Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Geachte Tweakers,

Vandaag me HP 2510i binnen gekregen, omdat ik toch een groter scherm en hoger resolutie wou. Gelukkig geen dode pixels en beeld is echt veel mooier dan me oude Samsung 2232BW.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd wat de mensen die 2 of zelfs meer schermen hebben, wat ze er meer doen? Ik wil dus eigenlijk aanhoren van jullie hoe jullie je 2de scherm (of meer) gebruiken, hopend dat ik meer tips krijg om me 2de scherm nuttiger te gebruiken dan op dit moment.
Ik gebruik me 2de scherm om via internet tv te kijken en als ik game, ik nog msn berichten kan bekijken.
Ook heb ik 'Display Fusion" geïnstalleerd en heb ik nu een extended task bar en heb ik de mogelijkheid om met me 2de scherm een full screen dia-show te starten met mooie dames ^^.

Nu een korte vraag: is het mogelijk om van scherm te wisselen met een hotkey als ik een game "full-screen" speel? Met windows-mode kun je dan je muis naar je andere scherm schuiven, maar ik vind dat niet prettig om zo te gamen. Ook werken die hotkeys functie bij CCC van Ati helaas niet, want daar is blijkbaar wel mogelijk om van scherm te wisselen met een hotkey.
Alvast bedankt, mocht dit niet gewenst dan hoop ik dat een mod dit naar een goede forum plaatst.

Groetjes,

An1mA

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoe bedoel je "van scherm wisselen"? Alt+tab al eens geprobeerd?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als een applicatie fullscreen is, dan gaat het minimizen als je naar een andere applicatie gaat, geen uitzonderingen. Het is of dat, of windowed mode. Ik speel nagenoeg alles windowed.

Wat ik zelf doe.. een 17" monitor voor chatten en communicatie. De 24" voor surfen, gamen, films kijken, alles wat op een mooi groot scherm tot zijn recht kan komen dus.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik workspaces om meerdere monitoren te virtualiseren, is veel fijner dan meerdere monitoren vind ik. Verder gebruik ik een monitor om bepaalde statistieken (zoals ping, bezoekers en load van servers) weer te geven. - overigens geen windows, dus weet niks van die hotkeys -

@CodeCaster: het is juist fijn om meerdere (virtuele) monitoren te hebben als je aan het multitasken bent, veel overzichtelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Momenteel heb ik 5 schermen aan mijn systeem hangen en het grote voordeel is gewoon het overzicht.
bijvoorbeeld bij 3ds (3d teken programma) kan je de instellings panelen op een apart scherm zetten, de pre render op een scherm etz.
Bij 'normaal' gebruik gebruik ik:
1 scherm als tv (via ingebouwde tuner of streaming via de Slingbox)
1 scherm voor messenger en win 7 ribbon
1 voor actueel nieuws of wat dan ook
en 2 voor internet pagina's.
Misschien een beetje overdreven maar het went zeer snel kan ik je zeggen :p
Impressie filmpje

(
PS 6de aansluiting zit aan de beamer voor filmpjes kijken.)

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik vooral twee schermen als ik productie moet draaien. Het hoofdscherm (19" CRT) voor het werk en het tweede scherm (17" CRT) om referenties, voorbeelden en eventueel tutorials op te zoeken. Dat scheelt massa's tijd aan switchen en werkt een stuk soepeler.

Edit: o ja, nog vergeten, ik gebruik het tweede scherm inderdaad ook bij het testen met games om te kijken wat wat doen. Verder staat het meestal uit :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb een 17 en 24 inch. Op grote scherm; internet/games. 2e scherm ;msn/outlook/msi afterburner/gpu-z/cpu-z/ enz. (niet allemaal tegelijk natuurlijk)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vaak op mijn 24" als ik aan het werk ben 2 of meer RDP sessies naar servers open staan, deze start ik op 1280x 1024 op, zodat ik tot 4 sessies nog redelijk overzichtelijk op 1 scherm kan hebben en toch nog wat binnen die sessies kan zien. Dan heb ik er momenteel nog een 15" naast staan die ik wil vervangen door een full HD scherm om films op te kijken als ik bezig ben met wat anders, of de browser, winamp, msn e.d. erop te hebben.
Ik gebruik hier overigens UltraMon voor, al vond ik het op Windows XP beter integreren dan op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 14:26
Ikzelf heb een 15 inch en een 22 inch scherm.
Grote scherm voor alles en het kleine scherm voor overtypen van spul of gebruik voor tuts en walks.
Daarnaast uiteraard ook chat e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 00:27
Er is wel een toetscombinatie om je muisaanwijzer te "locken" aan een venster/beeldscherm. Ik kan het helaas ff niet weervinden. Maar het bestaat wel. Dan kan je wat fijner gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Sinds een maandje of 2 ook 2 schermen, een 17' crt en een 17' lcd, niet de meest beste monitoren maar het voldoet.
Gebruik de crt als hoofd monitor om te gamen of te browsen, en 2e scherm voor dingen als everest en evga precesion om de hardware een beetje in de gaten te houden als ik game :)
Vind het wel handig zo, liever 2 kleine dan 1 grote (vind ik dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:50
Ik heb zowel op het werk als thuis 2 schermen: meestal gebruik ik 1 van beide voor data/artikels/statistische software, en het andere voor word/powerpoint/outlook. Op die manier gaat het een pak vlotter als je iets wil schrijven, en verlies je minder tijd met tussen programma's te swappen.

