Muziek met laptop afspelen via stereo (draadloos)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een apparaat zodat ik mijn muziek van mijn laptop kan streamen naar mijn hifi-set. Ik wil uiteraard geen kabel hebben in mijn laptop, het mooist lijkt het mij als ik het via een netwerk kan sturen.

Nu is er uiteraard de Apple Airport, maar dat is alleen om ITunes te streamen, ipv al je muziek.

Is er een andere oplossing (mag ook een mediacenter zijn of HTPC) die je erg eenvoudig vanaf je laptop kan aansturen. (Dus niet als webinterface, maar gewoon door een mp3 af te spelen naar een "geluidskaart" die in je netwerk zit aangesloten)

Excuus als dit een hele domme vraag is, maar ik kom er gewoon niet uit na lang zoeken op internet. Maar misschien dat het wel gewoon kan via mediaplayer als ik een kleine laptop koop door daar via het netwerk op af te spelen.

De situatie is:
Homecinema set
2 laptops
Wireless B/G/N Router
Mediacenter (niet op afstand te besturen, die moet dus misschien worden vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:31
Ik heb deze:

Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter

Maar ik kan hem niet aanraden, erg slecht ontvangst. Als het werkt is nhet geweldig maar dit ding werkt niet....

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook al gezien, maar dat leek me idd niet helemaal ideaal. Bedankt voor het meedenken.

Ik ben er trouwens toch echt wel verbaasd over dat dit gewoon nog niet standaard is. Blijkbaar is toch de grootste markt voor mensen die hun muziek willen luisteren met hun TV aan, of gewoon bedraad aangesloten. Maar aangezien laptops toch steeds populairder worden vraag ik me toch af waarom dit nog niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19

Investig8or

What goes up, could come down

Ik kan op mijn laptop (met Windows 7) bij een mp3-tje "play to" doen. In mijn geval staat er een Freecom Musicpal draadloos ook in het netwerk en aangesloten op de home cinema set. Dus Play to Musicpal en muziek over de home cinema set! Dit zou ook kunnen naar je Mediacenter, moet je die natuurlijk wel in het netwerk hebben en aanluiten op je home cinema set.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Ik zal zo eens even zoeken, ben hier niet heel erg in thuis, maar ik raad je aan om niet zo zeer op het wireless te focusen, maar op netwerk, want als je laptop draadloos verbonden is met je router en dat audio apparaatje via een kabel werkt het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Je zoekt een Logitech Squeezebox (Duet)

[ Voor 54% gewijzigd door wizl op 23-06-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:58:
Die had ik ook al gezien, maar dat leek me idd niet helemaal ideaal. Bedankt voor het meedenken.

Ik ben er trouwens toch echt wel verbaasd over dat dit gewoon nog niet standaard is. Blijkbaar is toch de grootste markt voor mensen die hun muziek willen luisteren met hun TV aan, of gewoon bedraad aangesloten. Maar aangezien laptops toch steeds populairder worden vraag ik me toch af waarom dit nog niet goed werkt.
Wat mij het handigst lijkt is een web- (of anderszins op afstand bedienbare) interface van een fysieke mediaspeler. Als hiervan de audioverbinding via een receiver loopt hoef je de televisie niet in te schakelen om de speler te bedienen, heb je je muziek centraal staan, en kun je vanaf ieder apparaat dat over een browser beschikt je speler bedienen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Wij gebruiken hier Winamp met Shoutcast plugin op Laptop met Wifi, die streamt naar Ubuntu mediacenter op netwerk. Besturing van geluid doen we met Minion firefox plugin en linux daemon.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik dus over nagedacht, maar volgens mij zoek ik dat niet. Want de Squeezebox is alleen geschikt voor het afspelen van muziek zelf, niet van je muziek van een laptop. Daarnaast wil ik eigenlijk gewoon winamp/mediaplayer gebruiken om muziek te luisteren ipv een webinterface.
Investig8or schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:37:
Ik kan op mijn laptop (met Windows 7) bij een mp3-tje "play to" doen. In mijn geval staat er een Freecom Musicpal draadloos ook in het netwerk en aangesloten op de home cinema set. Dus Play to Musicpal en muziek over de home cinema set! Dit zou ook kunnen naar je Mediacenter, moet je die natuurlijk wel in het netwerk hebben en aanluiten op je home cinema set.
Ik heb nu een Iomega Screenplay HD en die ondersteunt dat niet (play to).
djexplo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:08:
Wij gebruiken hier Winamp met Shoutcast plugin op Laptop met Wifi, die streamt naar Ubuntu mediacenter op netwerk. Besturing van geluid doen we met Minion firefox plugin en linux daemon.
Dat is ook opzich wel weer een idee. Voor winamp goed te doen, alleen voor de rest van je geluid dan niet meer. Maar dat is nog wel te doen idd.

bedankt voor het meedenken allemaal!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

De Squeezebox speelt toch de bestanden van bijvoorbeeld je laptop? En er zijn genoeg interfaces beschikbaar om het te bedienen anders dan de webinterface. Als je een iPhone hebt kan ik iPeng aanraden. Er is nu ook een Spotify plugin voor Squeezecenter dus dat is helemaal briljant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wizl schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:36:
De Squeezebox speelt toch de bestanden van bijvoorbeeld je laptop? En er zijn genoeg interfaces beschikbaar om het te bedienen anders dan de webinterface. Als je een iPhone hebt kan ik iPeng aanraden. Er is nu ook een Spotify plugin voor Squeezecenter dus dat is helemaal briljant :)
En wat is Spotify?

Maar de muziek staat dus nu op het mediacenter, die gewoon als netwerkschijf dient. De muziek daarvan (gewoon te lezen op de laptop) moet dus af te spelen zijn, en het geluid via de stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb zelf de Airport Express i.c.m. Airfoil, werkt perfect. Kan alles streamen naar de AE, vanaf Firefox, Spotify, WinAmp of wat dan ook, met een goede geluidskwaliteit. En de Airport Express is relatief goedkoop, plus in te zetten als wireless extender.

Ik zou het wel weten!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Dat ziet er inderdaad uit als wat de TS zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

the-body schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:26:
Ik heb zelf de Airport Express i.c.m. Airfoil, werkt perfect. Kan alles streamen naar de AE, vanaf Firefox, Spotify, WinAmp of wat dan ook, met een goede geluidskwaliteit. En de Airport Express is relatief goedkoop, plus in te zetten als wireless extender.

Ik zou het wel weten!
Juist, ik gebruik hetzelfde. Echt ideaal, vooral in combinatie met een iPhone, iPod Touch of Android telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
the-body schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:26:

Ik zou het wel weten!
Goed nieuws! Dan ga ik daarvoor!

Hartelijk dank.
Pagina: 1