Toon posts:

Softwarematige switch/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers!

Ik heb misschien een wat vreemde vraag, ik heb ook geen idee of zo iets uberhaupt bestaad.
Maar bestaad er een stukje software dat zich voor doet als switch zodat je kan "oefenen" met commando's die je bijvoorbeeld in Cisco en HP switche kan gebruiken.

Ik stel deze vraag omdat we volgend jr. op school gaan starten met netwerk-beheer en ik erg benieuwd ben of je op een softwarematige omgeving kan testen.

Alvast dank voor de info

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:45
Packet tracer van Cisco?

• didi79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-01 20:11
Boson network simulator

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:48
Voor Cisco routers Dynamips met Dynagen, of als je het grafisch wilt GNS3.

Daar kun je een Cisco router emuleren inclusief interfaces en alles. Je kunt ook meerdere routers neerzetten om de routing protocollen te testen.

Als je handig bent koppel je die ook weer aan loopback interfaces op je pc en dat weer aan interfaces in VMware workstation. Zo krijg je zelfs connectiviteit van je virtuele servers naar je virtuele routers en eventueel switches.

Enige probleem is om aan de Cisco IOS-en te komen, die krijg je niet zomaar.

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 23:38
Ik heb met packet tracer van cisco goede ervaringen http://www.cisco.com/web/...catalog/PacketTracer.html

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:01

D4NG3R

kiwi

:)

PacketTracer is wat ik een half jaar terug op school veel heb moeten doen, dit programma is van Cisco zelf.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik ga hiermee is aan de slag!

Verwijderd

Ikzelf heb met Packet-Tracer gewerkt ook genoeg van geleerd wat mij betreft een aanrader alhoewel ik de andere genoemde pakketten niet heb geprobeerd.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 18:15
2 Quagga bakken kan eventueel ook:)

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:48
Packet Tracer is zeer aan te bevelen!

Verwijderd

Packet Tracer, op een gegeven moment ga je tegen missende functionaliteit aanlopen. Dan is het tijd voor GNS :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:23

Equator

Crew Council

#whisky #barista

move naar Netwerken :)
Pagina: 1