Bij mij thuis is het meestal 1 scherm voor email, IM en performance monitoring. Andere scherm dient voor browsen, gamen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:40
Mijn kleinere en 2e scherm gebruik ik eigenlijk alleen voor foobar2000 (muziek afspelen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb thuis een 23" en een 20" scherm. Gebruik het 2de scherm vnl. om Spotify of Winamp op te zetten, of een filmpje en tegelijkertijd internetten.

Op mn werk (webdevven) heb ik 2 17" schermen of groter (afhankelijk van de werkplek). Gebruik dan altijd standaard 1 scherm voor code en andere scherm voor browser of verkenner.

Kan iig niet meer zonder dualscreen-opstelling. Vandaag moeten werken met 1 scherm (wel breedbeeld), maar zit constant te zoeken naar schermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 21-08 15:16
Ik heb 2x Samsung 2053BW (20 inch dus). Rechts is mijn 'hoofdscherm'. De linkerkant geeft normaal gesproken Foobar weer, en Messenger/Skype. Als ik voor m'n studie bezig ben vind ik het erg lekker dat ik een aantal artikelen tegelijk kan bekijken, bijv. als ik een paper moet schrijven of dingen moet reviewen.

Ik gebruik DisplayFusion om een wallpaper van 3360x1050 te kunnen gebruiken, en de taakbalk aan te passen. Op het hoofdscherm zie ik alle actieve applicaties in de taakbalk, op het linker scherm alleen de applicaties die op dat scherm actief zijn. Sommigen zien het nut niet, maar het bevalt me erg goed :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
2X 24" hierzo, werkt gewoon heerlijk. Doorgaans is t lekker Film of Serie kijken op het ene scherm, en op de andere internetten en msnen, of zolang ik niks kijk 1tje met internet browser en Winamp voor de brood nodige muziek, en de andere voor msn, mail en windows explorer.

Tis allemaal niet zo spannend. En met gewoon wat werk als projectje ofzo is t ook makkelijker om meerdere dingen naast elkaar te hebben staan, zonder vaak heen en weer te hoefen switchen. En dat maakt t juist zo fijn. Je hebt overzicht in wat je allemaal aan t doen bent. Ik voel me op een enkele, en dan vooral wat kleinere monitor, gewoon veelste beperkt...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 06:15
Ik heb 3x Syncmaster 2494HS :)

Het bied practische voordelen, zoals met excel werken, programmeren, etc. Toch is 3 dan teveel ;)
Ik gebruik het voornamelijk om te gamen dmv Eyefinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 10:40

JoJo_nl

Yu !

Ik heb 2 LG245WP 24" schermen aan mijn pc hangen en een HD beamer. Ik gebruik voornamelijk 1 scherm om te browsen en msn berichten te sturen. 2e scherm gebruik ik vaak voor televisie via 4 aangesloten tuners met hauppauge wintv(ati videocodec/hauppauge codec) (mediacenter heeft kuren met fullscreen en game fullscreen tegelijk.) . Af en toe voor het maken van filmpjes en websites gebruik ik het tweede scherm ook erbij. Ik denk dat er voor de gemiddelde computergebruiker niet veel voordeel valt te behalen van een tweede monitor tenzij er een tweede pc aanhangt. De beamer gebruik ik erg weinig gezien er niet echt veel films het waard zijn om mijn lamp er aan te verspillen.

If something sucks make it better...

Pagina: 1