Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
Ik heb een HDD van Seagate Barracuda 250GB rn op 1 of andere manier is er sluiting geweest op het printje van de HDD.
En nu doet hij niks meer, wordt niet meer herkend, alleen op de HDD staan een hoop foto die ik toch graag zou terug willen zijn hier oplossingen voor ?

Ik heb rond gekeken naar enkele bedrijven maar die rekenen prijzen van ongeveer +/- € 1000 en daar schrik ik toch wel van.

hier bij enkele foto's om het probleem duidelijk te maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanengelen.eu/11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vanengelen.eu/22.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vanengelen.eu/33.JPG

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Zoek een tweede schijf welke exact hetzelfde is (dus typenummer en waarschijnlijk ook firmware), printplaat overzetten en proberen of hij het weer doet.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 23-06-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En let ook op de datecode van die schijven, dat komt ook nog vrij nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Jouw HDD zelf is naar de maan, maar zoals hierboven reeds aangehaald: probeer een printplaat van een broertje van deze HDD over te zetten, maar dat is geen garantie op succes natuurlijk.. En idd, bedrijven die data recovery commercieel aanbieden, vragen eigenlijk wat ze willen. Misschien een kennis die bij de IT-afdeling van de politie werkt?

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Ik heb zitten kijken net, maar ik ben bang dat het niet mee valt om precies zo'n zelfde HDD op de kop te kunnen tikken.

Iemand een ideetje ?

en een kennis bij de politie heb ik ook niet.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Deze schijf is exact hetzelfde:
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.10 ST3250620A

Maar je zult hem toch nieuw moeten kopen =/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

R3veNG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:25:
Misschien een kennis die bij de IT-afdeling van de politie werkt?
LOL... Zal me trouwens niks verbazen als sommigen daarvan hier op Tweakers nog wel eens wat leren... :+

Er zijn meerdere bedrijven die inderdaad data-recovery doen en als dat (helaas) 1000 Euro kost, moet je je afvragen of je niet een lieve Tweaker kan vinden die een printplaat-transplantatie voor/met je kan uitvoeren en anders of het verlies van je data je geen 1000 Euro waard is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

D4NG3R NL schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:31:
Deze schijf is exact hetzelfde:

Maar je zult hem toch nieuw moeten kopen =/
Nieuw kopen is niet echt handig, de kans op een te groot verschil in productiedatum is vrij groot en dat maakt nogal eens verschil. En je weet ook niet of ze van dezelfde fabriek afkomen. Dat is minstens zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Tja, het hangt ervan af hoe belangrijk de foto's voor je zijn. Het vervangen van de printplaat is de beste doe-het-zelf optie. Maar tegelijkertijd kun je er misschien ook meer mee verzieken waardoor daarna professionele data-recovery moeilijker of zelfs onmogelijk wordt. Dit zal de kosten van een dergelijke operatie wellicht nog verder opdrijven.
Dus als de foto's erg belangrijk zijn dan moet je in de buidel tasten. Anders toch even goed zoeken naar een identiek exemplaar.

Ik heb voor je gekeken, maar geen seagate HDD's hier van 250GB.
Misschien een vraagje voor de V&A?

[ Voor 3% gewijzigd door JvW op 23-06-2010 23:34 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Je kunt even aan hun vragen welke date code deze heeft
http://www.lcs-automation...p?action=article&aid=2559

Als je geluk hebt is het dezelfde date code en heb je voor 50 euro al ge data weer terug ipv +/- € 1000.

[ Voor 16% gewijzigd door Mexel op 23-06-2010 23:36 ]

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Kijk hier eens naar: http://www.freecom.nl/ecp...D=1149655&ssCatID=1149655

Harddisk aanmelden bij Freecom en opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Het nieuw kopen is niet zo'n probleem voor 40 euro durf ik wel even te spelen.

Heb ook al een emailtje gestuurd naar het bedrijf of ze er nog eentje kunnen leveren.

iemand hier die me kan helpen _/-\o_

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Q: I HAVE a Crashed Hard Drive , Can I BUY AND use Freecom Data Recovery Service FOR IT?
A: No, it is not possible to register a broken hard disk.
Nope.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Zal morgen eens bij ons kijken of we geen RIP / 2de hands hebben liggen van hetzelde type. Beetje pech dat recupel vorige week langsgeweest is...
Nu ja, indien ik iets vindt stuur ik wel een PM of mailtje. :)

Now is a good time for it if ever.. Back-ups back-ups back-ups ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
foetus_ schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:40:
Zal morgen eens bij ons kijken of we geen RIP / 2de hands hebben liggen van hetzelde type. Beetje pech dat recupel vorige week langsgeweest is...
Nu ja, indien ik iets vindt stuur ik wel een PM of mailtje. :)

Now is a good time for it if ever.. Back-ups back-ups back-ups ;).
zou echt helemaal te gek zijn _/-\o_

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Vandaag mijn HDD afgeven bij CD-romland te breda, daar werkt iemand die ik goed ken en die heeft er naar gekeken, heleaas had hij niet de juiste printjes en heeft hij het wel geprobeerd met 2 andere.

Met 1 printje deed hij helemaal niks en bij de andere starte hij wel op en spint hij wel op maar verder geen i/o interactie. Dus ook niet het gehoopte resultaat.

Nu heb ik iets nieuws gevonden een bedrijf in Bulgarije en die doen het voor ongeveer +/- 300 euro.

Eerst opsturen, dan bekijken ze de HDD met de regel "No Cure, No Pay" dan zal het voor mijn iets worden van € 230 start met 20GB en dan verwacht ik nog iets van 50GB extra wat ik wil hebben € 50 en dan nog € 20 om de data terug te sturen.

