Ik zit met een klein probleempje. De database op onze webserver heeft geen vrije ruimte meer. Zodra ik een ALTER of een CREATE commando geef krijg ik het volgende :
Wat ik dus niet weet is of gendev dus een deel van sybase zelf is, of dat het een partitie op de server is (server is niet door mij opgezet, en degene die hem wel op heeft gezet is al een paar dagan onbereikbaar).
Wie kan mij hier vertellen wat ik moet doen om weer wat vrije ruimte te creeren? Er zijn eventueel 2 databases die (tijdelijk) verkleind kunnen worden. Ik heb gelezen dat dat zou kunnen door hem naar je ram te kopieren, en daarna weer terug te kopieren. Helaas stond daar niet bij hoe dat precies moest.
No ben ik zelf niet echt zo'n held in het configureren van SyBase, nog van Linux (Weet van beiden wel wat, maar niet genoeg), en dus is het mij tot nu toe nog niet gelukt om extra ruimte te creeren.CREATE or ALTER DATABASE failed because the device 'gendev' has no space
available either for log or for data.
Wat ik dus niet weet is of gendev dus een deel van sybase zelf is, of dat het een partitie op de server is (server is niet door mij opgezet, en degene die hem wel op heeft gezet is al een paar dagan onbereikbaar).
Wie kan mij hier vertellen wat ik moet doen om weer wat vrije ruimte te creeren? Er zijn eventueel 2 databases die (tijdelijk) verkleind kunnen worden. Ik heb gelezen dat dat zou kunnen door hem naar je ram te kopieren, en daarna weer terug te kopieren. Helaas stond daar niet bij hoe dat precies moest.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25