mijn armspieren weer), b. ben ik mijn pc weer een week kwijt en c. het kost me gewoon nog geld ook! - en dit allemaal terwijl zij het de vorige keer ook niet hebben opgelost... Je snapt dat ik niet echt sta te springen om de pc wéér terug naar de winkel te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:12

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je memtest86+ nou al laten draaien zoals er eerder werd aangegeven?...

Minstens 8u lang laten draaien (Bijv 's nachts).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja! gedaan... + dat hebben ze bij de pc-winkel ook nog gecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398680

Beste Single Queen,

Zou je eens kunnen kijken in de eventviewer welke meldingen hier naar boven komen? Het zou zomaar kunnen dat een driver die standaard geinstalleerd word door windows 7 roet in het eten gooit. De eventviewer kun je openen door in de startbar eventvwr.msc te openen. Om hier snel iets in terug te vinden moet je deze openen op het moment dat de applicatie crashed. Zou je deze events hier even kunnen posten dan komt het probleem waarschijnlijk snel aan het daglicht. Je kan de events ook even opzoeken www.eventid.net.

Mvg,

Jacob
Pagina: 1