Zou ik voor € 300 alles terug hebben, wat natuurlijk wel een hoop geld maar ik wil het toch zeker wel doen.

Ik zal jullie verder op de hoogte houden, mocht daar intresse voor zijn.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Weet je zeker dat die foto's ZO belangrijk voor je zijn? Want wat hier in het algemeen gebeurt met foto's is dat ze op de schijf in een donker hoekje worden gepropt. En hierna nooit meer worden bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
D4NG3R NL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:44:
Weet je zeker dat die foto's ZO belangrijk voor je zijn? Want wat hier in het algemeen gebeurt met foto's is dat ze op de schijf in een donker hoekje worden gepropt. En hierna nooit meer worden bekeken.
Er staan veel foto's op van mijn dochter 0-7 jaar en nog vele andere foto's van onder andere mijn vader die 11 jaar geleden is overleden, dus die foto's bij elkaar zijn het mijn zeker waard.

Ik heb redelijk wat foto's gemaakt de afgelopen jaren eerst met mijn Canon S45 en daarna met een Canon EOS 400D. Ook staan er nog vele oude foto's op (+/- 400st.) welke in ingescand hebt uit het verleden. Dus die € 300 is het probleem niet, ik twijfelde zelfs al bij de vele hogere bedragen.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55

ResuCigam

BOFH

Arie26 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:38:
[...]
Er staan veel foto's op van mijn dochter 0-7 jaar en nog vele andere foto's van onder andere mijn vader die 11 jaar geleden is overleden, dus die foto's bij elkaar zijn het mijn zeker waard.
Euhm en je hebt helemaal geen backups? :X

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
ResuCigam schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:44:
[...]

Euhm en je hebt helemaal geen backups? :X
Nope, dit was mijn backup schijf :(

Ik was mijn pc opnieuw aan het installeren en had wat problemen met de schijf en toen heb ik mijn backup verplaatst in mijn kast met bovenstaande foto's tot gevolg.
Dus inderdaad klote, had hem gewoon in de ext. bezuining moeten laten zitten in plaats van er mee te kl#te.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Heb vandaag eens gekeken, maar op dit moment geen gelijkaardige modellen liggen :(. Enigste in de buurt was een 7200.10 160GB mid 2009..

Indien het het bedrijf is dat ik denk dat je bedoeld (wat een zin..), stonden ze ook bij Freecom op Cebit. Hebben toen een kort praatje gedaan met de verantwoordelijke voor West EU dacht ik. Van wat we zagen is de kennis zeker aanwezig samen met uitrusting en ervaring, het zagen er geen prutsers uit laten we maar zeggen.

Data recovery is nu eenmaal duur, en indien €300 de anders verloren data terug haalt met veel persoonlijke waarde denk ik dat dit toch de beste keuze zal zijn. Zeker voor je (we, iemand, ..) de schijf verder beschadigd met eventuele herstel pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Na lang wikke en wegen heb ik toch besloten om mijn HDD op te sturen naar een Data-recovery bedrijf.
en ook na lang zoeken heb ik er 1 gevonden welke paste mijn gedachten over de kost prijs.
een bedrijf in Bulgarije
http://www.drsbulgaria.com/nl/
na telefonische contact, wat overigens gewoon in het Nederlands verlopen is heb ik mijn HDD op gestuurd.

en na enkele dagen krijg je een email met txt-bestand met alle bestanden op de HDD.
en kan je aangeven om welke dir. het gaat en wederom na enkele dagen krijg je een stapeltje DVD's toe gestuurd.

Dus 8) nu weer helemaal gelukkig, lekker diverse foto's zitten kijken van vroeger _/-\o_

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Bedankt voor de terugkoppeling, zeker na zo´n lange periode. Moest je inderdaad E300,- afrekenen?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

JvW schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 07:26:
Bedankt voor de terugkoppeling, zeker na zo´n lange periode. Moest je inderdaad E300,- afrekenen?
Ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik hier ook nog een defecte schijf heb liggen, en dit evt ook overweeg, maar de kosten nog te hoog zijn(Gaat hier om maar 40 gb)

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Arie26 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 06:54:
Na lang wikke en wegen heb ik toch besloten om mijn HDD op te sturen naar een Data-recovery bedrijf.
en ook na lang zoeken heb ik er 1 gevonden welke paste mijn gedachten over de kost prijs.
een bedrijf in Bulgarije
http://www.drsbulgaria.com/nl/
na telefonische contact, wat overigens gewoon in het Nederlands verlopen is heb ik mijn HDD op gestuurd.

en na enkele dagen krijg je een email met txt-bestand met alle bestanden op de HDD.
en kan je aangeven om welke dir. het gaat en wederom na enkele dagen krijg je een stapeltje DVD's toe gestuurd.

Dus 8) nu weer helemaal gelukkig, lekker diverse foto's zitten kijken van vroeger _/-\o_
Dubbele back-up op een memory-stick, voor de echt belangrijke foto's is misschien wel een aanrader, of alles meteen branden op cd's / dvd's..ze zeggen niet voor niet: ''een ezel stoot zicht geen twee keer aan de zelfde steen''.

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Een "backup" betekend dat je ergens een 2e kopie van een bestand(en) hebt. En niet dat je op bijv 1 externe schijf het orgineel hebt staan.

Vind het zelf altijd godschruwelijk irritant als iemand mij belt voor hulp. En dan zegt
"Ja mijn backup schijf is kapot, nu ben ik alles kwijt :'( ."

Als het een backupschijf was, heb je toch nog het orgineel ;) ...............

Maar zoals je zegt, het lijkt mij een goed idee als je je data nog ergens wegzet. Het liefste nog online.

Pagina: 1